Annons:
Etikettbeteende
Läst 861 ggr
Rebeckas
2015-05-27 23:38

Hund som biter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Vi har en chihuahua på 6 år. För ca tre år sedan började han bli arg när man råkade nudda honom eller filten han låg på när han sov. Han vaknade till helt och slutade vara arg direkt. Vi trodde då att det han hade drömt bara. Detta har sedan fortsatt hända. Nu på senaste händer det ofta, man behöver inte ens röra honom. Igår låg han och sov en bit bort från mig på soffan. Han vaknade upp, högg i luften och var väldigt arg. När jag reste mig så gjorde han utfall mot mig och bet mig i benet väldigt hårt så jag fick blåmärke och uppriven hud. Han fortsätter skälla och blir helt galen när han håller bort honom med en kudde. När jag säger att han ska gå och lägga sig i sin bur så går han dit men skäller och morrar hela vägen. Det går inte stänga buren för han biter efter mig och min sambo. Hans flipp blir bara värre och värre. Vad kan vi göra för att hjälpa honom? Han är helt frisk enligt vet. Han blir aldrig arg när han är vaken. HJÄLP!

Annons:
[Annamaja27]
2015-05-27 23:44
#1

Har du läst om rage syndrom. Det låter eventuellt lite om det.

VildaVittra
2015-05-28 00:08
#2

Vad har veterinären gjort för undersökningar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rebeckas
2015-05-28 01:26
#3

Det vet jag inte exakt, men jag litar på vår vet. Man kan klämma och känna på honom när han är vaken utan att han blir besvärad.

VildaVittra
2015-05-28 01:27
#4

#3 Neurologiska problem ser man inte genom att klämma och känna. Finns det något djursjukhus i närheten av där ni bor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rebeckas
2015-05-28 01:28
#5

Ja givetvis finns det de.

VildaVittra
2015-05-28 01:33
#6

#5 Ring och rådgör med dom imorgon, för så där ska ni ju inte behöva ha det. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Rebeckas
2015-05-28 01:34
#7

Ja det får vi göra! :)

Upp till toppen
Annons: