Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2076 ggr
[Juel70]
2015-05-22 21:13

Pälsfällning

Min hund har precis först nu börjat fälla lite vinterpäls, vilket jag tycker är lite underligt, eftersom hon tidigare alltid brukar börja fälla runt i början på april. Jag vet inte vad det beror på, är det fler än jag som tycker att hunden fäller lite sent i år? 

Jag tänkte först att det kanske berodde på att min hund får foder med omega oljor, 3 och 6. 

Hon har varit väldigt varm pga att hon har vinterpälsen kvar, så jag har fått raka lite på magen och försöka hålla henne lite svalare på olika sätt.  Direkt efter vi varit ute så gillar hon att gå ut på balkongen och ligga där för att coola av sig lite.  Men, jag det är först nu, i slutet på maj som hon börjar fälla.. det är lite sent tycker jag.

Annons:
[Juel70]
2015-05-22 21:18
#1

Hon är schäfer /collie. Hon fäller två ggr per år

[Endless21]
2015-05-23 00:35
#2

Kanske beror på att sommaren är sen i år, det har inte varit lika varmt som de andra åren. Maj månad har inte varit så kall som den varit nu på 10 år.

Cahira
2015-05-23 04:14
#3

Köp detta så slipper du raka. Du påskyndar fällning och jag AVGUDAR denna produkt! AVGUDAR den! Ett måste med mina fällhundar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2015-05-23 12:00
#4

Tikars fällperioder hänger oftast samman med löpcykeln och dom fäller ofta 2-3 månader efter löpet.

[Forest]
2015-05-23 12:09
#5

4 tack lite det jag skulle fråga kolla om det inte var så :)     (skulle skriva om inte fällningen och löp hör ihop på tikar men fick svaret av Russin)

Upp till toppen
Annons: