Annons:
Etikettövrigt
Läst 3643 ggr
andrea-w
5/22/15, 7:05 PM

Var gillar din hund att bli kliad?

Som rubriken lyder: var och hur tycker din hund om att bli kliad eller klappad? Säger de till när de är på kelhumör? :) Vår hund har absolut inte tid med något så onödigt som att ligga still och bli klappad, men om han är trött kan han stå ut med att bli killad på insidan av bakbenen en liten stund. Håller tummar och tår för att han blir keligare när han blir äldre, och kommer lusläsa tråden för gos-tips ;)

Annons:
smellcaramell
5/22/15, 7:08 PM
#1

kliad ska man bli överallt enligt Milla! Helst på magen dock, men så länge man rör henne är hon nöjd. Hon visar tydligt när hon vill gosa för då kommer hon fram och krafsar på en o slutar inte förens man säger nej/börjar klappa henne, haha, väldigt kelsjuk hund som ger en ledsna hundögon så fort man slutar klappa henne/låter handen ligga still på henne. Hon blir även avundsjuk om vi gosar/bär på ett barn eller ett annat djur, då kommer hon o klättrar upp imellan för hon vill ha all uppmärksamhet!

NinniH
5/22/15, 7:12 PM
#2

Överallt!! Absolut bästa stället för Grim är på halsen eller öronroten, Evi föredrar magen eller rumpan. 😛 Evi är väldigt tydlig när hon vill gosa, då kommer hon helt sonika och antingen lägger sig eller sätter sig i knäet på en. Grim kommer fram till en och börjar slicka en massa på en.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

axa
5/22/15, 7:17 PM
#3

Överallt men framförallt att bli kliad på hakan

andrea-w
5/22/15, 7:21 PM
#4

Åååh vad mysigt med såna gosproppar! Har de alltid varit keliga eller kom det med tiden? :)

NinniH
5/22/15, 7:27 PM
#5

#4: Mina har alltid varit keliga, även som valpar hade de sina stunder då det bara var gos som gällde. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

smellcaramell
5/22/15, 7:29 PM
#6

#4 min hund har alltid älskat uppmärksamhet och gos, hon har aldrig varit en hund som velat busa, hon har alltid valt gos före lek fram tills hon blev typ 5 år, då började hon välja lydnad före gos ibland, haha, för då får hon ju också uppmärksamhet ;)

Annons:
IngaTrnqvist
5/22/15, 7:47 PM
#7

Överallt och mest hela tiden! Finns inget bättre än att bli kliad på rumpan vid morgonmyset innan jag går upp, likadant älskar han att bli kliad på magen (varje gång jag ska försöka borsta honom fläker han upp magen och skriker "klia! Kliiiaa mig på maaagen!!". Typ så.

[Juel70]
5/22/15, 7:47 PM
#8

Min hund vill ha uppmärksamhets-kli  hela tiden. Hon kommer och puffar och visar att "nu ska jag ha kli".. helst på magen, men går bra även på huvudet om man inte orkar.  Hon kan även börjar "prata" och morra ifall man inte kliar henne..  jag har en diva här hemma med andra ord.

Whippet
5/22/15, 7:54 PM
#9

När jag sitter ner på golvet brukar han trycka in sitt huvud in i armhålan så jag ska få handen på hans rygg, han gillar att bli kliad exakt över allt.

I'm out Vilar huvudet i handen

[tk1971]
5/22/15, 7:56 PM
#10

Kli under hakan och på magen samt lite plock med öronen gillar Fia skarpt.

FridaR
5/22/15, 8:30 PM
#11

Bli kliad på bakdelen vid svansen är det absolut bästa som finns enligt honom 😉

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Wenniz
5/22/15, 9:15 PM
#12

Min gamla hund gillar att bli kliad mellan ögonen eller hur man nu ska säga :p Den andra föredrar vid svansroten.

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Mika-S
5/22/15, 9:22 PM
#13

Att bli kliad i öronen är det bästa som finns enligt Castor.  Mitt på nosen är även det en hitt. :P

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
Heliconii
5/23/15, 2:29 AM
#14

Öronen! Herdehunden smälter med en gång när man börjar gosa med dem :)

Taxen föredrar halsen, och bara ibland :P

Lord Vulcan
5/23/15, 9:36 AM
#15

Magen och nacken är bäst. Visar tydligt genom att fläka upp magen i vädret, eller försöker han krypa upp i knät.

fridarebecka
5/23/15, 10:32 AM
#16

Överallt, men mest bakom öronen, under hakan, magen och ljumskarna :)

[Forest]
5/23/15, 12:17 PM
#17

Milli hon tar handen så den råkar hamna på hennes mage, hon gör en del för att bli kliad på magen 🤪

Donna hon gillar bli kliad bröstet mellan frambenen. Men hon gillar verkligen att jag mer få massage längst hela nacken-ryggen. 😉

Enja, tror det är magen hon gillar mest men under hakan och öronen njuter hon gott av med. 🙂

[emmaomajken]
5/23/15, 2:02 PM
#18

Min 6 månader gamla shih tzu älskar att bli kliad på magen! Hon har älskat det sen hon bodde med sin mamma och alltid när någon ska klappa henne på gatan så lägger hon sig på rygg :D ♡ hon älskar alltid mys och gos. Vad har du för ras TS?

Kadoor
5/23/15, 6:17 PM
#19

I öronen, på hakan och på rumpan. Samt på magen och insidan av benen/låren. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Djurmänniskan
5/23/15, 6:43 PM
#20

MAGEN!!!😁😀💙❤

Annons:
[Forest]
5/23/15, 9:03 PM
#21

Som 19 säger så gillar alla våra bli kliade på höfterna/rumpan 😃

[Torpedtass]
5/23/15, 9:08 PM
#22

Magen, kinderna och ovanpå huvudet.

Flöffo
5/23/15, 9:49 PM
#23

Magen, insidan av bakbenen, bröstet och när man masserar öronen och huvudet där.

//Flöffo

luckysheltie
5/23/15, 10:24 PM
#24

Lucky brukar inte vilja sitta i knän eller liknande, men han älskar att bli kliad på magen och insidan av bakbenen. Så varje gång han ligger ner på sidan och man kommer fram så lyfter han på ena bakbenet för att han vill att man ska klia.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

5ara
5/24/15, 12:06 AM
#25

TS: Hur gammal är din hund? 

Min är 16 månader och det är sedan han fyllde ett år som han har blivit gosigare så det verkar komma mer och mer med tiden på honom. Han visar att han vill gosa och var han vill bli kliad/klappad, innan var det bus eller sova som gällde😛 Ibland orkar han inte komma fram till mig utan ligger på golvet och vinkar med framtassen😍 När jag går fram kan han t.ex. lägga sig på rygg för att bli klappad på magen eller sträcka fram huvudet och då vill han bli kliad runt halsen och öronen. Ibland vill han ha ryggmassage och ibland lite klapp på insidan av låret. Det varierar mycket men han visar vad han känner för❤️ Annars är han varm av sig och ligger inte nära någon längre stund utan väljer ofta golvet så småningom.

andrea-w
5/24/15, 12:58 AM
#26

#18 & #25: Vi har en finsk lapphund på sju månader med väääldigt mycket spring och bus i benen ;) och med all päls så blir det ju förstås varmt för honom att ligga nära. Men jag tycker att han blivit lite lugnare sista tiden och jag hoppas att vi också får en liten kelgris till slut! Härligt att höra att det finns vovvar som blivit gosiga med tiden, det ger mig hopp hehe… Annars får väl nästa hund typ bli en megalugn, äldre nakenhund som bara vill tryna med matte i soffan ;) Så himla kul att höra om alla era gosisar förresten, ska prova hak-kli imorgon och se om det går hem :P

nadilda
5/24/15, 9:38 AM
#27

Vår hund är smått besatt av att gosa, det allra bästa tycker hon är att skeda i soffan och lägga sin nos i ens öra. Så mycket kroppskontakt som möjligt. Favoritställena att bli kliad på är ljumskarna och armhålorna, men var som helst duger. 

Nog säger hon till att vill bli kliad alltid, har hon väl bestämt sig så är man nästan körd😛 Hon börjar med en försynt puff, sedan börjar hon krafsa med en eller två tassar, efter det börjar hon slickas och gnälla samtidigt som puffandet ökar i intensitet.  "Gose-terror" kallar vi det här hemma. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: