Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2408 ggr
PixiDSG
2015-07-26 18:57

Bildtråd

Kan inte alla bara typ lägga upp bilder på sina hundar och skriva lite om dom?? Tycker det är kul att se :) Själv så ska jag få en Dansk-Svensk Gårdshunds tik i januari/februari så ett tag kvar….

Annons:
Emouse
2015-07-26 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min hund heter Keera och är en American Wolfdog mix på 7 månader🙂 Hon är super mysig, glad och har ett helt paket med tränings energi varje dag. Wolfdog generellt är lite blyga mot nya människor, pratiga, riktiga bulldozrar i lydnad och bruks, Samtidigt är dom lite mystiska, på ett bra sätt. Perfekt för mig, Nästan lika krävande som Border collie men kan endå slappna av om man "missar" en dags psykisk träning utan att bli hysteriska!

Sen har vi i familjen två andra hundar. Oskar som är en puli (Nedrakad) vilken passar mina päron eftersom de är aktiva vallhundar men är inte lika krävande.  Sen har vi Lipton som är en cocker spaniel till sällskap.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

hemul
2015-07-26 19:36
#2

Dubbelwow! En wolfdog! Och en nedrakad puli, det har jag aldrig sett. Har du bild? Vore himla roligt att få se hur de ser ut under, så att säga.

Emouse
2015-07-26 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Här får du en bild, inte världens bästa men duglig! De liknar faktiskt Pumin ganska rejält🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

PixiDSG
2015-07-26 21:46
#4

Nää… Gud va gulliga😍😍 Hon är blandis med border collie va?

Emouse
2015-07-26 21:58
#5

#4 American wolfdog är inte en registrerad ras i Sverige utan räknas som en blandras här, därav MIX🙂 Rasen är grundad på Varg, Husky/Malmute och Schäfer och i sverige är wolfdogs tillåtna med varg minst 4 led bakåt (Mormors mormor) och Keera är i femte ledet och alltså tillåten i Sverige🙂Men du har rätt, hon är riktigt lik en bordercollie i allra högsta grad och beter sig lite som en också. De har många vargliknande beteenden och de har super nosar just pga. vargen! Verkligen ovanliga att jobba med med tanke på att jag är van med Border collie, aussie mm!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

PixiDSG
2015-07-27 07:03
#6

Okej.. För hon e inte så lik andra jag har sett men som sagt superfin :)

Annons:
hemul
2015-07-27 10:14
#7

Tack för pulibilden. Klart intressant, för jag har pumi på min lista men inte puli iom pälsen. Men nu ser jag att de pratar om att klippa ner t.o.m. på uppfödarsajter. Måste kolla upp rasen närmare alltså. 🙂

amela87
2015-07-27 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#8

Mina två "barn" heter Trolla och Ruby. 

Ruby är en cavalier king charles spaniel på 4,5 år, min första egna hund. Trolla är en Border collie på 13 månader. Vi tränar massa olika sporter och med Trolla vallar jag även får.  Trolla tränar jag på tävlings nivå i olika sporter,  medan med Ruby så lattjar vi mest runt och gör det hon tycker är roligast. 

Jag utbildas till hundinstruktör så det ska bli spännande att pyssla med hund både på arbetstid och på fritid.  :)

Vi har även en Youtube kanal som är ganska så aktiv. (Rubypaws)




Naviifax
2015-07-27 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#9

Navi, aussie (75%)/tervueren(25%) på snart 5 månader :)

Vi har precis börjat lägga lite spår, och det kommer vi fortsätta med. Även agility och lydnad i framtiden.

Helt fantastisk som valp, jag kan verkligen inte gnälla alls. Rumsren, sover från 23-09 (har gjort sen första natten), piper ingenting, ylar/gnäller ingenting. Busig, precis som en valp ska vara. Nafsade i våra händer i början men lärde sig fort att det är fel typ av tuggleksak 😉 Ensamhetsträningen klarar hon galant, klarar några timmar ensam själv. Det enda hon har gjort som fick mig halvt panikslagen var att gnaga upp vår telekabel, men jag tackade ,min lyckliga stjärna att hon inte fått ström i sig och ringde en kompis vars pojkvän är teletekniker så det löste han fort. Nu har hon ju dessutom tappat de flesta gaddarna, så det blir inte alls myclet bitande!

Hon kanske blir ett monster senare då hon är så duktig nu, men änsålänge är jag otroligt nöjd med valplivet och min lilla prinsessa :)

@adventuresofnavi | instagram

Majken!
2015-07-27 15:40
#10

Zvea, tysk schäferhund av brukstyp. Otrolig kvick och reaktiv hund som jag tränar och strax tävlar sök och lydnad med. Hon är social och tillgänglig, vänlig emot alla och med en aldrig utsinande lust att arbeta är jag orolig att aldrig mer ha en så pass komplett hund. 

[Nalle-]
2015-07-27 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har två hundar :) Asko är en storpudel på 2 år och är min egen hund. Jag ville ha en större hund som jag kunde träna allt möjligt med och så fort jag tog studenten passade jag på att skaffa valp. Asko är ständigt glad och har sällan alla fyra tassarna på marken och han får mig att skratta varje dag. Vi sysslar främst med lydnad, spår och rally. Hugo är en blandras, 8 år gammal. Han hänger med mig och pudeln på det mesta men det blir ingenting tävlingsinriktat utan bara för att det är roligt för honom att träna lite. Agility är hans favoritsport så det kör vi en del. 

Mina grabbar, de bästa jag vet ❤️

tetri
2015-07-27 21:24
#12

#5 Fast den är väl blandad med nån sorts spaniel?

feral jesus

Cahira
2015-07-27 21:45
#13

Ixxi: Dvärgschnauzer och min första hund, nu 11 år gammal. Riktig ferdinand och dagdrömmare och bästa hunden jag nånsin kommer kunnat få och nånsin kommer äga. Mitt hjärta och mitt allt.

Ådi: mittelspitz (avliden) ihjälbiten av en annan hund med räknar med honom ändå då han alltid kommer vara min hund i mitt hjärta. Riktig räserspets som älskade att träna och hade av och på knapp, och på var fullt ös/medvetslös. :) 

Digger: border collie/collie 13 år och trodde han skulle lämna oss i sommar men började må bättre igen. Riktig mysgris. ❤️ Om han får kel är han lycklig och nöjd. enögd efter en olycka. 

Andy: Pekingese 11 år, flyttade in hit tre månader sedan och har värk i lederna och mycket artros men mycket spring i benen och mycket bulldoghjärna. Han tyckte han kunde slåss med hästarna häromdagen. Han blev sparkad men inget blev brutet tack o lov, han blev bara öm några dagar och är nu återställd. ÄLSKAR mat! 

Apache: border collie/corgi rescue 3 år blev illa misshandlad första året av sitt liv och blommar mer o mer från sina rädslor varje dag. Helt fenomenal hund att vara med och jobba med. Hans favoritbelöning är jag så distansträning går sisådär. ;) Magkli är bästa som finns! Borreliapositiv så får se hur länge han håller med sin kroppshydda men just nu är som en solid muskel. 

Frodo: Chinese crested snart 2 år. Riktig mysgosse som hjälper mig med min ångest och är bra terapidjur för mig under mina dåliga dagar. Numera nedklippt så medans cresten växer ut igen så får du se en äldre bild. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Turast
2015-07-28 01:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Jamie, korthårig collie på 2 år. Min första egna hund som jag planerade att tävla bruks med men då han visade sig ha ED och OCD i armbågarna så blev det inte av. Han är sjukt svårmotiverad och ibland går det inte att träna alls, därför tränar vi mest fysiskt då han tycker det är kul och det bygger upp hans kropp bra så hans armbågar mår bättre! Vi tränar självklart mentalt också och då blir det lydnad, trick, nosework och uppletande i skogen. 

Marceline, australian shepherd på lite över 9 veckor. Planen är att hon ska bli tävlingshunden som Jamie aldrig blev men även att utbilda henne till terapihund! Hon är otroligt matglad och lekig och har ett så fast grepp att man skulle behöva en kofot att få upp käften med när hon kampar 😂
Hon är i princip rumsren men om jag inte vaknar och det krisar så händer det ju olyckor.
Förutom bruks planerar jag att träna henne i specialsök/nosework, freestyle, agility "for fun", ja lite allt möjligt!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

dundeer
2015-07-28 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#15

Ikaros här, 14 månaders Tysk Schäferhund av brukstyp. Bara vart i mina ägor 3 veckor än så länge men är en stört skön hund! Tyvärr ganska lättuttråkad och väldigt leksaksfixerad, men vi jobbar på! 
Förhoppningsvis så kommer vi ut på tävlingsbanorna om inte allt för länge :)

Mirrorglace
2015-07-28 02:07
#16

Tequila, En underbar tik på 10 månader!

mix mellan Boxer och Schäfer. 

Älskar och lära och leka o busa, men lika mycket sova och gosa med matte! :D är en verkligen ensam hund, trivs inte med stor familj ,hon gillar dock barn för dem är lekfulla hehe, men har visat mycket på att hon bara accepterar mej som förare vilket kan bli problem i framtiden men får se när hennes psyke är klart vid 2-3 år ! Har precis börjat bredda sej lite och är 58 i mankhöjd men en del valpskinn kvar så kommer växa där med lite! 

❤️

Minmilou
2015-07-28 08:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Milou, en isländsk fårhund på 4 år.

En väldigt envis och självständig hund som tyvärr inte är ett dugg intresserad av träning överhuvudtaget. Meningen var att vi skulle träna mycket agility och sånt men de vill inte han..Annars är han en supergó hund som älskar människor och de bästa som finns är när någon klappar honom hela tiden. Om man slutar klappa han så skäller han på en haha… Världens underbaraste hund!

Upp till toppen
Annons: