Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 1885 ggr
Mirrorglace
7/31/15, 2:43 AM

Schäfrar?

har en liten fundering, min boxer schäfer mix är nu 10 månader. Jag har inte direkt vart i närheten av en boxer men massa schäfrar. Är det normalt att dem har sjukt mycket nack skinn och vid rumpan? Har aldrig märkt de på andra schäfrar Fast dem har ju vart äldre o dem jag haft ägdes av min mor :) tänker det är valpskinnet men det är överdrivet mycke nack haha

❤️

Annons:
Cahira
7/31/15, 2:48 AM
#1

Många valpar kan ha överflöd som de växer i senare. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
7/31/15, 2:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 …och som en fortsättning på Cahiras så växer vissa hundar aldrig i sin hud ;)

-

[[Boris Sager]]
7/31/15, 2:52 AM
#3

Tex Boxer

Cahira
7/31/15, 2:57 AM
#4

#2 Jag smääääääälter i ditt knä matte! 😍😃

Han är SÅ digger på den bilden. 😂 Fast Digger har inte lika mycket slapp hud. XD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
7/31/15, 2:59 AM
#5

#4 Hahaha ja, Diggers bror reborn😍

-

Cahira
7/31/15, 3:02 AM
#6

#5 Verkligen! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Mirrorglace
7/31/15, 9:19 PM
#7

#2 haha så sööt 😍

trodde faktiskt boxern hade lite nackskinn, och tjejan är redan 60 cm därav jag tänkte d va lite skumt, men blir kanske stor då, vissa av hennes blir ju enorma, speciellt schäfern !

❤️

jenmjao
7/31/15, 10:39 PM
#8

Min tik är 4,5år nu 60cm i mankhöjd, blandning mellan schabrador och schäfer, så helt enkelt en Schabrador :) Hon har häng runt halsen, tuttisarna hänger ibland (liksom huden där) samt mycket annat, väldigt hängig älskar att "knåda" nackskinnet hahahah.

Mirrorglace
7/31/15, 10:43 PM
#9

#8 min är ju bara 10 månader, är i andra veckan av löpet tror jag nog. hennes tuttar har blivit från små knoppar till riktigt stora saker haha ser så roligt ut :D även huden omkring lixom! Hon har ju även kvar skinn vid rumpan och manken så tror nog hon kommer växa i sej lite till. men mysigt med nackskinn jaaa !!

❤️

jenmjao
7/31/15, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

#9 Min tik har något jag kallar för halspung ;) det mysigaste som finns.

Sugar Mist
7/31/15, 10:50 PM
#11

Hundar bygger massa fram tills de är runt 3-4 år, så hon har gott om tid att växa i kostymen, men räkna med extra hud :)

-

Wigstrom
8/2/15, 12:39 AM
#12

Det är fördelaktigt om hunden har lösare hud då det inte är önskvärt med hud som sitter fast i musklerna. 

Min schäfertik på 2,5 hon har lös hud, på nästan hela kroppen. :)

Mirrorglace
8/2/15, 12:47 AM
#13

#12 min är dock jätte tajt i övre frambenen, över musklerna men kan ju vara att hon är valp o breddar sej, huden kanske e långsam haha :)

❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: