Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1880 ggr
lyckotassar
4/26/15, 9:36 PM

Mål för iår

Har ni några mål med era hundar för iår? 😂

Annons:
isabella93
4/26/15, 9:43 PM
#1

Med Ester vill jag starta i åtminstone en officiell agilitytävling i år. Med Leia har jag tänkt göra MH och kanske starta i en träningstävling i agility framåt hösten.

Sugar Mist
4/26/15, 9:48 PM
#2

Våga mig ut på tävling😟

Nä men en agilitytävling för pudelskrutten och om nya jycken pallar vill jag gärna ut på tävlingsplan med den med, men det återstår ju att se.

-

Hildgrim
4/26/15, 9:49 PM
#3

Ett mål är att Rose ska bli svensk utställningschampion.
Ett annat mål är att testa rallymix och kanske testa tävla i det. :P

Majken!
4/26/15, 9:50 PM
#4

Nej, inga konkreta mål. Har fått omvärdera när jag inte har en hund som håller ihop från dag ett, vårt luddiga mål är att fortsätta nöta på att orka hålla fokus. Det kan leda till att vi når högre sök, det kan nå till att vi inte ens startar appellen. Livet och tiden kommer visa hur framtiden blir.

JoannaLi
4/26/15, 9:59 PM
#5

Vårt mål för i år är att bli klara med skvallerträningen. 

Blir skvallerträningen klar, så ska vi ut på tävlingsplan. Så enkelt är det. 

(Vi har bara två moment kvar inom själva tävlingsprogrammet - och det förväntar jag mig att det tar absolut max 10 helger. Dvs, vi kommer bli klara med det lååångt före skvallret. Men ändå! Iiiih!)

oh-la
4/26/15, 10:06 PM
#6

Mitt första mål för året var att klara doftprovet i nosework, vilket vi gjorde idag, så det målet är i alla fall bockat från listan. Nästa mål är att starta i alla fann en tävling i samma sport och komma vidare med utbildningen till eftetsökshund på vilt. Husse kan behöva en bra eftetsökshund när han drar igång med jakten. Hon har en bra näsa, så det känns kul.

Annons:
Bunnybee
4/27/15, 12:06 AM
#7

Just nu är det främst vardagslydnad för hela slanten. Har jobbat och jobbar fortfarande mycket med hennes rädslor, med att hjälpa henne "varva ner" efter stress, kontakt även med störningsmoment och att sköta hundmöten. Hon är dock ung och jag är oerfaren, så vi tar det i våran egen takt (y)

Ellen89
4/27/15, 3:09 AM
#8

Lydnad med Ace sa att vi kanske kan tavla i Rally-O senare pa aret

Agility kurser for Tia framst sa att jag lar mig och for att forsoke hitta nagot hon alskar. Kanske tavla nasta ar om allt gar bra.

Fialialej
4/27/15, 7:01 AM
#9

#8 Rally-o, är det Rallylydnad det eller? :) Har inga sätta mål direkt, men det vore kul att komma igång att tävla i rallyn, och helst också komma vidare till fortsättningsklassen innan året är slut. Vallingen jobbar vi också på med och där är det väl något form av mål att få till ett lugn och en förståelse för vad vi håller på med, både för mig och hunden.

"På natten är alla katter svarta"

nadilda
4/27/15, 8:20 AM
#10

Har en massa mål. Ett av dem är att åtminstone starta i lydnaden och helst ta ett första pris, anmälde mig i förrgår till en tävling sjuttonde maj så till start kommer vi åtminstone! Ett annat mål var att lägga mycket spår och våga utmana Dolly, det har gått bra hittills. Nu har vi gått spår på över en km, det är tre gånger längre en vad vi spårat innan 2015. Sedan har jag ju tingat en valp, och där har jag flera mål sedan.

fridarebecka
4/27/15, 8:42 AM
#11

Få till våra hundmöten, trots att vi är på god väg så känns det som ett svårt mål. Men vi kämpar!
Komma igång ordentligt med rally och nosework, vi har påbörjat en kurs i nosework och idag ska vi på kurs i rally så där är vi på god väg!
Komma igång ordentligt med draget.

Det är mycket komma igång på vår lista i år, kanske finns det tävlingsmål nästa år :)

Ellen89
4/27/15, 9:08 AM
#12

#9 Jepp, det heter Rally-Obedience har, glommer ibland att oversatta allt 🙂

IngaTrnqvist
4/27/15, 9:39 AM
#13

Har som mål att tävla minst fyra gångerna rallylydnad. Första tävlingen i år är om två veckor, så jag är jättepeppad! Dock har jag inga prestationsmål. Sedan ska vi eventuellt starta i heelwork to music.

Annons:
Monstertassar
4/27/15, 1:43 PM
#14

Med min schäfer Nicci så AFC-kval i freestyle (komma till hundmässan) och ta RLD N och F (om inte 100 poäng nås för jag är ingen titel människa ;) )

Med Yatzy border collie så ett uppflyttningspoäng i klass 1 freestyle och komma en bra bit i agilityträningen och debutera i höst. Sen ska vi tränat hårt i sommar på hundmöten och koppelgående :)

Wenniz
4/27/15, 2:17 PM
#15

Mina mål med Corinne är att träna om slalomet på Agilityn då jag känner att hon blir lite för osäker på just slalomet så nu har jag flurat på en metod som vi kan träna om slalom på som passar henne. :)

Sedan så är väl målen att matte får sig en spark i baken och kommer ut och tävlar lite i både Agility och Rallylydnad,  hunden är det inget fel på men matte går det inte att skryta om direkt. ;)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
CissiD
4/27/15, 2:22 PM
#16

Mina mål detta året handlar mest om allmänlydnad. Men så är ju min hund bara 1 år ännu och min första hund så jag har ju en del att lära jag med. 

Mål: 

1. Ha en bra inkallning till slutet av sommaren.

2. Kunna gå fint i koppel utan att dra trotts stora störningar som harar och andra hundar. (Igår kväll tillkom skateboard till listan av störningar)

3. Komma igång med rallylydnaden så att vi närmar oss att kunna börja tävla till nästa år.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Fialialej
4/27/15, 3:12 PM
#17

#16 gillar din nummer tre! :)

"På natten är alla katter svarta"

amandatherese
4/27/15, 4:14 PM
#18

Mitt mål är än så länge har att gå valpkurs och ha kul ^^,

JonnaCecilia
4/27/15, 5:05 PM
#19

Har massa mål i år, steg ett var att TA STEGET och få tingat en valp. Det har jag gjort, och världens sötaste lilla bolognesetik flyttar hem till mig i slutet av maj/början av juni! Sen finns ju hur många mål som helst med en valp, rumsren, koppelträning, inkallning och andra enklare kommandon… ;) Men jag börjar med att få hem henne, försöka få bra kontakt och få henne rumsren som steg ett i vår relation, och som första mål. Andra målet eller eg inom "bra kontakt" är väl att hon lär sig vad en del människoord betyder, som "kom" "sitt" "mat" och "nej". Stor skillnad för en valp att VETA vad de betyder och att följa den betydelsen ;) Men hoppas på en fantastisk valpsommar helt enkelt :)

LuLeLo
4/27/15, 8:54 PM
#20

RLD N och MH. Försökt komma med på det sistnämnda avsevärt många gånger nu utan resultat, blir tokig om jag inte lyckas i år. Två stycken godkända resultat till krävs för RLD N.

Sen kommer vi fortsätta att jobba med bruks, lydnad och fysisk träning, där ett mål är att få in springturer på 5 km 2ggr/veckan till vardags. I brukset vore det kul om vi kunde börja träna sök nu när spåret börjar sätta sig någorlunda, men det beror på hur jag prioriterar i framtiden och om jag finner engagerade vänner i Stockholm.

Tass Josephine

Annons:
Frida B
4/27/15, 10:29 PM
#21

Drömmen- få en pinne i agilityn

Verkliga målet- få ett resultat på ett lopp!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
4/27/15, 11:05 PM
#22

#21 Äsch, vi kör ba kör i sommar! ;)

-

Elverpige
4/28/15, 12:22 AM
#23

Vi har nått vårt första mål för i år: RLD N! 
RLD F innan sommaren, RLD A, LP1 och SE UCH  innan året är slut 😉

Vi jobbar hårt 😃

Cahira
4/28/15, 1:19 AM
#24

Jag ska börja Frodo i nybörjarnivå parkour för bättre samarbete nu när han äntligen är 1.5 år och benen vuxit klart nästan helt. 

Apache ska jag jobba på ordförståelse, tålamod, sluta hoppa, tricks, öka svårighet i apporteringen, och förhoppningsvis på lite mer självständigt arbete på distans. Allra helst vill jag testa på vattenapportering med men vi har fler somrar för det. :)

Och mer inkallning på JD. 

Digger ska jag bara njuta av sista tiden med eftersom jag inte tror han har länge kvar och de tre seniorerna ska mest få vara senior.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
4/28/15, 8:35 AM
#25

#22 haha ja, någonstans borde vi la komma ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Karolina-H
4/28/15, 11:38 AM
#26

De flesta målen för i år försvann i och med att jag fick ta bort min tävlingsklara hund i slutet av mars 😭

Nya målen som blivit uppsatta nu är att Kajsa ska bli helt frisk och sedan hålla sig frisk utan fler veterinärbesök under detta året helst.

Sen är målet att skaffa en ny familjemedlem till sommaren som verkligen bara ska få vara valp och mysa hela sommaren lång! 😍

Codeavalone.blogg.se

Elverpige
5/17/15, 6:56 PM
#27

Uppdatering till #23! Grabben fixade RLD F nu i helgen. Hittills går allt smidigt och enligt planerna 😃

Annons:
russin
5/17/15, 7:17 PM
#28

Mitt största mål är att få en valpkull efter fröken som inte litar på främmande grabbar - spännande företag😃 Ska låna hem den tilltänkte en period senare när löpet börjar och hoppas på det bästa.

Ambrose
5/17/15, 7:33 PM
#29

Mål och mål… vi kan kalla det "förhoppningar" ;) Jag hoppas att vi kan debutera i en lydnads 1a och ett appellspår :) och kan jag göra dessa 2 så blir det nog också ett BH prov :)

Problemet är att ja måste få i ordning på kontakt, fotgående och apportering först :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Ronja&Ila
5/17/15, 10:51 PM
#30

Starta appellen med Ila och gärna en ly2 i höst . Någon tävling med Emir, få ihop spåret. Lizard är målet att testa vallning, få till en skyddsträning och stadga. Tävlingsmotivationen är dock i botten .

Majken!
2/17/16, 4:01 PM
#31

Hur gick det för er alla med målen för 2015? Nådde ni i mål?

Jag nådde klart längre än förväntat, hunden landade och var helt överjävligt bra i söket på tävling (9,5 poäng av 10 som sämsta resultat). Tyvärr tog hennes liv slut och jag fick inte fortsätta att njuta av hennes sällskap, men vi nådde klart längre än de fega mål jag satte upp i den här tråden.

fridarebecka
2/17/16, 4:07 PM
#32

Jag skrev #11, och vi har lyckats över förväntan! Vi tränar aktivt i både rally, nosework och drag och siktar mot tävling i år! Hundmötena kämpar vi på med, men det går verkligen framåt och har blivit stora förbättringar sen förra året 🙂

CayKantos
2/17/16, 4:07 PM
#33

#31 vad roligt att det gick så bra! Men beklagar förlusten 😕

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2/17/16, 7:13 PM
#34

Tja… Mina mål var lite väl entusiastiska :D 

Skvallret går framåt varje dag, och både jag och "dagmatte" är ordentligt stolta! Men vi är långt ifrån tävling :/

Annons:
kigon
2/17/16, 7:31 PM
#35

Skaffa en till valp är väl den största, men sedan har jag också som mål att börja jogga med min hund nu i vår/sommar (om det sedan händer är en annan femma… 😃) Hade också gärna börjat med agility med honom, har varit något jag velat i några år nu men inte riktigt tagit tag i 100%.

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Changrila
2/17/16, 7:40 PM
#36

Vuxna hunden: Norskt och danskt lure coursing-championat. Eventuellt försöker vi oss på finskt också. RLD N ska vi också klara. Hoppas även på start i fortsättningsklassen. sedan jobbar jag konstant på att få till hundmöten bättre, men jag har inget specifikt mål med det för det här året. Valpen: Börja med lure coursing och kanske få till något licenslopp (hon blir dock inte gammal nog för själva licensen förrän till nästa år). Start i rallylydnadens nybörjarklass. Gå bph. Ställa ut på stora Sthlm och få minst VG. Jag själv: Fixa bättre betalt jobb så att jag har råd med alla tävlingar ;) Utbilda mig till funktionär på lure coursing. Bli klar med hundmassörutbildningen. Ungefär så :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

LuLeLo
2/17/16, 7:40 PM
#37

Nope, men tog RLD N 6e februari, så uppnått är det. MH kom vi däremot med på, supernöjd med beskrivningen och jag känner att jag fått lite bättre förståelse för vad jag har i kopplet. Våra springturer kör vi igång igen när våren kommer och brukset arbetar vi med för fullt (sökkurs planerad till våren och appellstart i spår bokad).😄

Tass Josephine

isabella93
2/17/16, 7:41 PM
#38

Ja, med Ester hann jag göra tre starter på officiell agilitytävling under hösten, och med Leia var jag med på ett par träningstävlingar (hon samlade ihop lika många "poäng" som Ester på dem trots att hon bara gjorde hälften så många starter, så det är jag nöjd med). Någon MH blev inte av, får se om det kanske blir BPH i år, det ska finnas en klubb i närheten som arrangerar det.

Karolina-H
2/17/16, 9:17 PM
#39

Nu var inte mina mål så ambitiösa men vi mötte dem, Kajsa har hållt sig ifrån veterinären fram tills imorgon när nytt besök är bokat 😞 Valpen inköptes och han är precis allt jag behövde. Glad, envis, rolig, träningvillig och så positiv ❤️

Codeavalone.blogg.se

ipopuma
2/17/16, 10:13 PM
#40

ipo 2 och lydnad 3 med den stora. Nej hon löpte och blev på smällen så blev ingen tävlingar här hehe

appell spår och lydnad två med den lilla. Men största målet här är att hitta rätt sport och rätt upplägg

ipopuma
2/17/16, 10:14 PM
#41

Juste har den gamla. Mål. lulla runt på agilitybanorna och ta rldn

Vill så gärna ut och bara testa en freestyle tävling och htm bara för att och testa en hopptävling bara för att med den store och den lille ska vi testa mer agility och se om det är nåt för henne

Annons:
wingren
2/18/16, 2:36 PM
#42

Har som mål att när Mowgli är fyra år (maj 2017) ska han kunna gå fint bredvid mig, både med och utan koppel. Hårdträning just nu, går framåt men väldigt tråkigt att träna x) Mål nummer 2 är ännu svårare 😉 och det är att han ska vara skadefri hela året! Åtminstone stora/jobbiga skador, han hade väldig otur förra året så hoppas tratt och bandage inte behöver användas i år 👍

Sugar Mist
2/20/16, 7:01 PM
#43

Nää, inga mål blev tagna förra året då vi haft en väldigt skakig start. Vi har dock ett par tävlingar planerade nu under våren.

-

Wenniz
2/20/16, 7:56 PM
#44

Drömmen hade varit att jag och Corinne hade kunnat starta Hoppklass och nolla ett lopp, men hunden är ju skadad så vi får se hur fort det tar för henne att bli bra igen. Annars får vi försöka oss på ett godkänd runda i Rally N, men hunden dör innan vi ens kommer in på plan om det är skälligt så det problemet måste vi lösa först. 🤔

Den lilla hunden som nu blir ett år ska förmodligen göra MH/BPH, hälso status och fortsätta springa i utställningsringen. Träningsmässigt hoppas vi i höst att kunna starta LP1. 🙂

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
JonnaCecilia
3/20/16, 9:49 PM
#45

Mitt mål eller hopp om en underbar valpsommar gick i uppfyllelse, och jag är så förälskad i min lilla Alizza! Snart fyller hon ett år, 2 april, och i år blir ett riktigt spännande är med mer konkreta mål. Framför allt är det starten på att träna till servicehund som ska börja, och där kommer vi få flera mål allt eftersom. I nuläget kan hon ta av mig sockarna och vi tränar på att plocka upp och hämta saker. Än så länge tränar vi mest på att plocka upp och hämta favoritbollen, men även när jag tappar något och hon visar intresse så testar vi det. Den vanliga träningen kommer ju pågå parallellt och i servicehundträningen. Företaget jag jobbar med här en inriktning som fokuserar på att JAG ska lära mig hur jag bättre kommunicerar med min hund, och hur vi får bättre kontakt, hur jag kan få henne att förstå mig. Det gillar jag! Första målet är att göra och klara antagningen; någon ska filma mig och Alizza när vi är ute på promenad i olika situationer och se om vår kontakt är bra nog, och om Alizza är mogen nog, för att starta nu eller om vi behöver vänta lite. Sen kommer vi ju såklart oavsett leka in en del och sådär, träna på hennes villkor både gällande takt och nivå. Har ingen stress till certifiering :) Mamma blev rätt pepp och vill göra målen med sin hund, fast utan att certifiera och så, utan bara för att det är kul träning. Känner mig väldigt positiv inför detta! :) ska försöka blogga om det på LaLunaLizza.WordPress.com :)

Paxxa
3/20/16, 10:43 PM
#46

Jag hade ett mål i år; Cert på utställning. Det tog vi på första utställningen i januari. 😃

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Fisherling
3/21/16, 9:02 AM
#47

Jag vill starta i en agilitytävling i år med Tinja :D Samt testa på antingen spår, sök eller rapport.

JoannaLi
3/21/16, 9:15 AM
#48

MH, MH, MH…. 

Det är målet. Skulle vilja tävla också, men får prioritera det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: