Annons:
Etikettövrigt
Läst 3371 ggr
Signizen
7/8/15, 12:32 AM

Hur kyler du ner din hund?

Som rubriken lyder, hur kyler du ner din hund nu på sommaren?

Annons:
Sugar Mist
7/8/15, 12:35 AM
#1

Kall blöt handduk i tras-soffan som han gillar att ligga i, spolar av tassar och håller oss inomhus under det varmaste.

-

[emmaomajken]
7/8/15, 12:42 AM
#2

Min shih tzu har en kylväst, eller den är mer som ett kyl-linne. Jag låter den ligga i kylskåpet några timmar innan användning :) Sen håller det kallt runt hjärtat på henne. Blöter nos, mage och trampdynor i kallt vatten om det är väldigt varmt ute. Ställer henne t.o.m i duschen och spolar av hela henne och sen får hon självtorka i värmen :)

[emmaomajken]
7/8/15, 12:43 AM
#3

Isbitar i hennes vattenskål och hon får frysta hotdogs eller fryst märgben som isglass :)

molam
7/8/15, 12:57 AM
#4

Kyltäcke eller Så blöter vi tassar och "Armhålor" i kallt vatten. sen finns alltid vatten tillgängligt, en hel Hink.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sugar Mist
7/8/15, 1:02 AM
#5

Har även planer på att införskaffa kyldyna inom kort

-

[vattenhunden]
7/8/15, 1:02 AM
#6

Kylplatta, kyltäcken, fuktiga/blöta handdukar, fläkt, spolar av dem i duschen & låter de självtorka ( vilket de uppskattar), vatten på flera ställen i trädgården & inomhus. Promenerar/cyklar morgon & kväll/natt. Åker vi bil om vi ska resa bort så är det ac som gäller & öppna bilrutor, samt vattenskål i bilen & blöta handdukar. Stannar vi så får hundarna följa med ut.

Annons:
AktivaSiri
7/8/15, 1:08 AM
#7

Kyldyna, mycket vatten, bad när det är möjligt.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

[Daniela1983]
7/8/15, 5:17 AM
#8

Under de varmaste dagarna i år försökte jag få honom att ligga på en kall blöt handduk, han vägrar. Sen satte jag på fläkten o det är eg det enda vi kan göra iår. Tidigare år har jag duschat vovven o det hjälpte med nerkylningen men iår har jag frontline som fästingmedel o då kom jag på i efterhand att fan han får ju inte duschas med frontline. Det fick mig att sakna hans fästinghalsband.

NinniH
7/8/15, 6:19 AM
#9

Kylscarf till bägge, vi har alltid golvfläktarna på när det är varmt och sen undviker promenader (mer än korta rastningsrundor) när det är varmt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

nadilda
7/8/15, 8:00 AM
#10

Här bor två badmonster och vi har en stor damm, så de sköter sin egen nedkylning väldigt bra. Sedan kör vi alltid AC:n inne så de kan gå in och svalka sig. Får vi när det är varmt får det vara vid ställen med badmöjligheter.

russin
7/8/15, 8:00 AM
#11

Vattenslangen 😃

Vi är inne den varmaste tiden - finns badmöjligheter, så badas det.

[Juel70]
7/8/15, 8:53 AM
#12

Bada ute är ju det roligaste och effektivaste, men min hund fäller sent i år, så jag rakat lite på magen.  Jag brukar kyla magen och tassarna (blöta ner) , blöta ner pannan också.  Min hund var skendräktig under värmeböljan så hon var extra varm.  Hemma går fläktarna i varje rum också.

Jamie+Engla
7/8/15, 9:01 AM
#13

Inget speciellt när vi är hemma, nytt vatten flera gånger om dagen bara. Men hundarna bor helt i skugga så de är inga problem. På tävling har vi kylfläkt, vanlig fläkt, kyldyna, kyltäcke och såklart friskt vatten.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
peafie
7/8/15, 9:26 AM
#14

Har två kylfiltar - en till hund och en till matte. 👍 Hunden älskar sin kylfilt. Annars sover hunden inne på ett svalt golv, vi försöker att inte vara ute så mycket när det är varmt.

Bloggen     ○    Instagram

[Daniela1983]
7/8/15, 10:32 AM
#15

Tillägg; har klippt av päls där det är som mest. Albin hatar tyvärr att bada, annars hade bad varit perfekt men då får man tvinga honom och han går genast mot strand stackarn.

[Torpedtass]
7/8/15, 10:51 AM
#16

Fläktar av plåt så vi har konstant storm här hemma i princip för de fläktar oerhört bra. Tillgång till vatten, har en pool på baksidan men den vill hon banne mig inte röra så blir att ta sig till sjön ibland som ligger ca 1km bort.

andrea-w
7/8/15, 11:04 AM
#17

Min hund ligger mest och slappar på det svala stengolvet i hallen när det är varmt, både under dagen och natten. Har även beställt en svindyr kyldyna som borde levereras snart, men jag har en känsla av att han kommer att dissa den och ändå ligga i hallen. :P  

Utomhus har vi alltid med oss vatten  och när det är riktigt varmt går vi bara på korta kissrundor eller plaskar lite i barnpoolen. Han är verkligen superfluffig och är inget stort fan av värmen. Vi har tagit det vääääldigt lugnt de sista veckorna men jag tror inte att han lidit av det, tvärtom har det nog varit nyttigt med lite passivitetsträning och vila :)

JonnaCecilia
7/8/15, 3:14 PM
#18

Min valp är pigg och glad och verkar inte direkt lida av värmen. Men har såklart tillgång till vatten, isbit att slicka på, en "badbalja". Gav henne en isflaska inlidad i kökshandduk som jag gör till marsvinen också, men hon ville bara leka med handduken ;) Så egentligen, vatten, skugga och badbalja som hon själv kan välja om hon behöver använda.

isblixt
7/8/15, 7:49 PM
#19

Vi håller oss inne dagtid med tillgång till golvfläkt som hundarna gärna ligger framför. Långpromenader blir kvällstid, ibland inte alls om det fortfarande är mycket varmt på kvällen. Då väljer vi istället att gå till stranden här 5 minuter hemifrån så de får bada och ha kul.

Majken!
7/8/15, 9:42 PM
#20

Hon får bada, ligga i skuggan eller inomhus, inget mer behövs.

Annons:
[Daniela1983]
7/8/15, 10:20 PM
#21

De av er som går och badar med hunden, går ni till vanliga stränder eller de få där hundar är välkomna?

Majken!
7/8/15, 10:26 PM
#22

#21 aldrig badstränder. Vi åker till sjöar, bäckar eller åar dit inte barnfamiljerna åker soliga dagar.

OurOzzy
7/8/15, 10:39 PM
#23

När det är riktigt varmt och vi måste vara ute så är det mycket bad som gäller/alternativt svala duschar. Har även precis köpt en kyldyna till buren och burfläktar som jag hoppas kan göra det lite mer behagligt när vi behöver åka bil.

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

hemul
7/8/15, 11:53 PM
#24

På min berner funkade att hälla vatten på huvudet och i nacken och gnida in det så vattnet kom ned på huden. Tungan åkte in direkt. Han gillade det också, sträckte fram huvudet när han ville ha mer.

nowalee
7/9/15, 11:35 AM
#25

vi har ac hemma så där är det som vanligt oavsett väder, i bil är de samma där - ac. 

När de är som allra varmast kortar vi ner promenaderna och håller mest till ute på gården, då har han tillgång att gå ut och in i huset som det behagar.  Har faktiskt klippt  honom lite på vissa ställen där det blir som varmast också, han gillar inte att bada :)

Cixx
7/9/15, 11:42 AM
#26

Vistas mkt i skuggan och sen kör jag med vatten i ljumskar, ben, tassar, på nos och örontipparna och häller i henne vatten med flaskan för hon dricker dåligt själv. 

Har lärt mig att man aldrig ska lägga nått på hunden såsom kyltäcken eller sval handduk då det kapslar in värmen. Hälla vatten på hundens rygg har samma effekt att det kapslar in värmen om man inte ruggar upp pälsen. Isbitar är tydligen inte heller bra då det blir obalans i kroppen och det kan bli en chock att få nått så kallt i sig. Kall handduk som hunden ligger på kan funka.

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

fridarebecka
7/9/15, 1:05 PM
#27

Bad och fryst mat om möjligheten finns. Annars håller vi honom mycket i skuggan och snabbduschar eller baddar med kall blöt handduk vid behov.

Annons:
Portie
7/9/15, 1:09 PM
#28

Gör "glass", lägger in hans tugghorn i frysen, spolar av med kallt vatten innan varma promenader, går till sjön så att han kan bada, det håller han sval rätt länge.

Catta-
7/9/15, 1:11 PM
#29

Vi är inte ute när det är som varmast. Men skulle hon bli väldigt varm brukar jag blöta henne med vattenslang eller låta henne bada

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Daniela1983]
7/11/15, 8:54 AM
#30

# 22 Glömmer alltid bort att det finns badmöjlighet vid sjöar.

drika
7/11/15, 2:25 PM
#31

sprayflaska med vatt5en på innerlår, armhåla och huvud och ha alltid med vatten i ryggsäck , blöter även ner tassar:)

Hälsningar

Fredrika

Cixx
7/18/15, 1:11 AM
#32

#31
Såg en på förra tävlingen jag var på som hade sprayflaska som hon sprayade sina hundar med. Verkar toppen och jag ska införskaffa en sån till min hund :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

aajjeee
7/18/15, 9:01 AM
#33

Frust tuggben( typ som #3 )funkar bra för oss :)

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

Upp till toppen
Annons: