Annons:
Etikettraser
Läst 3080 ggr
Candy123
3/28/15, 3:04 PM

Så svårt att välja ras (måste skriva av mig)

Behöver skriva av mig lite.

Under 2 års tid har jag varit helt säker på att den hund som jag skaffar är en australian kelpie. Det jag skulle vilja hålla på med är agility, rallylydnad på tävlings nivå men också lydnad, spår, drag, freestyle och vallning. Men allt detta kommer jag troligtvis inte att ha tid med då jag studerar. Och jag vill ha en hund som inte börjar klättra på väggarna om jag har några veckor extra mycket studier, plus att den hund som jag skaffar skall mina föräldrar kunna ta hand om ifall jag någon gång har väldigt mycket skolarbeten osv.  då känns det som att då är kelpie inte är det bästa alternativet. 🤦‍♂️

Men de raser jag har börjat fundera lite på är pudel, sheltie, och eurasier. Pudeln tycker jag värkar perfekt som min första egna hund men det som jag är orolig för är om jag skulle bli allergisk mot hundar som inte är ”allergivänliga” om jag skaffade  en pudel, sheltie finns det inte så mycket negativt med annat än att dom är ganska små och eurasiern värkar bra men dock ganska lat och den kanske inte riktig skulle vilja hänga med på allt det som jag vill hålla på med när jag har tid, men annars värkar dom vara hur mysig som helst. (det är först 2017 som jag kommer att skaffa hund.)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
knutteknop
3/28/15, 10:57 PM
#1