Annons:
Etikettvalpar
Läst 1606 ggr
[emvirta]
8/2/15, 7:28 PM

Våran valp Loke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och sambon fick vem våran sötnos Loke för några få dagar sen. Han är underbar! Tänkte bara höra lite angående när valpen bits, han kan börja bitas riktigt hårt ibland och leken blir näsan lite våldsam. Jag brukar då gå därifrån och pipa till lite grann när det gör ont, är det den bästa metoden eller har ni några andra tips? Brukar även ge honom något annat att tugga på.

Annons:
crimson
8/2/15, 7:33 PM
#1

Grattis till den nya familjemedlemen! 😃

När vår lilla Dante kom till oss så kunde han också bitas ganska hårt, och då gjorde vi s.k valp-pip, och då brukar de släppa rent instinktivt. När han sen slutade bita så fortsatte vi leka :) Efter ett tag så bytte vi ut valp-pipet sakta men säkert till "aj", det funkade toppen för oss.  Han biter väldigt sällan hårt i oss nu, 8 månader gammal, och när det händer är det för att han är övertrött och inte riktigt har koll. Så fort vi säger aj så slutar han genast och kollar så man är ok.

Lycka till, och jag hoppas ni får många år av glädje tillsammans 🙂

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

AnneN
8/2/15, 7:35 PM
#2

Vilken sötnos 🙂

Kan rekommendera denna artikel om bitande/nafsande hundar/valpar http://glanna.se/Hundsidan/hundar_nafsar/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[emvirta]
8/2/15, 7:36 PM
#3

#1 Tack så mycket! Ja precis det är så jag försöker pipa så han ska förstå att det gör ont. Märker också att han blir på sådant humör när han är trött, men det är klart det tar tid innan han lär sig helt! :)

[emvirta]
8/2/15, 7:38 PM
#4

#2 ja han är riktig söt :) Tack ska kika på den!

Haku
8/2/15, 7:52 PM
#5

Valpar bits det är helt normalt, det växer bort med åldern!

Var noga med att visa att det inte är ok bara, och ge något annat att tugga på.

poodlelicious
8/2/15, 7:54 PM
#6

Jag byter till leksak och när han får totalspel så passar jag på att passivitetsträna honom med ryggsäcken.

Annons:
[Forest]
8/2/15, 8:15 PM
#7

Stort grattis han var verkligen supersöt. Tycker det låter fint det du gör nu piper till o går därifrån=leken är slut för du biter mig för hårt. 👍

Magrat
8/12/15, 1:59 PM
#8

Jag vill se mer bilder på lillskrottet 😍

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

panini
8/12/15, 2:31 PM
#9

Men vilken sötnos! 😍

När min valp går för långt och nästan blir våldsam så brukar jag "bita tillbaka" med handen för att visa att det gör ont! Detta är det enda som funkar för mig.

[emvirta]
8/12/15, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#8 här kommer lite fler bilder på sötnosen!

[emvirta]
8/12/15, 3:19 PM
#11

#9 tack! Ska testa med det :)

[emvirta]
8/12/15, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12
[emvirta]
8/12/15, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13
Annons:
Hogwarts
8/12/15, 3:27 PM
#14

ras?

[emvirta]
8/12/15, 4:16 PM
#15

#14 canaan dog :)

LinaK
8/12/15, 4:23 PM
#16

Men åh! Underbart söt :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[emvirta]
8/12/15, 4:26 PM
#17

#16 Tack! :D

Magrat
8/13/15, 3:39 PM
#18

Han är jättesöt. Canaan dog är en av mina drömraser.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[emvirta]
8/13/15, 8:29 PM
#19

#18 tack! Ja de är verkligen en härlig och speciell ras :D

Upp till toppen
Annons: