Annons:
Etikettövrigt
Läst 911 ggr
marre96
4/17/15, 5:52 PM

hjälp!

Hur gör man om vaccinations papper och id nummer på min hund har blivit stulna???! Finns det något ställe jag kan få reda på idnummer??? :S

Annons:
Honestyisdead
4/17/15, 5:55 PM
#1

Stulna?

Din hund har ju antingen ett chip eller tatuering i örat med I nummer.

VildaVittra
4/17/15, 5:57 PM
#2

Id-numret finns registrerat på jordbruksverket i ditt namn. Annars kan du kontakta veterinären och denne kollar i journalen alternativt läser av din hunds chip.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

marre96
4/17/15, 6:05 PM
#3

1# ja stulna och jag vet inte vad den/dom personerna hade i avsikt med det. 2# Jag hittar det inte på jbv :/ vart ska jag söka där? Ja jag får väl göra det på måndag isåfall

VildaVittra
4/17/15, 6:13 PM
#4

#3 Du får ringa dom tror jag.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jenmjao
4/17/15, 6:18 PM
#5

Man kan välja att ha chipnumret synligt på jbv eller inte, är det inte synligt får man nog kontakta dom.

marre96
4/17/15, 6:29 PM
#6

Man kan ju söka i hundregistret men då är det ju chippnummer han söker med och det var veterinären som skickade in papperen efter han blev chippad. Vad skulle tjuvarna kunna ha nytta av min hunds papper? :/

Annons:
VildaVittra
4/17/15, 6:31 PM
#7

#6 Är hunden renrasig och registrerad på SKK kan du hitta den via avelsdata också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

marre96
4/17/15, 6:43 PM
#8

7# han är

marre96
4/17/15, 6:44 PM
#9

Blandras

russin
4/17/15, 7:04 PM
#10

Har du e-legitimation så går du bara in på jordbruksverkets register och kollar din hunds chip-nummer. Eller så kollar du nästa gång du ska vaccinera - alltså ber veterinären scanna hunden.

Du borde väl komma ihåg när hunden vaccinerades senast på ett ungefär och det är bara att kontakta den veterinär som gjorde det, så får du ett nytt vaccinationsintyg av dom med senaste vaccinationen.

marre96
4/17/15, 7:14 PM
#11

Har e-legitimation och loggade in där nyss men hittade inget att söka förutom hundregistret och då måste jag ha chippnummret… kan tjuvarna använda mina papper till något tror ni..?

russin
4/18/15, 7:56 AM
#12

Nej - ingen kan använda dom pappren till något.

Frida B
4/18/15, 10:10 AM
#13

Har du vaccinerat hunden hos samma person alla gånger har dom det kvar, alltså kan du gå till veterinären och berätta som det är. (rätta mig om jag har fel, har för mig att man kan göra det).

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
russin
4/18/15, 10:56 AM
#14

#13 - det är precis så jag skrev. men det räcker gott att veta sista vaccinationen (så länge det handlar om dom vanliga vaccinationerna 🙂

Frida B
4/18/15, 10:59 AM
#15

Jaha! Jag har inte läst kommentarerna haha :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: