Annons:
Etiketthälsa
Läst 2918 ggr
Valkyrija
2015-04-26 15:51

Jättekonstig bajs!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag är ute och går med min grannes hund och när hon bajsade såg det ut såhär! grå/svart och med slem på… Vad kan det vara? Har kontaktat ägaren men han är inte hemma.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Valkyrija
2015-04-26 15:55
#1

Nu dregglar hon också. Vitt skum. Hon är dock pigg och glad Som vanligt! Jag kan inte hundar så bra.. Vad kan det vara?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Zepp
2015-04-26 15:57
#2

Hunden förefaller ha ätit rätt mycket gräs?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Valkyrija
2015-04-26 15:59
#3

Det vet vi inte. Inte med oss i alla fall

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

axa
2015-04-26 16:07
#4

Har du pratat med ägaren till hunden?

Valkyrija
2015-04-26 16:11
#5

Ja han är iu som sagt inte hemma. Han bad mig ta reda på vad det kunde vara

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Zepp
2015-04-26 17:22
#6

Kolla nästa gång.. på bilderna verkar slemmet grönt.

I övrigt ser det ut som normalt hundbajs.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
reckon
2015-04-26 21:58
#7

Troligen något hunden ätit som irriterat. Tarmen utsöndrar slem för att skydda sig och kapsla in det som är vasst/svårsmält. Håll koll på bajset de närmsta dagarna så att det går åt rätt håll och blir normalt igen. Jag kan tycka att det är lite oroande att hunden börjat dreggla -  kanske är det en bra idé att ringa och rådgöra med veterinär.

Valkyrija
2015-04-26 23:08
#8

#7 Tack! Hon dregglade för att hon var törstig. Hon drack direkt när vi kom hem :)
Men ska be ägaren hålla koll, det är ju som sagt inte min hund. Tusen tack för svaren :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

fridarebecka
2015-04-27 08:55
#9

Min hund har också bajsat så när han varit irriterad i magen. Det enda vi gjort är att hålla ett extra öga på honom och inte gett honom något annat än sin vanliga mat i några dagar och då har det gått över :)

Rafflan
2015-04-27 09:08
#10

Kan bero på att hunden ätit nåt olämpligt. Håll koll på hunden, så länge den är pigg är det ingen fara. Ang dreglandet, om hunden ätit nåt dåligt kan dem må illa och då dreglar dem.

Om hunden börjar kräkas, får diarré, blir trött, eller på annat sätt inte verkar ok är det bäst att kontakta veterinär akut.

Valkyrija
2015-04-27 09:34
#11

Tack så mycket för era svar! :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: