Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 3803 ggr
Nattis.
4/6/15, 8:38 AM

Dagens + dagens -

Här tänkte jag göra ett inlägg för dagens + och dagens -. Dagens + kan vara att hunden har fått en leksak eller nåt posetivt, dagens - te x. att hunden kanske sovit länge eller att den har försvunnit asså nåt negativt.

Annons:
Rafflan
4/6/15, 9:59 AM
#1

Dagens + Chihuahuans tok race när matte kom hem efter nattjobbet och vi gick på morgon promenad, glada lillan "fisan" ❤️
Dagens - att Puffen efter promenaden vart så glad att han hoppade upp i sängen och väckte husse som fortfarande sov 😃

Nattis.
4/6/15, 10:58 AM
#2

Gulligt :)

fridarebecka
4/6/15, 11:00 AM
#3

+ Jag ska åka och köpa en apportbock snart och försöka lära Trassel att apportera🙂
- Imorgon börjar vardagen igen efter påskledigheten 😕

russin
4/6/15, 12:39 PM
#4

Dagens + är att det är strålande sol, kortbeningarna är glada och vill massor.

Dagens stora - är att vi har en "ta träckprov i 3 dagar" under helgen, så vi kan bara gå på tråkiga vägar/gångbanor där det inte finns harskit  som kan råka slinka ner i Minis mage (och det finns överallt nästan). Det får inte slinka med extra saker om träckproverna ska analyseras rätt. Men förhoppningsvis sista omgången nu. Imorgon bitti sista bajsprover och sen kan vi ut på fälten och rejsa igen 😃

CissiD
4/6/15, 5:56 PM
#5

Dagens + Matte och husse fick sovmorgon eftersom husses mamma var på besök och tog morgonpromenaden. Vilket också innebar en långpromenad på morgonen för Pascal

Dagens - Är att både matte och husse har mycket att göra så blir inte så mycket mer skoj än de vanliga promenaderna idag.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Ambrose
4/6/15, 9:55 PM
#6

Dagens + : IPO läger med världens bästa människor, och att Nita och jag fick kommentaren "Den hunden går som ett skolexempel, du har verkligen fått tag i en riktig guldklimp!"

Dagens - : Nita orkar inte riktigt med 3 skyddspass på en dag mentalt. Betten blir pannkaka när hon är trött i huvet, men uthålligheten kommer nog med åldern :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
IngaTrnqvist
4/6/15, 11:33 PM
#7

+ körde ett fantastiskt bra pass rallylydnad vid sjön idag. - har haft fruktansvärd träningsvärk hela dagen.

Frida B
4/6/15, 11:38 PM
#8

+ Ledig idag! Och imorgon, och dagen efter, och dagen efter det… Har lov ;)

- Ingen hund hemma…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
4/7/15, 7:20 AM
#9

Blir gårdagens, för har inte hunnit med så fasligt mycket än😛

+ Körde ett grymt lydnadspass på bhk, vågar nästan påstå att det var det härligaste passet någonsin. Svävar fortfarande på små rosa moln.

- Dolly päls är kaos, man klipper och klipper och det blir bara mer och mer päls ..fattar inte hur det funkar 🤔 Allt detta klippandet leder till att jag drar på mig spänningshuvudvärk dessutom!

[Forest]
4/7/15, 8:29 AM
#10

Gårdagens + Borsta hundarna och bada Enja och Donna. För att sen få hjälp med klippa dom. Donna skötte sig exemplariskt det var skönt. Gårdagens - Det tog tid så för hundarna vart det en trist pälsar.

Ambrose
4/18/15, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Dagens + Var på Backamos veteranbilsmarknad med Nita och farsan idag. Passade på att öva lite platsliggning. Hon var skitduktig och låg still trotts att folk passerade precis bredvid henne. Många gapande munnar.. inklusive min egen… hade jag aldrig trott. Många som kom fram till mig och berömde henne för hur duktig hon var. Jätteroligt :) Dagens - Träffade en snubbe där som frågade om Nita gillade andra hundar.. vilket hon gör.. då gick han och hämtade sin egen rottis/schäfer korsning… riktigt hundilsken och gjorde flera utfall… ilsknaste hunden jag träffat.. förstår inte riktigt hur han tänkte där.. Tur att Nita är så dumsnäll… annars hade det blivit ett rejält slagsmål. Lät dem självklart inte hälsa trotts att mannen envisades..

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

VendelaS
4/18/15, 6:07 PM
#12

+ Vi har varit i stan och köpt en ny sele, plus tränat rally mitt i stan. Det gick bra.

- Hunden som vi passar ska hem i morgon.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

jenmjao
4/18/15, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Dagens + är att min hund idag utan tillfrågan gått fot och varit helt underbar. Dagens - är att ja är hos min mamma och skulle cykla, hon sa att bromsarna bara funkade på ena cykeln så jag tog den, men när jag väl börjar cykla funkade ju knappt bromsarna och jag höll på att flyga av för det kom en hund..

Annons:
IngaTrnqvist
4/18/15, 7:07 PM
#14

+ Vi svävar fortfarande på våra rallylydnadsmoln. Så pass mycket att jag äntligen vågat anmäla mig till tävling!

- Använde min svarta jacka som externbelöning (eller ja, la belöningen på jackan) till min (ljus)bruna hund. Nu har jag en brun jacka istället.

Turast
4/18/15, 7:24 PM
#15

+ köpt nya spring/gåskor

+ jag och vovven hade intervallträning på 5 km, varierade mellan snabb gång och spring

- fick ingen sovmorgon i morse ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Michaela-N
4/18/15, 8:04 PM
#16

+ Jag har klarat tävlingssekreterarutbildningen!

+ Jag blir inte auktoriserad förrän 23 november 😃

Ellen89
4/18/15, 9:03 PM
#17

Dagens + Traffade min forsta Aussies och blev kar! 😍

Dagens - egna hundarna har; 1: borjat brak med en annan hund i parken och (andra hunden) har atit en bad matta nar matte gick ut for 20min.

Frida B
4/18/15, 9:36 PM
#18

Dagens + Nimbus läser mig i agility väldigt bra, och förstår min handling vilket inte kan vara det lättaste! Rolig träning idag :)

Dagens - Har en inflammation i foten som vägrar läka, så kan inte gå ut med Nimbus nu efter vi sprungit agilityn… Pinsamt.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
4/18/15, 10:37 PM
#19

Dagens + Jag har läst på mer om regler och bedömningsanvisningar för lydnadsklass 1 och inser att vi inte alls har like mycket att jobba på som jag trodde. Whoo! 🥳 🤗 👍 🏆

Dagens - Inga hundar, och det blir inga hundar förrän tidigast på fredag :'(

fridarebecka
4/18/15, 10:44 PM
#20

+ Trassel är så duktig när vi är ute och springer, drar i jämnt tempo och har blivit duktig på att inte springa och småkissa under löpturen, han skiter dessutom fullständigt i andra människor vilket är skönt när man möter/springer om någon.

- Hundmötena går katastrofdåligt under löpturer, han fixar dom inte i det tempot och det känns så tråkigt att stanna mitt i löpturen, men what to do… 😕

Annons:
Flöffo
4/18/15, 10:46 PM
#21

+ Nöjd hund som tagit sig en lång promenad och träffat många hundar 😃

- Tre fästingar satte sig fast på honom i morse, två vid ögat och en i pannan 😕

//Flöffo

Bunnybee
4/18/15, 11:57 PM
#22

+ Lyckad miljöträning i stad + affär, sen har hon vågat sig upp flera vändor upp och ner för trappen (y) - Gick ut på en väldigt sen kvällsrunda. Kvarteret var så tomt så jag slarva lite, och hon kom åt och sniffa en killes ben. Ingen skada skedd, men vad jag kände mig dålig

swealotta
4/19/15, 11:26 AM
#23

+ Gett vovven medicin och han absolut älskar den nya sorten, nu vilar gossen upp sig i soffan..! 😄 - Svullnaden i tassen tycks inte gå ner så blir nog ännu ett veterinärbesök i veckan..

Turast
4/19/15, 1:20 PM
#24

 + idag har vi sprungit 5,5 km! 

+ ska ut och gå en långpromenad i eftermiddag :D

-fick bara en helgdag den här veckan :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Emouse
4/19/15, 3:27 PM
#25

+ Vi gick en långpromenad med valparna på 2,5km i skogen - Keera hoppade ner i en gyttjepöl…

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

panini
4/19/15, 3:55 PM
#26

+ Kenzo vart jätteduktig på att lyssna på mig fast grannbarnen och annat folk går förbi vår framsida 👍 (framsida = en gräsmatta på 2x3 meter utan staket)

- Vassa valptänder 😕

oh-la
4/19/15, 4:17 PM
#27

+, nyss hemkommen från skogen och ett kalasfin viltspår med härligt fokuserad hund. La spåret, satt i solen en timme med smörgåsar, kaffe och sambon och småpratade och njöt, och sedan gick vi spåret som hon tog helt fantastiskt fint fast det bara är hennes andra. UNDERBART!!! - Ett ord… Fästingar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: