Annons:
Etikettövrigt
Läst 1050 ggr
[Nattis89]
7/1/15, 9:35 PM

hur mycket betalt??

hur mycket skulle du betala för en 10 månaders tik med avelsförbud på grund av skönhetsfel..?

Annons:
Fridaaaa
7/1/15, 9:42 PM
#1

Beror på vad det är för ras mm.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
7/1/15, 9:42 PM
#2

Precis lika mycket som en utan skönhetsfel, jag har nämligen draghundar och det är ingen skönhetstävling. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Amandla
7/1/15, 9:45 PM
#3

Fullt valppris, alla hundar säljs väl till sällskap? Hon är väl vaccinerad, rumsren, van vid hantering osv? Det är skillnad om något slags defekt finns som kan behöva veterinärvård och kanske även operation, då ska priset ner motsvarande vad behandlingen kan kosta. Så tänker jag.

(Om det är en valp med en förhoppningsvis framtida utställningskarriär/annan tävlingskarriär så kan jag tänka mig att betala mer men det är ju inte det du frågar efter)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[tk1971]
7/1/15, 9:57 PM
#4

Nej, jag skulle nog velat ha ner priset eftersom jag är utställningsintresserad. Ett s.k. skönhetsfel kan ju omöjliggöra deltagande i utställningar helt. Men det beror ju på vad det är för nåt.

[Nalle-]
7/1/15, 11:04 PM
#5

För mig beror det både på ras och vilken typ av "skönhetsfel" det rör sig om!

tetri
7/1/15, 11:20 PM
#6

Jag (läs: min mamma……………) köpte nyss en lika gammal hane som var tänkt till avel men visade sig ha skönhetsfel, vi betalade ca 6000 kr mindre än valppriset och 11000 kr mindre än uppfödaren som importerade honom betalat allt som allt med importkostnader, men då var han en dyr valp också.

Edit: Han är förresten inte avelsspärrad men ingen seriös uppfödare skulle para sin tik med honom (hoppas jag)

feral jesus

Annons:
isblixt
7/1/15, 11:23 PM
#7

Är det skönhetsfel och inte fel som kan orsaka hunden smärta i framtiden (samt kostnader för mig som ägare) så tycker jag att priset ska vara normalt valppris alternativt något lägre. Är man utställningsintresserad är en hund med skönhetsfel inte intressant i vilket fall som helst…. ju. :)

Haztparken
7/2/15, 12:08 AM
#8

Det beror helt på vad det är för skönhetsfel och vad man vill göra med hunden.

Som min ena Storpudeltik har en icke godkänd färg, ett vad man kan kalla som skönhetsfel, och därför fick jag också henne 2000:- billigare.

[vattenhunden]
7/2/15, 1:19 AM
#9

Beror på ras, samt hur hunden ser ut "skönhetsfelen" så att säga.

Cahira
7/2/15, 4:16 AM
#10

Ixxis skönhetsfel drogs ned från 10.000 till 9.000, hon hade en icke godkänd vit klo som sen blev svart.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Agda
7/2/15, 6:54 AM
#11

Är det ingen defekt som kan ge problem i framtiden så skulle jag ha betalat fullt pris. Ska man bara ha hunden till sällskap så spelar ju ett skönhetsfel ingen roll. Och är man ute efter en hund att ställa ut och avla på, ja då är ju inte en hund med avelsförbud och skönhetsfel något av intresse utan då letar man ju vidare.

Upp till toppen
Annons: