Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2102 ggr
fredricakarlsson
7/30/15, 4:32 PM

Mim bur.

Nu har jag äntligen köpt mig en Mim bur! :D Men så undrar jag hur ni andra med Mim bur har satt fast den? Man får ju med två spännband, som man ska sätta på samma sida. Men jag hade velat att den satt fastspänd på båda sidorna, eller de ska den inte? Sen hur har ni placerat er bur? I mitten, till höger eller vänster? Min tar inte upp hela bagaget så därför jag undrar. :)

Annons:
Dumpuck
7/31/15, 10:06 PM
#1

Vet inte hur du menar med att spännena är på samma sida, på vår har vi fäst spännena bak i buren och sedan i bilens lastkrokar på båda sidor. Då åker den varken fram eller bak eller åt sidor. Vår tar upp 2/3 av bagaget och står på höger sida, alltså på passagerarsätets sida.

Roxie
7/31/15, 10:10 PM
#2

Vi har vår bur fastspänd med två band på en sida, mot den sidan buren står på i bagaget. På förarens sida.

// Sofia

Jetaime
8/1/15, 7:07 PM
#3

Jag har inte spänt fast min, finns liksom ingen direkt bra stans att fästa spännband på. Men den tar upp hela bagaget iallafall så den kommer ju ingenstans, så sett..

Tilda93
8/2/15, 1:14 AM
#4

Min mim bur (storlek L , v70n) står på vänster sida (förarsidan) har gummimatta under som täcker hela bagaget (från biltema) och båda spännerna sitter på vänster sida :)

fredricakarlsson
8/3/15, 9:12 AM
#5

#1 jag har fäst min bur som #2 har gjort. Spännbanden på den sidan som buren är placerad mot. De två banden man fick med, stod det att man skulle fästa på samma sida.

isblixt
8/3/15, 9:37 AM
#6

#3 Tänk på vid en kollision så flyger buren in i baksätet som inte är gjort för att tåla sådan kraft. 

Vår bur tar också upp hela bagageutrymmet men den är fastspänd ändå. På halkan inför körkortet fick jag se en krockad bil där det hade varit resväskor i bagageutrymmet, hela baksätet hade tryckts framåt i framsätena.

Annons:
[Kaoskaos]
8/3/15, 10:48 AM
#7

#6 har du kollat vad som händer om man krockar med en mimbur

isblixt
8/3/15, 10:59 AM
#8

#7 Ja, absolut. Visserligen är det säkert bättre med en lös mim bur än en lös bur av annan modell men det är fortfarande mycket "lös" vikt… Utifrån videon nedan hade jag ändå inte velat sitta i baksätet i en bil med en lös mim bur.

https://www.youtube.com/watch?v=9AJC6IxO7I0

imsuchadiva
8/3/15, 11:03 AM
#9

#7 bara för att den är krocktestad så betyder det inte att den står stilla vid en krock, därför ska buren spännas fast. Annars kan passagerarna få en tung mim-bur på sig vid en krock/olycka.

[Kaoskaos]
8/3/15, 11:05 AM
#10

#8#9 missade att den satt löst , min sitter fast i spännband och skulle inte våga ha den lös

Upp till toppen
Annons: