Annons:
Etikettbeteende
Läst 1240 ggr
[Blue_Lugia]
5/19/15, 4:07 PM

Orolig hund

Blir era hundar fundersamma när ni har ont eller är sjuka? Har legat och kvidit ett bra tag nu i svår nacksmärta och min hund ligger och tittar på mig hela tiden. Ligger jag och vilar i vanliga fall skiter han i mig fullständigt.

Annons:
AnneN
5/19/15, 4:38 PM
#1

Om jag är sjuk, har ont, osv så kommer båda mina hundar + katten och lägger sig så nära de bara kan och ska trösta mig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

karanfil
5/19/15, 4:50 PM
#2

Min mammas hund har reagerat på när hon får blodsockerfall (hon har diabetes) och har t o m väckt henne när det hänt på natten så hon kunnat stoppa i sig ngt sött.

Min son har också diabetes och vi har varit med om flera ggr att vänners hundar reagerat på hans blodsockerfall. Det kan vara första gången de träffar pojken men blir oroliga, går runt honom, håller sig nära honom och försöker få kontakt med oss människor för att vi ska hjälpa honom. Väldigt spännande att djuren kan känna sådant som vi människor inte upptäcker förrän det är försent…

Lon@
5/20/15, 6:24 PM
#3

Nej, inte när det gäller mig själv men när vi satt och vakade över min döende mormor så var Skroffan osedvanligt lugn och stilla. I vanliga fall for hon omkring hemma hos mormor, hittade på bus och letade efter tappade godbitar men de dagarna låg hon mest vid mina fötter. Vet ju dock inte om det var mormors sjukdom eller min sorg hon reagerade på.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

IngridSvensson
5/20/15, 9:40 PM
#4

Jag är kroniskt sjuk och har ont dagligen men min hund är sitt vanliga glada jag. Han vill nog att jag bara ska må bra och gör mig alltid på gott humör i allt elände.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[vattenhunden]
5/22/15, 9:58 AM
#5

Min hund brukar komma & lägga huvudet i min famn & titta med sorgnsa ögon när jag mår dåligt. Min äldre lilla hund brukar alltid slicka folk i ansiktet när de har varit ledsna.

Upp till toppen
Annons: