Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 792 ggr
hamstertokiglisa
3/30/15, 4:55 PM

Vad ska hunden heta?

Jag ska skaffa hund i höst och har fastnat för en fransk bulldog. Dom är jätte fina och värkar helt underbara! Jag ska köpa en tik och vill ha lite förslag på namn :-) Jag gillar tuffa/coola namn eller kändis/figur namn. Skulle va snällt om jag fick några förslag! ;-D Tacksam för svar

Annons:
Anna O.
3/30/15, 5:01 PM
#1

Åh såå kul med en fransk bulldog! Har en fransk bulldos, så snälla:) Kommer inte på något namn..

Ralph
3/30/15, 5:06 PM
#2

Winston

🐶

crimson
3/30/15, 5:08 PM
#3

Kan bara förvarna att frallor har en tendens att fisa mycket, haha!

Jag tycker det är kul när små hundar har tuffa namn, det blir liksom lite ironiskt. Du kan ju döpa henne Pitbull, eller kanske Troja. Oftast brukar namnet komma när man träffar individen dock, när jag skaffade hund så hade jag en massa namn att välja mellan och det slutade med att han fick heta något helt annat. :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Sugar Mist
3/30/15, 5:18 PM
#4

#3 Det beror nog snarare på fodret än rasen. Min jycke fes som in i bomben när han käkade eukanuba och pedigree som valp, men direkt när vi bytte till färskfoder och acana slutade han.

-

crimson
3/30/15, 5:27 PM
#5

#4 jo, det har du nog rätt i. Upplever att mina hundar har fisit ytterst lite sen vi började barfa, min ena gick på icas billigaste torrfoder nästan hela sitt liv, då var hennes mökar förjävliga, men när vi sedan bytte till färskfoder blev det en helt ok doft av henne. Tycker jag träffar många bull-hundar som har problem med gaser och så, tänkte det kunde ha något att göra med hur de är utformade osv.

Kan vara bra att tänka på när man skaffar fransk bulldog att de har en tendens att få andningsbesvär, och brukar vara känsliga för värme. Vet inte om du redan vet om det, men tänkte att hellre en gång för mycket än en gång för lite, heh

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Anna O.
3/30/15, 6:03 PM
#6

Min franska bulldog fiser när han sover och är vaken, han fiser väldigt ofta! :PP #5

Annons:
[Endless21]
3/30/15, 8:25 PM
#7

Zelda, Diva, Alexia, Lexie, Vega Lilo, Nikki

Nike, Ninja, Embla, Elektra, Polly, Kira, Dixie, Willow

amandatherese
3/30/15, 8:36 PM
#8

Ester, Astrid eller Signe :D

Luckysoul
3/30/15, 9:27 PM
#9

Erza =)

Klarar_Hogberg
3/30/15, 11:46 PM
#10

Gremlin, Bexley, Trinkey,,Trinket, Roxy/Rixy och typ Betsy. cx

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

hamstertokiglisa
4/1/15, 2:39 PM
#11

Tack för förslagen allihopa, jätte fina namn. :-)

Upp till toppen
Annons: