Annons:
Etikettövrigt
Läst 1182 ggr
[Torpedtass]
5/18/15, 5:54 PM

Jag ser inte vitsen

Jag förstår hela biten med att socialträna hunden där det är mycket folk men jag tycker det är att ta i med råge när man tar med sin hund till en metal konsert och ovanpå det ställer sig vid scenen precis framför högtalarna. Hur tänker man då?

Vilken tur att man har lite skinn på näsan, en shetland sheepdog ägare och en golden retriever ägare fick sig en utskällning. Men bemötandet från ägarna "men vad du överreagerar, de dör inte"… de ska bara veta hur mycket decibel det kommer ur de där högtalarna och så hunden vars hörsel är fyra gånger bättre än den av människans, vi tycker vi får ont i skallen av ljudet tänk då hundarna…

Annons:
JonnaCecilia
5/18/15, 5:59 PM
#1

Bra att du sa ifrån, hur tänker de personerna egentligen?! Det är mer djurplågeri än socialträning!

Ravynsfair
5/18/15, 6:01 PM
#2

Usch, stackars hundar :( 
Bra att du sade till! 

Jag var på ett reanactment (?) av Amerikanska inbördeskriget på High Chaparall förra året (min bror skulle vara med)  och hade då Hector med mig som är 100% skottfast. 
Stod en bra bit ifrån trots det + öronproppar i hans öron för säkerhetsskull. 
(de skjuter med både gevär, pistoler och kanoner)
Hector brydde sig inte det minsta och tittade lugnt på alla stolliga människor som skulle skjuta ner varandra. 
Såg många rädda hundar omkring oss, de flesta satt eller stod med svansen mellan benen tätt intill sina ägare som inte märkte av något.
(Jag kunde inte gå fram och säga något då jag hade Hector som har lite problem med en del okända hundar)

Efter själva uppvisningen var det flertalet människor som kom fram till mig och berömde mig för att jag stoppat proppar i öronen på Hector och berättade även hur illa de blivit bemötta när de pratat med dem som hade rädda hundar. 

Så jäkla tråkigt att folk inte kan lyssna och ta till sig :(

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

fridarebecka
5/18/15, 6:27 PM
#3
FjantYoda
5/18/15, 6:42 PM
#4

Låter ju inte direkt som nån smart hundägare

Min har fått följa med under dagtid då det varit festival i stan = mindre folk och inget band som spelar och då har vi oftast bara köpt något att äta och sen satt oss på en lugn plats för att låta han slippa allt för mycket människor

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Torpedtass]
5/18/15, 6:47 PM
#5

Jag tar personligen inte med min hund till stan överhuvudtaget men det är jag det. Däremot skulle det nog inte falla någon vettig hundägare i att ta med en hund till en konsert och speciellt inte en metal konsert där majoriteten band spela black metal.

Vizzla
5/19/15, 5:27 PM
#6

Men fy fan! Det är ju djurplågeri!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Lexie82
5/19/15, 5:51 PM
#7

Usch, hur tänker man då? Stackars vovvens öron..

#5 Fast genre spelar väl inte så stor roll, black metal låter väl inte högre än "vanlig" metal?

[Torpedtass]
5/19/15, 5:54 PM
#8

#7 Nej genre har ingen betydelse och det skrev jag inte heller att det har, jag vet inte vad du refererar som "vanlig metal" men black metal är tyngre, hårdare och skrikigare än tex heavy metal, symponic metal eller industrial metal och kan då också uppfattas högre.

Fialialej
5/20/15, 12:35 AM
#9

Jag är musikarrangör och har skickat iväg både hundägare och föräldrar med spädbarn som inte har vett att inte stå i ljudet. #7 genre kan spela roll när det gäller ljudvolym, jo.

"På natten är alla katter svarta"

Lathundarna
5/22/15, 7:18 PM
#10

Sambon håller på med motorsport och vi blir lika trötta var gång vi är på tävling - hundar överallt. Inga låga motorvrål och försynta däcktjut vi snackar om, utan man bör ha hörselskydd även som vuxen. Sambon brukar snacka med den som går med hunden, men jag kommer inom kort vända mig till tävlingsarrangörerna om bättring. Det är ingen miljö för hundar.

Elander
5/22/15, 9:28 PM
#11

Helt oansvarigt då ingen, varken människa eller hund bör utsättas för sånna ljud på nära avstånd. Vill bara tillägga att hundars hörsel blir skadade vid samma decibelnivå som vi människor, de har inte känsligare hörsel än vad vi har bara det faktum att de kan lokalisera ljud på ett överlägset sätt. :)

Throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Blogg: Johannaelander.myshoroom.se

Upp till toppen
Annons: