Annons:
Etikettövrigt
Läst 1202 ggr
Lexie82
2015-07-02 17:16

Skor mot värme?

Jag tänkte på hur varm asfalt kan bli såna här dagar. Vad tror ni om att slänga på vovven dojjor som skydd? Har en golden retriever och asfalt runt hela huset.

Annons:
[Ängla viking]
2015-07-02 17:24
#1

Vi hade skor på våran pomerian när jag var liten, men bara under de varmaste och kallaste dagarna på året. Utan dom fick han blåsor och köldskador så det kan jag rekommendera att du gör. Han kan dock tycka det är obehagligt ibörjan och gå lite konstigt. Men den vänjer sig snabbt.

VildaVittra
2015-07-02 17:24
#2

Gå barfota på asfalten, då märker ju om den är het. För jag skulle inte skydda tassarna i onödan, risken är att hunden blir för varm då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mysisa
2015-07-02 18:06
#3

Jag försöker gå så att hundarna går på gräs, mossa, i skugga osv så mycket som möjligt och vara ute så lite som möjligt på dygnets varmaste timmar.. Skor används bara i nödfall på vintern. Stor risk att hunden blir överhettad med skor. Bättre att gå så lite som möjligt där det är varmt.

minavitas.wix.com/kennel

[hannaaeeriksson]
2015-07-03 11:49
#4

Men ibland måste man ju gå på asfalt när det är varmt; jag tar med mig valpisen till jobbet och bor i Gbg, där jobbet är på andra sidan innerstan… Där finns ju inte gräs överallt tyvärr… Strumpor och sånt då?

russin
2015-07-03 12:15
#5

Eftersom hundar endast svettas genom att hässja och via tassarna, så är skor nog ingen smart idé sommartid. Strumpor är smartare i så fall - men känns efter själv först om det verkligen behövs.

[tk1971]
2015-07-03 12:41
#6

Nej, inga skor… jag tror nog att hunden klarar att gå ändå.

Annons:
Upp till toppen
Annons: