Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 789 ggr
fridarebecka
3/26/15, 3:17 PM

Svårt att hitta dagmatte åt flera hundar?

I dagsläget har vi en hund och planerar att skaffa valp om drygt 1 år eller senare. Vi har även diskuterat och kommit fram till att om vi hittar den "perfekta" omplaceringen för oss innan nästa år så kanske vi tar oss an den också. Tidsmässigt skulle det absolut funka.

Men sen har jag börjat tänka framåt, i dagsläget skulle vi inte alls ha något problem med flera hundar eftersom jag ofta är hemma och vi har gott om hundvakter, men om 5-10 år vet man ju aldrig hur situationen ser ut. Kanske behöver vi skaffa dagmatte/husse då, och då har tanken slagit mig att det kan vara svårt att hitta en lämplig person som kan/vill ta sig an flera hundar under dagarna?

Ni som har flera hundar, vad är era erfarenheter angående det här? Har det varit ett problem att ni har flera hundar när ni ska skaffa dagmatte/husse eller hundvakt?

Annons:
VildaVittra
3/26/15, 3:21 PM
#1

Bor du i hus så kan det ju vara en idé att träna hundarna att vara i en hundgård, så de är vana vid det om det kniper.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Em_
3/26/15, 3:24 PM
#2

Det är olika. De som inte har så stor hunderfarenhet utan bara vill prova på det här med hund brukar inte våga ta två på en gång. Äldre/sjukpensionärer som vill ha lite sällskap på dagarna kan också tycka att det blir för mycket med två. Jag har mest haft yngre dagmattar, och de ser i princip bara fördelar, d.v.s. mer betalt för samma arbetstid ^^


fridarebecka
3/26/15, 8:32 PM
#3

#1 Framtidsplanen är att ta över svärfars hus med hundgård som har lucka in till varmgaraget, vilket vore helt perfekt om man skulle behöva lämna hundarna 🙂 Men det kommer dröja några år innan dess och mardrömsscenariot vore att behöva omplacera pga av att vi inte får ihop det i vardagen. Men i värsta fall så får man fixa 2 olika dagmattar och helt enkelt skjutsa hundarna till olika ställen istället :)

fridarebecka
4/4/15, 6:21 PM
#4

Någon annan som har erfarenhet av detta?

[Sthlmshundarna]
4/4/15, 6:28 PM
#5

Jag jobbar med hudar på heltid och har flera hundar samtidigt hemma. Det finns folk som gör så i Stockholm i alla fall. Dock kan det bli ganska dyrt om du inte hittar någon som inte vill ha så mycket pengar…jag tar 1900kr/månad för 5 dagar/veckan för varje hund.

Upp till toppen
Annons: