Annons:
Etikettövrigt
Läst 366 ggr
jenmjao
7/5/15, 7:21 PM

Ang. Schäfermästerskap

Hejsan jag såg att det här skulle ske i Västerås och självklart vill jag gå.
http://www.ssmutstallning.se/
Nu undrar jag, jag har en schäferkorsning som självklart inte ska delta, men det jag undrar är om ni anser att det är okej att ta med en hund som inte ska delta på det här? Det verkar ju ske utomhus och jag har letat för att se om det inte är okej, men det borde det väl vara?  Eller vad anser ni?

Annons:
jenmjao
7/5/15, 9:17 PM
#1

Ingen?

[vattenhunden]
7/5/15, 9:54 PM
#2

Ska du bara titta & utställningen hålls utomhus så ska det nog gå bra att ta med hund som inte ska medverka i utställningen, men man måste ändå ha med sig vaccinationsintyg som ska uppvisas när du medför din hund på utställningsområdet. Att hunden är blandras eller renras spelar inte någon större roll, bara hunden har vaccinationerna i sin ordning. Skulle kontakta de ansvariga för utställningen för att vara 100% säker att det är ok.

[vattenhunden]
7/5/15, 9:56 PM
#3

Glömde skriva… Jag tycker det är helt okej att du tar med din hund, för vad är inte bättre socialträning än en hundutställning ;-)

jenmjao
7/5/15, 10:38 PM
#4

#3 Precis min tanke! Och just rasen schäfer (som hon är galen i då hon är schäfer korsning) tänkte då kan man ju träna lite vid sidan av. Jätte spännande ju :) Får se om hunden får följa med eller inte, beror väl lite på löpet också om det har tänkt att komma.

Upp till toppen
Annons: