Annons:
Etikettbeteende
Läst 890 ggr
Novelia
5/5/15, 10:48 AM

8 åring förvandlas till hulken

Jag har en hund på 8 år. Han har alltid varit superbra med andra hundar. Aldrig några problem varken vid möten eller lek. Förra sommaren skaffade vi en valp. Och sen dess har det eskalerat. När vi promenerar med båda hundarna samtidigt så mopsar den stora upp sig. Låter som ett monster och ser farlig ut. Går vi med honom ensam gör han aldrig såhär. Nytt Folk i området börjar tro att min hund är farlig fast han inte är det. Han bara låter. Låter vi hundarna hälsa är han sitt vanliga snälla Jag. Får känslan av att han antingen ska visa sig överlägsen inför den lilla eller typ försvara honom. Vad ska jag göra åt detta? Har börjat gå med dom var för sig oftare för jag vill inte att lillen ska få för sig att börja ta efter detta beteende.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Novelia
5/5/15, 10:49 AM
#1

Vid hundmaten alltså *

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
5/5/15, 10:50 AM
#2

Emot andra hundar. Han är ju inte moppsig med valpen

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
5/5/15, 10:51 AM
#3

HundMÖTEN. Suck…. iFokus från mobilen 👎👎🏻

I have no sympathy for people without empathy

VildaVittra
5/5/15, 11:34 AM
#4

Det är ett flockbeteende, i flock är man stark.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
5/5/15, 2:12 PM
#5

Det jag skulle göra är gå separata promenader om det går, sen träna kanske mer kontakt. Det är som säkert så att han skyddar lillen och ska blåsa upp sig. Nyfiken fråga :) Om du går med den vuxna och din sambo(eller annan) går med den yngre hunden bakom/framför/bredvid vad gör den vuxna hunden då? 

Jag möter många som har det som du, och några har den yngre hunden fått enligt den uppbackning av sin stora kompis= så den är vidrig att möta med andra hundar. Så kanske är det lätt att den yngre hunden tar efter beteendet och lägger till lite till.

russin
5/5/15, 2:23 PM
#6

Som redan nämnt - flockbeteende och han "skyddar" säkert sin kompis - inte ovanligt, men heller inte kul.

Annons:
Novelia
5/5/15, 11:08 PM
#7

#5 det är samma sak då, så fort lillen är med blir den äldre knäpp. Eller knäpp. Han låter mycket och har sig men han gör ju liksom ingenting. ska göra lite kontaktövningar som du skrev :) och ge honom någon slags uppgift vid möten .

I have no sympathy for people without empathy

[Forest]
5/6/15, 4:47 PM
#8

7 låter klokt att ge han en uppgift vid h-möten så lägger han mer krut i rätt arbete ;)

Upp till toppen
Annons: