Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 948 ggr
scaredycat
7/5/15, 12:51 AM

Hysterisk över att få sin belöning

När jag sätter igång och ska träna hunden så blir hon enormt hysterisk. Jag håller en godis i handen och säger till exempel ''sitt'' Då sitter hon samt lägger sig, snurrar runt, skakar tass osv, gör alla tricks hon kan för att få sin godisbit och biter av mina fingrar 😐, givetvis får hon inte sin belöning förrns hon faktiskt sitter.

Detta är ju lite problematisk då jag inte vet hur jag ska gå vidare med träningen när hon är så upphetsad av godiset och tänkte fråga efter lite tips hur jag kan gå vidare för att få henne och lugna ner sig lite, tack 🙂

Annons:
VildaVittra
7/5/15, 12:57 AM
#1

Sluta med att belöna med godis. Man kan belöna med en klapp eller lite lek istället. Vissa hundar går lättare upp i varv än andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

molam
7/5/15, 1:30 AM
#2

VI belönar nästan Aldrig med godis utan bara beröm, för hunden ska inte "kontrolleras" av godisen utan du har "kontrollen"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

scaredycat
7/5/15, 4:10 AM
#3

Tack, Ska pröva och bara berömma/leka istället :)

Arashi
7/5/15, 4:22 AM
#4

testa mindre gott godis och träna på omvänt lockande

russin
7/5/15, 7:30 AM
#5

Ha inte godiset i handen - ha en godisväska  eller godiset i fickan och ta fram godisen direkt efter ditt "bra". Växla gärna mellan godisbelöning och lekbelöning.

Upp till toppen
Annons: