Annons:
Etikettbeteende
Läst 688 ggr
Mirrorglace
7/27/15, 10:44 PM

uppmuntra vakt?

Hur ser ni på att uppmuntra vakt?

Inte över hundens ägodelar utan  över hemmet, ägaren?

Är bara nyfiken då vissa säger starkt nej och vissa, inklusive mej tycker det är okej om man nu vill ha hunden i sånt syfte och den är född till det. (hundar som ej är det hade oftast  inte vaktat hem så mycket ändå utan handlar oftast om rädsla eller osäkerhet då)

❤️

Annons:
Lathundarna
7/27/15, 11:53 PM
#1

Jag undrar mest vad det är man faktiskt vill uppnå när man driver upp resursvakt (ägaren).

Ambrose
7/28/15, 7:27 AM
#2

Jag har en hund som vaktar ibland, vid rätt tillfälle, och det tycker jag känns tryggt. Men jag ser ingen anledning till att försöka bygga/berömma/öka vakten hos en hund. Om hunden har det i sig så tackar jag den bara för gott arbete, om den inte har det så vill jag inte bygga upp en allvarlig känsla som hunden kanske inte klarar av att hantera. Jag skäller aldrig ut en hund som vaktar. Tycker att det är ett bra och naturligt beteende. :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

fredricakarlsson
7/28/15, 10:01 AM
#3

Min hund vaktar. Skäller när någon kommer då. Men även när jag är ute och går och går när det är mörkt så har jag kommando så börjar han morra och vara uppmärksam. Inte för att de hjälper kanska, då han är en lite ras. Men även små söta hundar har vassa tänder 😉 Dock vet jag inte hur man får en hund att börja vakta om den inte har det i sig..

Upp till toppen
Annons: