Annons:
Etikettövrigt
Läst 770 ggr
Lizelda
3/29/15, 10:24 PM

Katt i en kennel

Vi har en kennel här hemma med supersnälla hundar, 5,5 st (liten valp plus fem stora), men de är ju trots allt en flock. Hela tomten är inhägnad så de är ute själva väldigt mycket. Nu är det så att jag vill ha en katt. En utekatt/stallkatt som kan sällskapa med mig ute hos hästarna men ändå inte springer runt fötterna på mig eller kräver fokus hela tiden. Min mamma är inte helt främmande för iden att ta en omplaceringskatt som får gå som utekatt (funkar inte att ha kattlåda inne då hundarna går överallt). Hur introducerar man då en katt? Enskilt med varje hund? Kommer de då låta bli att jaga den i grupp om alla kommer överens med den? Vill ju inte utsätta katten för något fast jag vet att de kommer vänja sig efter ett tag, den kan få för sig att försvinna..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Em_
3/29/15, 11:13 PM
#1

Vi har kattlådan i ikeas hol-bänk, det fungerar väldigt bra för oss. Ett tips bara om lådan är enda anledningen till att inte släppa in katten :)


Lizelda
3/29/15, 11:15 PM
#2

Smart tips! Problemet är ju att hundarna länsar lådan i vanliga fall :) Jag är lite smått allergisk så den kan inte vara inne hela tiden men det hjälper ju! :D

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Ellen89
3/29/15, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har 'bara' 2 hundar och tog det sakta med katten. En omplacering som hundarna traffade forst innan vi bestamde att ta hem henne. Allt vart ok med henne och hundarna sa da bestamde vi oss. Nar vi kom hem sag vi till att hon hade sitt eget rum att vara i och kunde komma ivag fran hundarna. Nu funkar allt utmarkt. Skulle bara se till att hundarna inte jagar katten och att katten ar ratt modig/van med hundar. Lycka till!

Lizelda
3/29/15, 11:19 PM
#4

Så fort de vant sig så jagar de inte, vi har en skata som bor i trädgården och den skuttar glatt omkring och äter med hundarna. Ibland kan valpen få för sig att jaga den och då kan någon haka på men annars går det bra så de är ju rätt lugna med andra djur :) Finns ställen där hundarna inte kommer in, höförrådet till exempel och ett uthus.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnneN
3/29/15, 11:21 PM
#5

Annars kan även katter precis som hundar lära sig att bara göra sina behov utomhus även om de får vara inne.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lizelda
3/29/15, 11:23 PM
#6

#5 För min del hade det varit helt okej men är dock lite allergisk så min mamma vill ha katten ute så mycket som möjligt om det kommer så långt att jag får en katt också.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Wenniz
3/30/15, 8:40 AM
#7

Min uppfödare har katter och de äger totalt över 10 Whippets (då när vi köpte vår hund), katter bråkar man inte med helt enkelt. ;)

Vi har haft katt och hund och det har alltid varit katten som har bestämt, om man jävlades med katten då åkte man allt på en hurring så våra hundar lärde sig att katter, de ska man inte bråka med. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[Forest]
3/30/15, 10:48 AM
#8

Våran katt var innekatt först men efter att han var så grym på öppna fönster och smita ut fick vi inse han får helt enkelt gå ut, han gör sällan sina behov i kattlådan det är väl 1-2 gånger i månaden det händer. Vi har en plastlåda http://www.xn--ob-eka.se/hemmet/forvaring/lador-korgar/plastlada-3101588 som vi har halverat locket så hundarna når inte lådan så lätt.

nowalee
3/30/15, 12:12 PM
#9

På tiden jag bodde hemma hade mina föräldrar katter. Jag var allergisk men det funkade så länge dem inte fick tillåtelse att vara på mitt rum eller i soffan. Hade även allergimedicin tillgänglig, vilket jag antar du är beredd att ha ifall du självvalt väljer skaffa något du är lite allergisk mot? 

Våra katter gick fritt ute men hade kattlucka och var inne precis så mycket dem själva ville - men sina behov gjorde dem alltid ute, vi hade ingen kattlåda inomhus.

Kallaterrier
3/30/15, 12:13 PM
#10

Var beredd på att det kanske INTE kommer att fungera och ha en reservplan för det om det skulle bli så illa.

Jassan
3/30/15, 12:25 PM
#11

På ett katthem kan du få en katt som precis passar till dig. 

Där vet man vilken katt som skulle trivas ute i ett stall o även med hundar!

poesenhond28.gif

https://jazzans.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: