Annons:
Etikettbeteende
Läst 1066 ggr
Vizzla
7/31/15, 7:17 PM

Hur reagerar era hundar på bilda djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Vi fick besök av igelkotten idag. Som tur är bryr sig inte hundarna om dom. Vi brukar inte låta dom vara allt för nära dom eftersom man inte vet om dom har löss å sånt men denna kotte smög upp bakom Theo, som bara tittade på den.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Nervöst Skall
7/31/15, 7:20 PM
#1

Fanns otroligt mycket igelkottar på Björks när jag bodde där, Pin och Sansa brydde sig inte direkt. Såklart att det är lite kul att springa efter om dom rusar iväg men inte mer än så^^

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Wellcraft
7/31/15, 7:24 PM
#2

Elviz älskar andra djur.
Just nu vårdar jag en havstrut hemma, Elviz vaktar denne men håller sig ändå på avstånd.
Han är toppen med andra djur. Uppvuxen med hamstrar & möss som klättrat på honom, frigående kanin och katter.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

russin
7/31/15, 7:27 PM
#3

Mini försökte nypa till en igelkott för några år sedan och blev då stucken givetvis - och sen dess avskyr hon igelkottar och skulle nog gladeligen försöka nypa hårdare om hon fick chansen 🤐 Där märks att terriergenen i rasen slå till - smärta triggar enormt. Sorkar dör snabbt om dom skulle dyka upp framför hennes näsa…dom är inte för inte skadedjursbekämpare.

Polly gillar egentligen flertalet djur, men då hon dras igång av Mini så låter hon en hel del. Hon rör dock inte om hon får chansen - mer än möjligt petar lite.

Hogwarts
7/31/15, 8:20 PM
#4

Usch igelkottar :( Sheldon gillar alla djur, börjar alltid pipa och vill leka.

Kallaterrier
7/31/15, 9:00 PM
#5

Kalla skulle med all sannolikhet försöka ha ihjäl det vilda eller åtminstone jaga det. Är man fullblodsterrier så är man :) Försöker naturligtvis att se till att de situationerna inte uppkommer, bara så ingen tror att hon får löpa fullständigt amok.

russin
7/31/15, 9:02 PM
#6

På tal om ohyra - alla igelkottar har löss och dom är inte roliga att få på sig själv (vet av erfarenhet) eller hundarna. Hade jag haft råd, så hade jag behandlat alla igelkottar jag ser med Frontline 😃

Annons:
Magrat
7/31/15, 9:08 PM
#7

Jag har tre hetsjägare så med vilda djur som rör sig (och utekatter för den delen) så vill de helst av allt jaga, men bara om de rör på sig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Hästhoven]
7/31/15, 9:30 PM
#8

Våra hundar gillar andra djur, har en tik som kunde sitta hela dagen & kolla på chinchillorna. Men har dock en som blir helt galen i fall hon får syn på en katt.

Tjeja
7/31/15, 10:43 PM
#9

#4 Vadå usch för igelkottar? :(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hogwarts
7/31/15, 10:46 PM
#10

#9 tycker dom är läskiga

JonnaCecilia
7/31/15, 10:56 PM
#11

Min valp var väldigt nyfiken på igelkotten som var i grannens trädgård, och skällde lite på den. Fåglar bryr hon sig inte om, och några andra vilda djur tror jag inte hon sett. Finns mycket vildkaniner ute hos mamma men tror aldrig hon fått syn på någon där ute - hon har varit för upptagen, eller så har Sirius, mammas hund, fått se den och jagat iväg innan hon hunnit se. Mina marsvin är ju inte vilda förvisso, men dem vill hon leka med och blir sur när de inte vill leka med henne ;)

Sugar Mist
7/31/15, 10:58 PM
#12

Tja, kan ju berätta om gårdagens bravader😃

Igår på kvällspromenixen gick vi upp i skogen, Jax före, och då lyckades han skrämma upp rådjur, som med sin "plötsliga" närvaro skrämde Jax som rusade till mig, så alltså… Näää… Han är ingen vidare jakthund, vi håller oss till vallet vi😉

-

JonnaCecilia
7/31/15, 11:04 PM
#13

Haha, #12, påminner mig när en kompis och jag var på promenad i en stor park och ser en fjolårsälg stå och äta sly i kanten av stigen. Den som såg dem först var Sirius som skällde lite och hängde i kopplet mot den så jag och min vän såg den. Hennes hund, en rottisblandning, fattade ingenting och undrade varför vi stod där och glodde. Tror inte han överhuvudtaget lade märke till älgen :D Sirius är en Eurasier som inte läst rasstandarden och har ovanligt mycket jaktlust, speciellt på harar och kaniner, men även rådjur, ekorrar och annat vilt. Han har tom ett riktigt jaktskall om han får chansen att jaga hare/kanin. Nu när han är tre år har mamma äntligen lyckats träna bort att han drar på vilt förutom i trädgården. Där får kaninerna INTE vara, dock bryr de sig föga och har boat under altanen med fyra små kaninungar :D

Annons:
Turast
8/1/15, 9:47 AM
#14

Igelkott-spännande hare som flyger upp från ingenstans -"kolla matte!"men står still och "skvallrar" Rådjur - inte sett någon större reaktion och då var han ändå lös och de var 40 meter framför haha Nä Collien är ingen jakthund ;) aussien tyckte duvorna på stan var spännande men matte blev jätterolig då så hon var bättre ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: