Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 2748 ggr
[polarvargen]
7/25/15, 11:01 PM

Färskfoder.

Ska byta helt till färskfoder för vår unghund. Och det finns ju flera olika sorter med olika innehåll. Nu undrar jag om någon av er ger färskfoder och vilket, varför ni valt just den? Har kollat Vom og hundemat samt Pondus.

Annons:
Honestyisdead
7/26/15, 8:14 AM
#1

Välj ett utan spannmål och socker.

Maja2
7/26/15, 9:43 AM
#2

Jag ger både Pondus spannmålsfria, och Fodax ideal, som innehåller lite spannmål.   När jag valde, utgick jag både från innehållet, men även hur lätt det var att få tag på, samt att jag gluttade på priset åxå.

Fridaaaa
7/26/15, 9:50 AM
#3

Nordic ger jag. Spannmålsfritt.
345 kr för 15 kg, block så man får dela upp själv.

Svårt att få tag på olika färskfoder här och detta är ett av de hundarna mått bäst på och äter med god aptit :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

russin
7/26/15, 10:44 AM
#4

Beror lite på utbud där du bor och vad hunden behöver.

Wellcraft
7/26/15, 12:10 PM
#5

Jag valde VoH. Spannmålsfritt ,finns många bra sorter, bra pris och min hund älskar det. Häromkring är det även lätt att få tag på.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[polarvargen]
7/26/15, 1:14 PM
#6

#5 vad betalar du för VoH? Vår lokala djuraffär har endast MUSH och VoM, MUSHEN ligger i den prisklassen att jag knappast skulle själv ha råd att äta. VoM tar de 26kr för en 500g korv, min unghund ska äta 700g/dag. Pondusfabriken ligger 140km härifrån så väntar på svar därifrån vad de tar för fodret.

Annons:
russin
7/26/15, 1:20 PM
#7

Jag är halvnöjd med VoH och hälften av det hundarna får är det - andra häkften är antingen Mush eller egenblandat.

Hundarna gillar VoH, men ena hunden kan egentligen bara äta deras lamm då övrigt är för fett så det blir övervägande lamm och en mindre del taste storfe (fd exklusive med nöt). Foder med odlad lax ges inte över huvud taget.

[polarvargen]
7/26/15, 1:47 PM
#8

#7 Jag har provat ge lite lite VoH digestive och han gillar den. Men får övergå till ett annat då vi gått över till färskfoder helt då digestiven är enbart vid övergång från torrt till färskt eller för mindre aktiva och äldre hundar. Han är en väldigt aktiv hund och vi tränar mycket. Blir din hund dålig i magen av fettet eller blir den lite knubbig? Lax brukar jag ge, men den är själv fiskad från havet och sedan kokt. Den är populär bland hundarna och katterna. När laxen är på kokning brukar grannens katter också våga in till oss :)

Wenniz
7/26/15, 5:24 PM
#9

Min ena hund har prövat Pondus och jag gillar faktiskt Pondus mer än VoH av någon anledning trots att min hund tidigare åt VoH. Ponuds - 10kg (20st 500g korvar) för 360kr har jag för mig. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Maja2
7/26/15, 5:47 PM
#10

Jag betalar 300 kr för 10 kg pondus

Wenniz
7/26/15, 6:06 PM
#11

#10 vart köper/beställer du Pondus? 😃

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Cixx
7/26/15, 6:28 PM
#12

Jag ger bara färskfoder utan spannmål. Så här hemma blir det Mush och VoH.

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Maja2
7/26/15, 7:04 PM
#13

#11 Jag köper hos en återförsäljare här i Skellefteå

Annons:
russin
7/26/15, 7:13 PM
#14

#8 - nej, hon blir bara knubbig. Den andra får av både 33:an, taste lamm och taste storfe utan problem 🙂

[.Victoria.]
7/26/15, 7:25 PM
#15

Emmzo har barf du kan blanda ihop själv. Alla deras olika korvar på 1 kg kostar ca 30kr/styck. Tycker de är bra. Hälften av det mush kostar.

http://www.foderboxen.se/foderkategori/emmzo-barf-farskfoder/

Michaela-N
7/28/15, 11:11 PM
#16

Jag ger Vom og hundemat, den utan lax för tillfället, men blandar även själv med rester från fileat kött och kyckling för att dryga ut.

Inbillade mig att hunden skulle kunna äta mer om han äter ett foder med mindre fett (utan lax) men både 25 och 33 har samma energiinehåll så jag byter nog tillbaka till 25 nästa gång jag handlar. Bra med ett foder som är fritt från spannmål och grönt - det tillsätter jag hellre själv.

fridarebecka
7/29/15, 12:52 PM
#17

Jag ger VoH lax, min hund väger 13 kg och hans mat kostar 280 kronor i månaden. Köper de stora 5 kilos korvarna 🙂

Upp till toppen
Annons: