Annons:
Etikettövrigt
Läst 1791 ggr
Wellcraft
3/31/15, 1:50 PM

Omaka vänner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har din hund någon sådan?

Elviz hade en kanin som bästa vän. 
Kaninen ifråga gick då löst som en utekatt, och spenderade alla sina timmar med att umgås med Elviz.
Det var helt fantastiskt att se, kaninen skuttade efter oss när vi tog långpromenader, de låg och sov tätt intill varandra och så fort min altandörr öppnades så kom kaninen i full kareta i hopp om att träffa Elviz.
En envis kanin, en dag stängde jag altandörren och lät inte kaninen komma in, efter två timmars spöregn öppnar jag upp igen & möts av en genomblöt kanin som suttit där och väntat.
De kunde även leka, turades om att jaga varandra. 
Tyvärr blev kaninen burkanin igen och de umgås inte längre, Men det var otroligt fint att se.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Maleficum
3/31/15, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#1

Min kanin Kenzie älskar min inneboende hund Fjant!

Kenzie går löst inne och är helt klart bossen i hemmet! Förföljer både mig och Fjant. Fjant tycker han är lite jobbig ibland men vissa dagar verkar han uppskatta sällskapet. Dem färgmatchar varandra också :) 

Nu är Kenzie tyvärr helt blind och förhoppningsvis så kommer Fjant kunna fungera som en "ledarhund" och säkerhet för honom när vi behöver åka till nya platser.

Fjant är dessutom underbar med mina duvor även om han mest tycker dem är konstiga eftersom de inte flyger iväg när man försöker jaga dem.

Min labbe Gletta är däremot lite rädd för både kaninen och mina fåglar (även tidigare kaniner, utom min allra första angora som jag hade när vi fick hem henne som valp, henne tyckte hon om). Så med henne får man muta lite! Annars springer hon så fort dem kommer nära.

Min förra kanin Lupin älskade att springa efter duvorna när dem gick på golvet men han var livrädd för hundar. 

Fjant bodde med en ragdoll (Benjamin) förut som han var riktigt förtjust i! Dem bruka leka massor men har ingen bild på det, bara en på när Benjamin var på besök när jag fortfarande hade undulater.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fialialej
3/31/15, 3:08 PM
#2

#0 Usch vad sorgligt att de inte får vara kompisar längre 😕

"På natten är alla katter svarta"

Kaninernasbästa
3/31/15, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja, en gordonsetter tik som kan vara lite "hetsig" mor andra djur var så lugn mot min kanin som inte finns längre, bästa vänner…

Flöffo
3/31/15, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Min hund älskar andra djur. Han har 3 kattkompisar (2 som uppfödaren hade och 1 som min kompis har och som han blev vän med när de passade honom) och så har han varit vän med undulater och hamstrar som jag tidigare haft. Har tyvärr inga jätte bra bilder, men här är två i alla fall 🙂

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: