Annons:
Etikettbeteende
Läst 519 ggr
Minmilou
6/30/15, 3:34 PM

Min hunds konstiga beteende

Måste bara få fråga vad detta kan bero på. Jag har en okastrerad hanhund på 4 år som har ett väldigt märkligt beteende som jag aldrig sett förut. Han är sån som blir fly förbannad om en annan hund råkar lukta på samma buske, gräsfläck ja vad som helst egentligen. Han visar tänder och gör utfall. Någon som har en aning om varför han gör så? Han går ihop med de flesta hundarna. Tycker de är ett väldigt skumt beteende som bara blir värre o värre…någon som har en idé?

Annons:
[Annamaja27]
6/30/15, 5:03 PM
#1

Min tik gör likadant. Hennes fläckar är HENNES fläckar! Hon är ganska vaktig mot andra hundar vad det gäller de flesta resurser. Liggplatser, mat mm. Annars inga problem med andra hundar och aldrig hamnat i bråk med någon så det är tydligen ett beteende som accepteras bland hundarna i vår omgivning.

Wellcraft
6/30/15, 5:52 PM
#2

Resursförsvar, förmodligen.
Visa tydligt att du inte uppskattar beteendet och avbryt/avled beteendet, innan det eskalerar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Mysisa
6/30/15, 6:08 PM
#3

Min ena tik har också väldigt starkt resursförsvar när det kommer till fläckar ute. Hon har lärt sig att jag inte accepterar bråk så hon knuffar helt enkelt bort den andra hunden. Håller på att arbeta bort det också, nu får alla hundar lukta vart dom vill men ibland när andra tiken ska kissa som kommer den äldre o buffar med nosen under svansen på henne tills hon flyttar på sig

minavitas.wix.com/kennel

russin
6/30/15, 8:06 PM
#4

Så gör min Polly emellanåt  - hon ska lukta färdigt först innan någon annan får komma fram - dom får vänta på sin tur😉

Eller hon muttrar och visar tydligt att "vänta - hon gör ingen illa.

Upp till toppen
Annons: