Annons:
Etikettraser
Läst 3387 ggr
Catta-
4/13/15, 10:57 PM

"Nämen, det är ju en likadan!"

Är det bara jag som blir så fånigt glad när jag ser en hund av samma ras som ens egen? Man kan inte hjälpa att titta lite extra 😛

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Lizelda
4/13/15, 11:01 PM
#1

Då jag har en rätt ovanlig ras så brukar jag rusa fram till dem och fråga var den kommer ifrån xD

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Cahira
4/13/15, 11:03 PM
#2

#0 Nej du är inte ensam. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
4/13/15, 11:05 PM
#3

Ja jag blir väldigt glad när jag ser andra korthår, men ännu gladare när folk vet vad Jamie är för ras! :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
4/13/15, 11:06 PM
#4

Nja, inte direkt. Vet rätt väl vilka alla inom aussien är vid det här laget så brukar inte bry mig om det inte är någon jag känner.

Skummast var dock när jag och Frida B på iFokus promenerade längs med hamnen i göteborg och en aussie lite längre fram fick syn på flynn och väntade in oss och ba "ÄR DET EN AUSSIE??? EN DOOR KEEPERS???" och jag ba eh.. ja.. hejdå…

-

IngaTrnqvist
4/13/15, 11:18 PM
#5

Jag har inte ens en berger själv ännu, men så fort jag ser en går jag genast fram och pratar, särskilt om det är en face rase :)

Hildgrim
4/13/15, 11:36 PM
#6

Jag har tyvärr aldrig sett min ras oplanerat ute. Kommer endast i kontakt med andra genom träffar och utställning. Hade jag råkat stöta på en så hade jag varit tvungen att gå fram och prata. :)

Annons:
Lon@
4/13/15, 11:55 PM
#7

Jag reagerade nog mer när jag hade mina första hundar, i synnerhet den isländska fårhunden eftersom det fanns väldigt få av dem på den tiden.
Man blir liksom lite blasé när man har labbe som jag har numera… Fast det är klart, ser jag en jaktlabbe så slänger jag väl en extra blick, det KAN ju vara en släkting till mina 🙂.
Och jag blev löjligt glad när jag upptäckte att det bor en cairn till i närområdet, trots att även de är relativt vanliga.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Ambrose
4/14/15, 12:34 AM
#8

Kollar absolut lite extra, och i de flesta fall så tar en av oss kontakt så börjar vi snacka. ^^

Jag är jättenyfiken på vilken kennel alla andra Rottisar kommer ifrån, men tyvärr är de flesta jag träffar inte reggade :s

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

AnneN
4/14/15, 1:30 AM
#9

Japp jag kollar alltid extra och om möjlighet finns går jag gärna fram och pratar med ägaren (frågar om jag får hälsa på hunden, vilken uppfödare den kommer från, mm) och jag har en så vanlig ras som en labrador, men är lite miljöskadad då mamma och några till i släkten har labradorkennlar och jag är väldigt nyfiken av mig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kallaterrier
4/14/15, 7:42 AM
#10

Ja, det är alltid kul att träffa på en annan irländsk terrier, det händer inte speciellt ofta.

LinaK
4/14/15, 10:29 AM
#11

Reagerar inte SÅ mycket om jag ser en jack russell då dem är rätt vanliga men ser jag en havanais blir jag lite extra glad och kollar lite extra 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

viktoria91
4/14/15, 10:42 AM
#12

Hade jag mätt någon med min ras så ja. Har dock aldrig gjort det.

Fransu
4/14/15, 1:06 PM
#13

Det är alltid kul att få se hundar, men såklart extra kul när det är någon av raserna man har själv. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Vizzla
4/17/15, 9:13 AM
#14

Haha jag skiner upp som en sol när jag ser andra taxar! Alltid roligt :D

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Forest]
4/17/15, 9:19 AM
#15

Haha, jag ler stort när jag ser andra pudlar. Vissa går jag fram o pratar lite med för höra vilken kennel dom kommer i från lite för nyfikenheten skull. 

Ingen som fäller en tår för man ser sin ras springa pampigt på utställning just den man spanat in lite på extra på utställningen och den går vidare? Jag gör det (helt okända hundar) 😇

Allumania
4/17/15, 10:41 AM
#16

Blir as glad när jag ser anda stövare :D De e så sällsynta i "stan"/"byn" och många motioneras inte övh. under vår-sommar halvåret, fast det har blivit bättre :)

[Lillmatten]
4/17/15, 10:49 AM
#17

Jag har en för vanlig ras för det… ( Labrador) men när jag ser en tax blir jag överlycklig! ( Förra hunden var en tax)😉

NinniH
4/17/15, 10:51 AM
#18

Jag är likadan! Ibland får jag hålla mig från att ropa på folk på håll och stoppa dem, för att kunna hälsa på hunden/hundarna… 😛 Men det är så väldans få staffar häromkring, så kanske är därför också.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Paxxa
4/17/15, 11:27 AM
#19

Jag blir överlycklig när jag ser en dalmatiner! Oftast pratar man med varandra, andra dalmatinerägare är lika nyfikna som jag. Om jag är ute med bara min BC så blir hon helt tokig när hon ser en dalmatiner, hon tror att det är "brorsan" ;)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

shelbyeleanore
4/17/15, 11:29 AM
#20

Japp. Trots att schäfer är en relativt vanlig ras så blir jag lika glad varje gång jag ser en! Går dock inte fram då min tös på 5 månader inte kan beté sig riktigt än, då hälsar vi inte heller :)

Annons:
[emmaomajken]
4/17/15, 12:25 PM
#21

Då är det extra roligt om de får hälsa på varandra ! :D

Monstertassar
4/17/15, 12:29 PM
#22

Jag lyser upp och namnet schäfer sticker ut på resultat listorna när jag tittar. Att leta efter bc i resultat listor är inte så svårt däremot ;) 

Sen så blir jag ju klart glad att se schäfrar och border collies. Men eftersom de är så vanliga så brukar man inte gå fram och snacka :)

[Tilde]
4/17/15, 2:36 PM
#23

Vi har aldrig träffat en annan tibbe… 😕 Men vi träffade en Pekingeser-blandning en dag som vi faktiskt trodde var en tibbe och blev lite upprymda (i onödan då, haha).

cawn
4/17/15, 6:49 PM
#24

Ja, givetvis är det ju jättekul att träffa/se en hund av den ras/raser man själv har!

[Nalle-]
4/17/15, 6:57 PM
#25

Blir löjligt glad när jag träffar på en pudel 😃Särskilt storpudlar men även småpudlar. Som tur är brukar pudelfolk vara trevliga och stannar gärna och surrar en stund.

Upp till toppen
Annons: