Annons:
Etikettraser
Läst 5290 ggr
CayKantos
4/1/15, 12:50 PM

Mexikansk Nakenhund

Vad är er personliga erfarenheter av Mexikansk Nakenhund, vill speciellt gärna veta hur dom är i valpåren. Har redan läst på SKK och allt det där och vil egentligen bara gärna ha personliga erfarenheter.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
FjantYoda
4/1/15, 1:57 PM
#1

@Hildgrim här har en, så får hoppas att hon ser tråden!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

CayKantos
4/1/15, 4:36 PM
#2

#1 vad har du själv för hund då? C:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

FjantYoda
4/1/15, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min är en blandras, papillon, chinese crested, toy pudel, men är endel som frågat om han är en Xolo

https://www.instagram.com/aros_yoda/

CayKantos
4/1/15, 5:39 PM
#4

#3 men gud vad söt han e ♡_♡ varför skaffade du just honom? C:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lon@
4/1/15, 6:02 PM
#5

Åh, jag satt och läste om Xolo igår, inte för att jag skall ha någon men det är så att säga alltid kul att vidga sina vyer. Tycker dock att rasklubben hade en väldigt torftig sida utan mer ingående information om rasen förutom rasstandarden och den är ju lätt att hitta på till exempel SKK. Hittade inte ens länkar till uppfödare, förutom de som ligger ute med valphänvisning.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

CayKantos
4/1/15, 6:30 PM
#6

Det finns länkar till uppfödare på ska dock c: tycker också rasklubbens hemsida är slarvig #5

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
FjantYoda
4/1/15, 7:25 PM
#7

#4 

Var inne på att köpa hund, ville ha en hund utan allt för mycket pälsvård, som var lättlärd och kunde träna lydnad och agility, storleken hade inte så stor betydelse, men skulle absolut ha en renrasig hund och sökte väl rätt ras.. 

Men, tji fick jag en sen onsdagskväll då jag slökollade blocket och såg hans annons och det var verkligen "Den är min!" känsla, kunde inte trycka bort och han fanns nära så vi kollade på han på fredagen, klickade direkt och kunde absolut inte släppa han drömde mardrömmar på natten om att någon skulle hinna före så på lördagmorgon kontaktade vi uppfödaren om att vi ville köpa han och på söndagsförmiddagen åkte vi genom snöstorm för att hämta hem han, och just nu över 2 år senare ligger han tryckt mot mig i soffan och sover så det blev nog rätt ;)

Dessutom så slipper jag pälsvård ;) 

Kan tipsa om ifokussidorna nakendjur.ifokus och chinesecrested.ifokus :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Hildgrim
4/1/15, 8:22 PM
#8

Det är en underbar ras, går inte att hitta någon bättre. <3 Tycker väl det som står på SKK stämmer rätt bra. Jag köpte min mexare när hon var 5 månader så jag missade den där riktiga valptiden. Hon har varit väldigt lättsam under hela uppväxten. Totalt kissade hon inne kanske fyra gånger. Hon har aldrig gnagt sönder något med undantag att hon mumsat lite på ett koppel. Det där med både spökålder och trotsålder verkar hon ha hoppat över helt. XD Hon har varit väldigt lätt att ha att göra med.

Mexarna är väldigt familjekära men kan vara reserverade mot främlingar. Dom är intelligenta och lättlärda men saknar will to please så en skopa humor är bra att ha. Dom är mångsidiga och orkar med väldigt mycket men börjar inte krypa på väggarna om man måste ta det lugnt ett tag. Mexarna kan gå i 110 ute men är riktiga soffpotatisar inomhus. Extremt keliga. 

Sugar Mist
4/1/15, 10:48 PM
#9

Träffat lite mexare ytligt, trevliga hundar. 
Ska dock vara speciella och oberäkneliga enligt vissa, men har aldrig upplevt de som oberäkneliga.

-

Upp till toppen
Annons: