Annons:
Etiketthälsa
Läst 1891 ggr
Bellush
5/24/15, 11:23 PM

Är detta vanligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…eller är det svamp, att det är rosa/rött alltså? Sen brukar hela hunden få en rosa nyans och bli varmt som ett element är det vanligt?

Annons:
[HundochKatt]
5/24/15, 11:29 PM
#1

Ser ut som svamp. Lite extra kalcium i maten kan motverka svamp, i alla fall för många barfare.

Bellush
5/24/15, 11:42 PM
#2

Gör det ont? Är det därför hon aldrig vill gå ut och helst bara sover? Hur får man bort det? Nåt från apoteket? Eller måste hon till vet.

Catta-
5/25/15, 12:22 AM
#3

Kan även bara vara missfärgningar

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[HundochKatt]
5/25/15, 1:18 AM
#4

Det beror ju lite om om det är vanlig svamp eller något annat. Kan nog vara bäst att en veterinär kollar så det inte är furunkulos eller andra tassproblem (fistlar tex.).  Vissa saker kan göra ont, därför låt veterinären kolla för säkerhets skull. 

Det är ju svårt att säga utifrån bild vad det är, även fast det ser ut som svamp.

bell
5/25/15, 6:06 AM
#5

Vår allergiker ser ut så under tassarna o får rosa fält på magen när hon fått i sig något olämpligt. Men har ingen aning om hur det är med din hund ville bara berätta hur vi har det :)

Karolina-H
5/25/15, 6:53 AM
#6

Är du osäker så gå till en veterinär. 

Min gissning skulle dock vara att det bara är missfärgningar, samma som ljusare hundar kan få runt ögonen , det kommer av kroppsvätskor som hundarna har som rinner i pälsen (tårar, saliv eller svett)

Codeavalone.blogg.se

Annons:
zakkris
5/25/15, 7:13 AM
#7

Våran hund hade med så där. Om de är svamp är svårt att säga, men som våran vet sa, ju mer de slickar på passarna ju mer kan man tro de är svamp. Slickar de inte onormalt mycket så är det nog mer missfärgning :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Bellush
5/25/15, 7:31 AM
#8

Tack för alla svar. Får bli vet.

Hiro
5/25/15, 8:30 AM
#9

Våran vita hund har ofta sådär, huden ser dock bra ut och hon bryr sig inte om det. Skulle gissa på någon typ av missfärgning eller liknande

Bellush
5/25/15, 8:36 AM
#10

Min första hund så jag blir orolig för allt. Vad kostar ett besök hos veterinären ungefär? Kan man bara gå dit eller ska man boka först?

Kallaterrier
5/25/15, 8:44 AM
#11

#10 Du ringer först och bokar tid. Se till att du har hundens uppgifter nära till hands när du bokar och att du beskriver symptomen ordentligt. Med tanke på att missfärgningarna KAN vara svamp och att en hettande hud tyder på någon form av överreaktion så är det nog läge att kolla upp.  Hos vår veterinär kostar ett vanligt besök från 5oo kr och uppåt.

Lon@
5/25/15, 8:46 AM
#12

Man bokar tid först 😃. Kostnaden kan variera väldigt, jag tror att de flesta tar 500-700 i grundavgift, alltså bara för att man får se veterinären, sedan tillkommer alla undersökningar, prover och behandlingar. Kan dessvärre lätt landa på ett par tusen. Dock bor jag i en storstad, kan tänka mig att priserna ser annorlunda ut i andra delar av landet. Dessutom är de här priserna baserat på ett par större djurkliniker, går säkert att hitta lägre priser på mindre kliniker med bara en veterinär eller så. Hoppas att du har försäkring? Tyvärr hinner man ju bli halvt ruinerad innan man är uppe i självrisken.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Bellush
5/25/15, 8:46 AM
#13

Okej Tack!

Annons:
Upp till toppen
Annons: