Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 913 ggr
mina små
4/25/15, 5:27 PM

ovanlig sjukdom

Hej! Våran york kille har fått en ovanlig sjukdom. Jag har inget namn på den. Enkelt uttryckt kan man säga att han tål inget protein längre. Hans kropp kan inte bryta ner det så han producerar urinsten hela tiden. Finns det någon som vet nåt om den här sjukdomen? Vi har många frågor men ingen kan svara. Hoppas nån vet!

Annons:
AnneN
4/25/15, 5:31 PM
#1

Har inte veterinären koll på vad det är för sjukdom? 

Har ingen erfarenhet av det själv, men hoppas att ni får svar på vad det är och att det finns något som kan hjälpa din lille hund att må bra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Paxxa
4/25/15, 8:49 PM
#2

Låter som något med njurarna? Dalmatiner har ju en speciellt njurfunktion. Dom saknar en enzym så dom kan inte bryta ner puriner, som är en viss sorts protein. Därför bildar dom lätt uratstenar, som är en viss sorts urinstenar. Måste vara något liknande din hund har?

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

mina små
4/29/15, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack för era svar och nej veterinären vet inte mycket. De säger att det finns ingen forskning. Njurarna kan inte bryta ner proteiner. Han får speciell mat för njursjuka hundar och vi har efter inrådan av veterinären börjat med den enda medicin som finns. Vilket inte känns så bra för den har många biverkningar. Det är frustrerande! De vet inte vilket protein som är värst så vi måste undvika alla proteiner. Det är svårt för protein finns i mycket. Jag hoppas att det kommer nån forskning snart. ☺

Upp till toppen
Annons: