Annons:
Etikettbeteende
Läst 546 ggr
Nova1234
7/3/15, 12:24 PM

Konstig svartsjuka?

Vi har en yorktik snart ett år och en valp på 4 månader Tiken tyr sig till mig matte i första hand, jag är viktigast hon håller mest koll på mig och vad jag gör, men hon gillar att leka och gosa med husse också Om jag gosar/ leker med valpen så bryr hon sig inte alls mer än att hon vill vara med i leken Om husse gosar/ pratar med valpen blir tiken helt vansinnig, hon jagar iväg valpen och ska spöa upp honom, hon blir helt förändrad, tokig morrar biter och fräser Varför reagerar hon så när husse umgås med valpen men inte när jag gör det? Jag tycker det är mycket konstigt Är det någon som har en tänkbar förklaring?

Annons:
VildaVittra
7/3/15, 12:31 PM
#1

Hon ska skydda valpen mot husse?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
7/3/15, 12:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det låter ju lite egendomligt! Den enda förklaringen jag nu kan komma på är att hon är mer säker på dig, att hon redan har din gunst, men är inte lika säker på husses. Jag har Yorkar, både tikar och killar, men har inte märkt någon sådan skillnad.

Nova1234
7/3/15, 8:27 PM
#3

#1 husse är världens snällaste och tiken vet om det, hon virar honom runt sin lilla klo :) #2 vilka söta hundar du har, yorkar kan man nästan ha hur många som helst :) Härliga hundar. Jag förstår inte heller varför min tik gör som hon gör, det är jättekonstigt. Hon är verkligen inte någon aggressiv hund i andra situatione, tvärtom är hon mild och go.

[[Boris Sager]]
7/3/15, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har tyvärr hur många Yorkisar som helst:) Jag tror faktiskt att hon vill att husse ska ägna sig BARA åt henne, ingen "knäpp" valp! Dessa York damer :)

Upp till toppen
Annons: