Annons:
Etikettövrigt
Läst 2291 ggr
phuwa
3/28/15, 9:42 AM

Tåg med hund

Klarar en hund av att sitta på ett tåg i 4-5h? självklart med mig och inte i någon bur i något "garage"

Annons:
VildaVittra
3/28/15, 9:45 AM
#1

Definitivt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Whippetgerbilen
3/28/15, 11:29 AM
#2

Absolut. Det är ju olika men de flesta klarar av det :)

Dogs is my world ♥

Viccan92
3/28/15, 12:01 PM
#3

Jadå. Åkte sex timmar med min ena hund utan problem.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

taylor__lambert
3/28/15, 12:33 PM
#4

Dom flesta klarar av det, när jag och min hund åkte i 8-9 timmar så frågade vi om det fanns någon station som vi skulle stanna längre på och om det var ok att rasta hunden under den tiden (det var 10-15 min vi stod på en station som tog 4 timmar att ta sig till) vilket det fanns och det var helt ok det gick fort vi hade bara behövt kanske 5 minuter att rasta.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

AnneN
3/28/15, 2:28 PM
#5

Jag åkte till/från Stockholm med min ena hund i december, tar ca 12 timmar enkel väg och det gick utmärkt. Passade dock på att rasta han vid varje längre uppehåll (10-20 min) för att han helt säkert inte skulle behöva hålla sig för längre och för att få röra på oss lite.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isblixt
3/28/15, 4:47 PM
#6

Japp funkar utmärkt :) Vi åkte i sju timmar utan problem. En filt på sätet så var hunden och jag nöjda.

Annons:
[Daniela1983]
3/28/15, 10:09 PM
#7

Beror på hunden. Hjälper att se till att den varit mentalt aktiverad innan så den är trött och nöjd. Alt att man gått en långpromenad innan.

nadilda
3/29/15, 9:01 AM
#8

Vi åkte fyra timmar med vår hund när hon bara var arton veckor, det gick det också!

algolist
3/29/15, 10:35 AM
#9

Jag brukar åka tåg med mon hund.. Ofta är trycka bara 3 timmar typ.. Han skulle lätt kunna åka mkt längre… Han ligger mest o sove, bryr Sig knappt om andra hundar(annars har vi lite småknepigt med andra hundar, men på tåget har andra hundar kunnat stå o lukta på honom o små morra, utan att han bryr sig) Glöm bara inte att boka djurtillåten avdelning ( jag som har en schäfer/labbe/bc mix brukar försöka välja att sitta längst ut mot gången, tycker det är lite mer plats för hunden där än om man sitter längst in vid fönster) ;)

Rafflan
3/29/15, 2:30 PM
#10

Jepp, men skulle kolla om tåget gör någon längre paus någonstans så jag kan snabbkissa hunden. Man annars klarar dem flesta att hålla sig :)

Stempe123
3/29/15, 3:07 PM
#11

Ska kolla upp det när jag bokar :)

Stempe123
3/29/15, 3:09 PM
#12

Ser ut som om att min kommentar innan det för jag kolla upp försvann, så skriver om. Skulle nog funka jag själv tycker att man måste ha en kortare kiss pause, jag ska åka till Sthlm med min hund.

Qepta
3/30/15, 10:08 AM
#13

Det borde inte vara några som helt problem. Rasta hunden ordentligt innan resan bara. Jag och min ena hund har åkt tåg i 14 timmar, 3 gånger utan några som helst problem.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: