Annons:
Etikettoff-topic
Läst 26217 ggr
[Forest]
4/25/15, 8:39 PM

Pälsuppsamlare i tvättmaskinen/torktumlaren

Vi har ingen hund som gäller men vid pälsvård så får man en del päls på sig. Utöver pudlarna så bor här en långhårig katt som är dotterns lilla gris, detta ger resultat i att hon har en ofta har ner hårade kläder + säng. Jag råkade snubbla över ett tips nämligen ta i ett par tvättlappar i skumgummi i tvättmaskinen/torktumlaren så fastnar mycket hår på dom. Testa om ni vill jag själv vart mycket glad över allt dom tog  😉

Annons:
Therese
4/25/15, 8:52 PM
#1

Vart köper vi dessa? Har hört talas om tipset innan och idag tyckte min sambo att vi ska köpa dessa, men det hände ju inte haha!

Tarotstollan
4/25/15, 9:01 PM
#2

Måste väl funka med diskunderlägg också, de är ju i skumgummi. Frågan är väl bara hur man skall få dem rena sen, hår har ju en tendens att krypa in i skumgummi?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

AktivaSiri
4/25/15, 9:04 PM
#3

#1 titta bland blöjor och tvättlappar. Där finns gula skumtvättlappar.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

russin
4/25/15, 10:09 PM
#4

Diskunderlägg blir dyrt i längden då man får kasta efter att dom blivit håriga🙂

Skumgummitvättlappar kostar ca 20 kr för hundra stycken (blöjavdelningen för barn). Det fungerar skapligt för mina korthårshundar, men långhår bör det fungera klart mycket bättre för då pälsen då även snor in sig i skumgummit vilket inte korthår gör.

Tarotstollan
4/25/15, 10:36 PM
#5

#4. Aha, då fattar jag! Trodde man kunde använda dem mer än en gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lexie82
4/25/15, 11:47 PM
#6

Jag provade det där, men tvättlapparna knölade inte alls ihop sig som de skulle, och hade inte mer än nåt enstaka hundhår på sig.. Kan det ha varit för att jag hade mjukmedel i den tvätten jag testade med?

Annons:
Cixx
4/26/15, 12:14 AM
#7

Det funkade inge vidare. Mina egna hårstrån fastnade dock på några tvättlappar 😃

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

russin
4/26/15, 8:38 AM
#8

#4 - jodå, man kan använda dom mer än en gång men diskunderlägg är ändå bra mycket dyrare.

Maja2
4/26/15, 9:35 AM
#9

Testade förra helgen, men funkade inte alls. Det satt inte ett enda pälsstrå på tvättlapparna, varken i tvättmaskinen eller torktumlaren. Har korthårshundar

[Forest]
4/26/15, 10:14 AM
#10

 Finns City gross i eran närhet så kolla där på blöjavdelningen. Det verkar som det är olika beroende på päls (?) om det funkar om man kollar vad ni svarat.  :)

Min syster har testat disksvampar det funka tyckte hon men jag tror det kostar lite mer i längden med disksvampar 😎

Thaisilk
4/28/15, 10:46 AM
#11

Jag köpte såna tvättlappar på ICA men de fungerade inte alls som håruppsamlare.  😢

[Forest]
4/28/15, 9:52 PM
#12

11, Trist :-/  Jag har även dessa tvättlappar med "göra gardinerna lite hårfria" då katten gärna hårar ner dom när han sitter o spanar ut :) Don funkar även bra att torka av hundbäddar och putsa av skorna med. Är du lite pysslig så gissar jag att det kan funka att ha det som vaddering i hundhalsband mm

Upp till toppen
Annons: