Annons:
Etikettaktivering
Läst 1597 ggr
Hogwarts
8/4/15, 5:05 PM

Tricks

Vilka tricks kan era hundar? Behöver inspiration :)

Annons:
Kallaterrier
8/4/15, 5:12 PM
#1

Har inte tränat in så många tricks, men ett brorsbarn lärde Kalla "give me five, give me ten och känn på den" Vid "give me five" får man högertassen, vid "ten" vänstertassen och vid "känn på den" får man båda tassarna i bröstet när man sitter framför hunden. :)

IngaTrnqvist
8/4/15, 6:34 PM
#2

Här är en del av vad Brownie kan. Favoriterna är åka skateboard, flip/rebound, 
rulla in sig i en filt, handstand, m .fl. :)

Hogwarts
8/4/15, 6:41 PM
#3

#2 vad duktiga ni är! Hur lär man hunden att rulla in sig i en filt?

VildaVittra
8/4/15, 6:49 PM
#4

Efter många års hård och intensiv träning så kan Don Casper give me five…ibland. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nervöst Skall
8/4/15, 6:52 PM
#5

Det senaste tricket va backa :)

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

fridarebecka
8/4/15, 9:42 PM
#6

Sitt
ligg
"är du en kanin?"(sitt fint)
puss(nos mot näsa)
vacker tass och give me five(typ samma fast jag håller handen olika)
rulla

Annons:
[marianova]
8/4/15, 9:51 PM
#7

Min hund kan: Sitt Ligg Vacker tass Give me five Give me ten Rulla runt Snurra Sitt fint Backa Skäms Krypa Dansa (hoppar runt på bakbenen) "Vad säger hunden" Men just nu står det still på trick fronten, så jag kan behöva lite inspiration xD

IngaTrnqvist
8/4/15, 10:20 PM
#8

#3 När man börjar är det bra om hunden kan rulla och hålla saker i munnen. Jag började med att bekanta honom med filten, låta honom rulla på den helt vanligt. Sedan vek jag upp/gav honom ett hörn av filten att greppa i munnen, klick och belöning. Efter det gav jag först kommando att ta filten och sedan rulla (han släpper den emellan), fortsätter med att belöna varje steg i rätt riktning och varje gång han gör antydan till att rulla med filtbiten i munnen. Så fortsatte jag så tills det blev en full rullning. Min förklaring är inte den bästa, men finns säkert flera how-to-videos på youtube.

Cahira
8/5/15, 2:15 AM
#9

Kolla dog tricks på youtube så får du tonvis med inspiration :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Hästhoven]
8/5/15, 2:38 AM
#10
  • Sitt
  • Ligg
  • Vacker tass
  • Give me five
  • Snurra åt höger= Snurra
  • Snurra åt vänster=Spinn
  • Backa
  • Stanna
  • Buga
  • slalom mellan benen
  • Åttan=Hunden ska gå mellan båda benen så det kommer att se ut som en åtta.
  • Rulla runt
  • "Får jag lov", hunden ska ställa sig på bakbenen & lägga varsin tass på förarens händer. 
  • Sök= ett kommando jag använder när jag tränar min hund i person & föremåls sök. 
  • Hämta= ett kommando jag använder när jag vill att hunden ska hämta det föremål jag ber om, jag brukar oftast se till att hunden sitter eller ligger ner först & räknar några sekunder före jag lägger till kommandot.
[Nalle-]
8/5/15, 11:44 PM
#11

Rolig tråd, vad bra med inspiration :) Pudeln min kan faktiskt nästan inga trix, har blivit så mycket annat med honom. Lilleman kan bland annat sitta vackert, stå på bakbenen, rulla runt, snurra runt, gå slalom, gå mellan benen, hoppa över ben/genom armar osv.

Hogwarts
8/6/15, 2:55 PM
#12

Hur lär man hunden backa? Har försökt att gå emot honom men han backar bara ett steg och sätter sig ner.

Cahira
8/6/15, 11:58 PM
#13

Du börjar med ett steg och ökar därefter. Ett steg med en tass är allt du behöver för att belöna att det är vad du vill ha och jobba på det. Rekommenderar klickerträning. :) Varje liten seger räknas!

Du kan även hålla godiset mellan frambenen så han måste bocka huvudet och backa för att nå för att undvika sättandet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
JoannaLi
8/9/15, 12:24 PM
#14

#12, jag har använt mig av soffan och soffbordet. Sätter hunden längst fram, visar att jag har godis i handen, och ställer mig bakom honom. Ropar på honom, lägger till "backa". Otroligt snabbt har han lärt sig att backa :D

[Raubtier]
8/10/15, 11:44 AM
#15

Puss, sitt, ligg, sitt fint, ta fint (godis), hopp, snurr, spinn, tassen (sträcker fram höger lår och då vill jag ha höger tass och sträcker fram vänster lår för vänster tass), sidan (ligga på sidan). Kanske någon mer men minns ej!

jenmjao
8/10/15, 1:14 PM
#16

Sitt, sitt fint, ligg, pang (spela död), tass, andra tassen (väldigt användbart när kopplet är under tassen också), stänga och öppna dörrar/stänga luckor och kylskåp, skall, nos, puss, "touch" (två fingrar hon ska toucha med nosen), snurr, rulla runt, gå mellan benen, backa, backa mellan benen, åtta mellan benen, gå slalom mellan benen, krafsa, buga, höger och vänster sida av cykelbanan, fot, stanna, vänta. Gud vet inte om jag minns allt ens, försöker lära henne krypa nu, utan framgång, hon reser sig direkt.

sophiemadeleine
8/12/15, 4:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#17

Min lille Chihuahua kan: *Sitt *Ligg *Stå *Rulla *Vacker tass *Pang (spela död) *Sitt vackert *Vinka (höger och vänster) *Blinka *Snurra *Puss *Kryp *Vänta (väldigt användbart i vardagen) :) *Stå /gå på två ben *Give me five *Sitt Vackert/vinka samtidigt *Leave it (Låt bli) *Bära saker i munnen på kommando *Backa *Gå i cirkel runt mig på kommando, Alt runt ena benet *Dutt (duttar saker med tassen på kommando) *Bit (sätter man dit fingret envisas han med att endast pussas dock) :-p

Medarbetare på Chihuahua

Sugar Mist
8/12/15, 5:15 AM
#18

Sitt, ligg… vi jobbar på spinn, hahahah, har en bc :)

-

Turast
8/12/15, 8:41 AM
#19

Förutom baskommandon Backa är du en guldfisk? (Snurra) Är du en kanin? (Sitt fint) Skall (jättebra att lära en collie som redan låter 95% av tiden..not) Gå runt (gå runt ett föremål) Around (gå runt åt andra hållet ) Igenom (slalom mellan mina ben eller igenom en tunnel) I mellan (komma bakifrån och gå mellan mina ben och stå kvar) Stubbe (sätta framtassarna på något) Hopp upp Dö! (Ramla ner på marken och dö ;) ) Rulla (fick en kommentar på ett läger jag var på att Jamie har det osexigaste rullet i världen ;) ) dutt (detta nosen mot handen och hålla kvar) Skritta (spansk skritt, dvs gå högt med frambenen ) Kryp (inlärningsprocess pågår) Finns säkert mer som jag inte kommer ihåg just nu haha!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: