Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2168 ggr
[vattenhunden]
2015-05-30 00:29

Gräver i hundgården

Vad ska man göra för att motverka att hunden gräver gropar i hundgården? 

Min tik har bara helt plötsligt börjat gräva värsta stora gropen i hundgården, jag vet inte om hon gömmer ben/pinnar där & sedan fyller igen & gräver upp. Men det verkar som att hon fyller igen gropen & sedan gräver upp den igen.

Vill helst inte att hon ska gräva där, eftersom att hon blir smutsig & att det inte ser speciellt fint ut med en stor grop & massvis med jord överallt. 

Hur som helst undrar jag vad man kan göra för att motverka att hunden gräver? 🙂

Annons:
Sugar Mist
2015-05-30 00:31
#1

man kan motverka genom att ställa en sandlåda eller barnpool med jord där hunden får gräva. Varför missunna hunden berikningen av att gräva? :)

-

[vattenhunden]
2015-05-30 00:33
#2

#1: Tackar, bra ide 🙂

VildaVittra
2015-05-30 00:43
#3

Vissa hundar gräver gärna lyor, det är ett naturligt beteende. I hundgården gör det ju inte värst mycket, det är värre när de får för sig att försöka hitta genvägen till Kina i gräsmattan. Sätt på dig mörka solglasögon så slipper du se lika mycket av eländet. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

bell
2015-05-30 07:37
#4

Ungarna tog vår "bästa grävare" med till sandlådan så han fick hjälpa dem. De älskade det allihop. Han är en utav dem som grävt minst i hundhagen antagligen pga hans "arbete"

Fridaaaa
2015-05-30 09:12
#5

Tycker hunden det är roligt och itne gräver sig ur så tycker jag att det finns ingen anledning att hindra den? Måste det se snyggt ut i en hundgård så länge hunden har roligt och trivs?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tk1971]
2015-05-30 09:44
#6

Själv har jag en hund som gillar att gräva i trädgården. Inte så trevligt, men det kan man räkna med när man väljer en terrier…

Annons:
Upp till toppen
Annons: