Annons:
Etikettövrigt
Läst 1193 ggr
Maleficum
2015-03-28 11:34

Glettas små egenheter

Gletta är en bestämd labbe som vet precis vad hon vill. 

Glettas morgonrutin när hon är hos mig:

Man vaknar av ett ynkligt pipande. När hon märker att man är vaken ålar hon sig upp och lägger sig halvt över mig så man når att klappa ordentligt, efter ett tag reser hon sig, trampar en på alla obehagliga ställen (inklusive blåsan) och sätter sig vid sängkanten.
Man går upp och lyfter ner henne och hon går till köket, följer en till toan (tillsammans med Fjant (inneboende hund) och Kenzie (min blinda kanin)).
Tillbaka i köket och stirrar på mathörnan. Man fixar mat och slänger ut på tomten, matar Fjant och Kenzie. Hör ett släpp-in-mig voff, öppnar dörren och hon springer till köket och stirrar på kylen. Ut med en morot och ge en liten bit av den till Fjant och stora biten till Gletta.
Snabbt upptuggande går hon igen till altandörren och stirrar om vartannat på den och mig. Släpper ut henne igen så hon kan ta en runda för att se om hon missat någon matbit. Sen struttar hon in, ställer sig i sovrumsdörrsöppningen och stirrar på sängen och piper lite ynkligt. Man går dit och svansen börjar gå, så går hon till kanten och ställer sig upp med frambenen på sängen och väntar på att man ska lyfta upp henne.
Med ett knorr lägger hon sig i sängen.
Sen ligger hon där medan jag äter frukost och fixar. Efter någon timme hör man ett ynkligt pipande igen för då vill hon ner från sängen och tycker det är dags för promenad.

Ibland väcker hon en bara för att få lite gos och sen somnar om igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: