Annons:
Etiketthälsa
Läst 1887 ggr
Heart
3/28/15, 1:56 PM

Vaccin mot kennelhosta

Någon hund som har reagerat på Nobivac KC vet. ?

Annons:
Maleficum
3/28/15, 2:13 PM
#1

Vår labbe fick kennelhosta efter en av hennes vaccinationer vilket gick över i en lunginflammation som var riktigt illa och krävde tre omgångar antibiotika att få bukt med. Minns inte vilken typ av vaccin det var. var några år sedan nu.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Annamaja27]
3/28/15, 3:18 PM
#2

Vet en del småhundar som reagerat.

Heart
3/28/15, 3:23 PM
#3

#2 Vet du hur?

Catta-
3/28/15, 3:49 PM
#4

Min hund fick hosta och lunginflammation ca 2 veckor efter hon vaccinerades. Om det har något samband med vaccinet vet jag ej.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Annamaja27]
3/28/15, 3:50 PM
#5

#3

Lindrig hosta

Arashi
4/2/15, 9:14 PM
#6

hittade denna tråd:

http://vovve.net/Rastplatsen/display_message.asp?tid=6534794

min hund blev snorig och "fnyste" ca i en vecka men gick över sen, om de är vanligt med biverkningar just med detta vaccin tycker man ju att vet borde ta upp de innan dom vaccinerar känns lite läskigt.

Annons:
russin
4/3/15, 8:19 AM
#7

Är det nosvaccinet du menar (jag vet inte vad det heter) ?

Vet flertalet som reagerat massor - även stora hundar, så tyvärr kommer jag själv aldrig ge det.

Heart
4/15/15, 7:38 PM
#8

#7 Ja, det var nosvaccinet. Min vän fick en väldig reaktion. Han fick vaccinet på förmiddagen, nös lite under dagen. På kvällen var han jättetrött och lade sig mycket tidigare än vanligt. Morgonen därpå hade han över 40 i feber. Sedan följde en jättejobbig vecka med hög feber och så småningom en mage som slogs ut av reaktionen, hosta mm. 3 ggr var vi hos veterinären under veckan för bland annat vätske tillförsel.  5 dagar senare kändes det som om han skulle dö, jag kände inte igen honom. Det var fruktansvärt. Varje halvtimme hela den dagen försökte jag få i honom vätska då han varken drack eller åt. Det hela är nu anmält till läkemedelsverket. Veterinären hade inte varit med om en sådan reaktion tidigare. Jag säger bara, aldrig mer det vaccinet. Kan ju säga att kostnaden blev nästan 7000 kr, men då vi har försäkring så blev det 2.500 kr för oss att betala. Vilket känns mycket också eftersom det var en biverkan av medicin.

Nu är allt bra och han är som vanligt igen och jag är så lycklig för det.

Upp till toppen
Annons: