Annons:
Etikettövrigt
Läst 2757 ggr
Haku
2015-07-03 14:16

Värme + Vara ute och gå?

Dem flesta verkar älska värmen.

Och Ja jag uppskattar den, men oj vad varmt det har blivit? 30+ nästan varje dag här där jag bor… och stekande sol utan knappt någon vind eller svalka. Jag gick igår med min hund på vår "vanliga" promenadsträcka och blev helt snurrig och hunden var helt slut när hon kom hem började tänka på att det är bra att skydda både hunden och mig själv bättre från värmeslag.

Och kommer ha lite svårt att gå ut under dagen om det fortsätter vara såhär varmt utan gå ut på kvällarna istället, jag kanske är värmekänslig men inget jag tänkt på innan? föredrar 20 till 25 grader och lätt svalkande vindar på sommaren :) hur är det för er?

Annons:
LinaK
2015-07-03 14:19
#1

Jo det är sjukt varmt här med. Jag är ingen värmeälskare så jag lider lite av detta 😉 Vi går bara korta promenader nu på dagen då det är som varmast och runt 21.30 tar vi en långrunda. Mina hundar gillar inte heller värme så dom är nöjda att bara få gå kortisar på dagen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Kallaterrier
2015-07-03 14:23
#2

Vi går tidiga morgnar, läs vid sextiden, och sena kvällar. På dagen blir det bara korta rastningar om vi inte sticker och badar eller så.

Fridaaaa
2015-07-03 14:31
#3

Vi går på morgonen och kvällen. På dagen är vi bara inne/trädgården vilket de vill :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[spetsen]
2015-07-03 14:41
#4

Här går det inte att gå ens vid 5 eller 22, det är minst 15 grader och kvavt som fan ändå..

Haku
2015-07-03 14:55
#5

#4 Jo det är riktigt varmt även på kvällen/natten men svalare än på dagen o någon gång måste man ju ut ;P

fridarebecka
2015-07-03 18:24
#6

Vi går bara kortisar dagtid nu, igår tog vi "långpromenaden" vid 00,30 på kvällen, dock blev det bara en halvtimme eftersom det fortfarande var över 20 grader varmt och min hund flåsade massor. I den här värmen är jag glad att jag har en hund som inte har några problem med några vilodagar i sträck :)

Annons:
jenmjao
2015-07-03 19:00
#7

Jag försöker att inte ta promenader, bara gå runt husen, varken jag eller hunden orkar. Igår var vi dock på hundkurs ifrån 20.00-21.30, vi båda höll på att dö. Vi körde träning kanske i 40minuter på en bana mitt i värmen, på slutet vägrade min hund att göra något, inte ens ligg tänkte hon göra så.. Det blev att gå till skuggan och vila.

Persifone
2015-07-03 22:27
#8

Har två pälsmonster här hemma som inte är så förtjusta i värme.  Antingen går vi tidigt eller sent alternativt bara går rundor i närheten av bäckar eller sjöar så de kan svalka sig och dricka under promenaderna :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

poodlelicious
2015-07-03 23:44
#9

Bor inne i stan med lilla valpis och vi har tur så lägenhetshusen ger skugga på gräs på olika ställen hela dan 😊 bara att knalla ut. Abbe fnattar på som vanligt.

[vattenhunden]
2015-07-04 01:15
#10

Går på morgon & kvällen. På dagarna får de gå ute på våran gård.

russin
2015-07-04 07:19
#11

Tidigare morgnar och senare kvällar samt mycket kortare sträckor - hundarna dör inte av mindre motion denna värmeperiod, men dom kan må dåligt att för mycket i värmen. Mina är vana vid att vara ute och knata/springa flera timmar varje dag, men dom har inga problem nu när vi är ute kanske knappt en tredjedel av vad dom är vana vid - dom orkar helt enkelt inte inte bry sig 🙂

[erika.tornlycke]
2015-07-04 11:01
#12

Vi kör också tidig morgon och sen kväll sen bara ut i trädgården under dagen, så fort dem gjort vad dem behöver så rusar dem in igen! Våra blir lite rastlösa efter några dagar då det trots allt blir mindre motion när det är så varmt och kvavt (även hela nätterna), så du brukar vi kompensera med lite extra hjärngympa, tex Nina Ottosson spel eller liknande inomhus så brukar dem bli nöjda ;) glass är annars väldigt uppskattat, en av våra hundar är slarvig med att dricka när det är varmt och då är glass perfekt för det älskar han och han får i sig massa vätska :)

lambero
2015-07-04 12:39
#13

Jag undviker att gå några längre stunder dagtid när det är så här varmt. Mina basenjisar älskar värmen och solen, men jag tycker att det är onödigt att motionera i värmen.
Sen är jag lite försiktig med att gå på asfalten när det blir varmt, vill inte att de ska få ont av att gå på varm asfalt.

Så våra längre promenader brukar bli på morgonen eller sena kvällen.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Annons:
Joyous
2015-07-16 06:08
#14

Jag har aldrig märkt av någon större påverkan på mina hundar. Visst, både hundarna och jag blir lite slöare och jag undviker aktiviteter som kräver att hunden måste hålla igång fysiskt under en längre tid. Promenader, träning och liknande har de inga större problem med. Kör på som vanligt men är uppmärksam på att de dricker och får svalkande pauser med jämna mellanrum.

nadilda
2015-07-16 08:00
#15

Mina hundar blir inte så väldigt påverkade av värmen. Visst ser jag till att vi antingen promenerar i skogen eller där de kan bada och undviker de allra varmaste timmarna.

Upp till toppen
Annons: