Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 2150 ggr
sofia1992
2015-03-27 08:01

Vilket Acana foder?

Om några månader skall jag sakta börja byta till "vuxenfoder" för min Golden retriever. Nu äter hon Acana large breed puppy och det fodret passar jätte bra åt henne. Mina två andra hundar (dansk svenska gårdshundar) äter Acana grassland som jag också tycker är ett jätte bra foder. Har hela tiden planerat att Molly skall få börja äta samma foder som de andra när hon växt färdigt men börjar nu bli lite tveksam. Det skulle ju vara väldigt enkelt om alla skulle äta samma men har nu senaste tiden konstaterat att Acana Grassland har väldigt små bitar och när jag gett några kulor som belöning till molly har hon svalt dem hela och jag är därför lite rädd att hon skall sätta i halsen när hon har ganska brottom att äta. Acana har även vuxenfoder för stora hundar men det är inte helt spannmålsfritt vilket är ett minus för mig men priset är ju mycket bättre. Vilken tycker du att jag skall välja? Acana grassland eller Acana large breed?

Annons:
russin
2015-03-27 08:25
#1

Släng över lite vatten i maten innan du serverar, så är risken för att sätta i halsen mindre.

sofia1992
2015-03-27 09:42
#2

Det gör jag redan men Acana grassland sväller inte så mycket när man blötlägger det.

lizton
2015-03-27 17:19
#3

 Acana Grasslands är dyrast och bäst av de två, men båda är bra. Varför inte växla mellan sorterna?  Det gör jag. Det blir omväxling för hunden och roligare att äta. Det finns speciella hundmatskålar som saktar ner ätandet. Det finns lite olika modeller. Här är en: 

http://www.haromi.se/matskalslimslowrostfri-p-894.html?osCsid=a49f87ef100b11b31a3eb567a6756af6

russin
2015-03-27 19:03
#4

#2 - nej jag menar inte att det ska svälla utan bara hälla på lite vatten direkt före servering - det är svårare att sätta kulorna i halsen om dom är lite blöta istället för torrt🙂

Upp till toppen
Annons: