Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1782 ggr
fridarebecka
8/5/15, 2:23 PM

Vilket färskfoder?

Vilket färskfoder skulle ni helst ge er hund, VoH lax eller Nordic spannmålsfri? Och varför?

Annons:
Fridaaaa
8/5/15, 2:29 PM
#1

Nordic spannmålsfria har jag nu.
Bra pris
Hundarna håller bra hull
Äter med god aptit.

Gillar dock inte att det är potatis i menmen. Har inte mycket att välja på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

russin
8/5/15, 2:38 PM
#2

VoH utan lax😉

Nordic går enbart bort pga potatisfibrerna - i övrigt ett bra foder.

fridarebecka
8/5/15, 2:44 PM
#3

#2 Tycker du isf att man bör tillsätta fiskolja, vanlig färsk lax eller ingen lax alls? :)

Hildgrim
8/5/15, 3:47 PM
#4

VoH i så fall eftersom min hund inte fungerar så bra på potatisfibrer. Men om hunden i fråga fungerar på både så hade jag blandat sorterna.

Anna-Helga
8/5/15, 9:24 PM
Wellcraft
8/7/15, 1:49 PM
#6

Jag ger VoH, alla sorter utan den med lax (min hund blir dålig i magen av allt fett).
Jag är väldigt nöjd.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
russin
8/11/15, 11:36 AM
#7

#3 - jag ger ingen fisk alls och inte heller fiskolja. Mina hundar är i fint skick ändå i päls, hud, klor osv🙂

Jag ger hellre fett från lamm t ex om jag vill ge extra omega 3 - men absolut kan man ge fiskolja, men välj då hellre fiskolja från viltfångad fisk än laxolja från odlad lax.

Fisk är ju inte en naturlig källa för animalier till hund och det har gått lite mode i att ge fisk/laxolja, fisk i mat osv men de flesta klarar sig utan det. Man får se till behov helt enkelt 🙂

Fridaaaa
8/11/15, 12:06 PM
#8

Jag ger äggula 1-2 ggr/vecka för päls mm, fungerar bra det med 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ravynsfair
8/11/15, 12:33 PM
#9

Nordic spannmålsfri alla gånger! 

VoH får min klåda av och ofta behöver man tillsätta rött kött till VoH, om det gäller laxen vet jag inte men många har iallafall det problemet. 

Jag ger inga tillsatser mer än benmjöl när han inte äter ben. 
Äggula om jag bakar och inte behöver gulan. Han är finfin i pälsen ändå.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

tm-l
8/11/15, 2:23 PM
#10

Någon som har erfarenhet av Bravo färskfoder? Blivit rekomenderad det men vill höra vad fler säger :)


Fridaaaa
8/11/15, 2:35 PM
#11

#10 Jag har haft det, Roxy gillade det först men tröttnade sen.
Var perfekta bitar till henne men tycker det är för lite kött i

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Qepta
8/11/15, 2:51 PM
#12

VoH med lax

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Changrila
8/11/15, 4:18 PM
#13

Föredrar Nordic spannmålsfri alla gånger.

Har försökt ge hundarna VoH vid flera tillfällen, det fungerar som något mål mat ibland men mina hundar mår inte bra av att äta enbart VoH, oavsett sort. Nu köper jag deras foder om jag råkar trilla över någon riktigt bra rabattkupong eller liknande och blandar med andra maten.

Nordic spannmålsfri gav jag när jag precis fått hem min omplacering och jag har nu köpt på mig ett nytt lass för att ha som mat till min valp när hon kommer hem om några veckor.  Kommer nog ge av det till båda hundarna då eftersom jag upplevt att det fungerar bra på alla sätt och vis.

Vanligtvis barfar jag och ger inte vegetabilier i maten, så många verkar tänka sig att jag därför ska gilla VoH mer än Nordic pga spannmål, potatis osv. Men ja, jag bryr mig mer om att hunden ska må bra än att gå strikt på vad fodret innehåller. Sedan ger jag hellre VoH än torrfoder, oavsett sort, men ja, jag ser ingen anledning att ge annat än rå mat till hunden ;)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
Upp till toppen
Annons: