Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3773 ggr
[thildaaaa]
3/18/15, 1:26 PM

Djurprodukter och priser

Hej på er! jag fick en tanke och undrar vad ni tänker kring detta.

om man skulle starta ett företag som säljer tex katt och hundsaker, leksaker bäddar osv, men inte av kända märken och lite okänd kvalité, men mycket lägre priser. 

fyll jättegärna i min enkät eller skriv kommentarer :) hoppas att länken funkar ^^

http://www.enkät.se/survey.php?pid=17689&mpid=c49144626da48c2b0e7310b8362d666a

Annons:
kigon
3/18/15, 4:08 PM
#1

Jag är lite förvirrad, borde inte priset vara baserat på inköpspris? Eller frågar du så du kan börja leta märken där de har 50% lägre inköpspris än xxx känt märke??

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[thildaaaa]
3/18/15, 4:41 PM
#2

Jo så klart, men jag tänkte att om ja köper in produkter som inte är ett känt märke dvs också okänd kvalité, blir det ju billigare och då undrar jag om det är fler än jag ser detta som en efterfrågan :) jag skulle ju dessutom inte ha tex lokalhyra (skulle ha produkterna hemma) eller dyr marknadsföring och då blir ju priserna lägre :)

lillvilda
5/25/15, 8:09 AM
#3

Eftersom jag själv säljer hundprylar så kan jag säga att för mig både som försäljare och som hundägare är kvalitet A och O. Tyvärr är billiga grejer, billiga av en anledning. Okänd kvalitet är ofta dålig kvalitet och det kan bli dyrt för dig som säljare då det  gäller en reklamationsrätt, billig är billig för att  det tillverkas under tveksamma förhållanden av tveksamma material, ämnen.  Det är svårt att redogöra för sin produkt om den har okänt ursprung. Men en produkter som tillverkas vettigt och med kända material och inte packade av onödiga kemikalier så hade jag som hundägare absolut tyckt ett mindre eller okänt märke är helt okej. Alltid kul med något nytt på marknaden. Jag driver företag hemifrån, står själv för marknadsföring, packar varor, beställer varor. Jag gör allt som ingår men det tillkommer ju ändå kostnader på att driva företag hemifrån. Om du kollar på okända märken så se upp för kopior, det kan bli en dyr historia. Lycka till. Det är roligt att driva eget.🙂

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

poodlelicious
5/25/15, 10:11 AM
#4

Jag personligen skulle aldrig köpa okända märken på en okänds webshop. När jag handlar på internet är jag extra noga. Men jag tror absolut att det finns folk som prioriterar lågt pris framför kvalité så det skulle kunna funka.

[HundochKatt]
5/25/15, 11:22 AM
#5

Märket är för mig inte relevant, däremot så tycker jag att det är viktigt med kvalité, så därför köper jag helst inte sådant som har sämre kvalité. Jag vill att leksaker och annat ska hålla, hundarnas hårda lek. 

Har tyvärr köpt diverse saker genom åren, billigt och som gått sönder på en gång. Inte kul alls!

Sealle
5/25/15, 11:27 AM
#6

Jag är lite som #4, köper endast välkända märken efter att först ha läst på ordentligt på internet av olika människors erfarenheter om produkten. Betalar gärna lite mer för hög kvalité, skulle aldrig få för mig att köpa saker (varken till djuren eller t.ex. kläder till mig själv) på Ica/Coop/Ullared osv. Köper jag dessutom online är det extra viktigt för mig att kvalitén är hög, annars kan jag lika gärna gå till Djuraffären och köpa första bästa koppel/halsband/leksak.

Annons:
argentovivo
6/2/15, 8:11 PM
#7

Billiga leksaker som nån skrev ovan är billiga av nån anledning - antingen är det dålig kvalité på själva utformning av den eller så råvarans kvalité har mycket att önska, helst ser jag till att betala mer för något som ska hålla och vara relativt säker än köper 10 billiga leksaker

[tk1971]
6/2/15, 8:16 PM
#8

Jag skiter i vad det är för märke när det gäller tillbehör, leksaker etc. Jag kollar på kvalitet och pris. Därför föredrar jag att köpa i fysiska butiker, jag vill kunna dra i sömmar och känna på tyg etc.

Nova1234
6/3/15, 9:34 AM
#9

Jag skulle aldrig köpa billigt och okänt märke på nätet (eller butik) Det handlar om hundens säkerhet, om koppel, halsband, leksaker går sönder, då händer olyckor.

[tk1971]
6/3/15, 9:55 AM
#10

#9: men ett välkänt eller populärt märke är ingen som helst garanti för att inga olyckor ska ske.

Nova1234
6/3/15, 10:42 AM
#11

#10 det har jag aldrig sagt Om jag känner till märket och tillverkaren är mån om sitt rykte, så ökar chansen att saken håller det den är ämnad för. Självklart har jag som konsument också ansvar att hålla koll på utrustning och leksaker

[tk1971]
6/3/15, 12:43 PM
#12

Jag är faktiskt lite allergisk mot det här med märkeshysterin inom hundvärlden. Det gäller inte minst foder, där folk säger att ett visst märke är jättebra, och ett annat bara skit - utan att kunna förklara varför. De har bara hört  att det ska vara så. Och så tillbehören sen. Jag minns hur nån här på forumet stolt presenterade sina senaste inköp i klädväg - till hunden. Jag tänkte att den hunden har en större garderob än jag. Är det rimligt hur mycket grejer vi köper till hundarna? Och vad är det som styr vad som hamnar i inköpskorgen? Jag är övertygad om att det till stor del är hörsägen.

argentovivo
6/3/15, 1:08 PM
#13

Jag tänker lite så här - precis som jag ska inte medvetet ge någon billig med stor sannolikhet giftig leksak till mitt barn på samma sätt vill jag inte ge något dåligt till min hund. Det är skillnad på plast och plast som används till att tillverka skålar och skillnad på latex till leksaker. Om jag kan använda giftfri, tålig och kanske tom tillverkad med hjälp av recykling leksak som ska hålla längre - varför ska jag välja en billig leksak och medvetet riskera förstoppning och andra otrevligheter?

Annons:
Nova1234
6/3/15, 1:21 PM
#14

Igår va jag i affären och skulle köpa en sax till hundarna Det fanns en sax för ca 100 kr och en för 600 Vilken är då bäst? Hur mycket ska jag använda saxen? Är det värt att köpa kvalité som håller och fungerar? Egentligen har jag ingen aning om vilken av saxarna som är bäst då jag inte har testat dom, men jag antar att den för 600 är snäppet bättre

Sealle
6/3/15, 1:29 PM
#15

#12 Det är väl upp till var och en var man vill lägga sina pengar och hur man prioriterar. Mitt prio är kvalité (hållbarhet mao), passform, utseende. Kan jag hitta något som jag vet kommer hålla flera år utan att slitas ur/gå sönder av daglig användning i väder och vind, som sitter bra på mig/mitt djur och som dessutom har en snygg design och snygga färger - då betalar jag vad det kostar. Blir det 500kr mer än ifall det hade varit okej kvalité och ganska ful design med lite konstiga färger (men ändå satt bra) så hade jag tyckt det var värt pengarna. Men folk är olika. Det är precis som att vissa betalar extra för ekologiskt och närproducerat och andra köper det som är billigast. Men ingenting är "fel" (bortsett från smällen på miljön), det handlar bars om personliga preferenser. Angående foder håller kag dock inte med dig, där ser man väldigt tydligt på innehållsförteckningen on det är bra eller inte, precis som om du står i en mataffär och jämför halvfabrikat och färskt kött.

[tk1971]
6/3/15, 1:33 PM
#16

#15: och du tror att vanligt folk vet vad som ska finnas i fodret?

Senast förra veckan stötte jag på det här. Det var nån som alltid gav sin hund matrester att äta. Och jag tog upp det här med lök - och det visade sig att personen inte hade en aaaning  om att det är olämpligt.

Affärerna är fulla med foder som de som hänger här aldrig i livet skulle köpa. Men nån måste ju köpa dem, annars skulle det inte finnas nån marknad för dem. Hur kommer det sig?

Sealle
6/3/15, 2:03 PM
#17

#16 Varför skulle "vanligt folk" inte veta? Google existerar för en anledning. Så vitt jag vet är alla på Hundar iFokus (och katter/kaniner/whatever) "vanligt folk" och de flesta här har rätt bra koll på vad de ger sina hundar/djur.

Och även om man är okunnig och inte vet något så räcker det ju med att en person nämner det och så ändrar man sig (förhoppningsvis). Alternativt då att man googlar och där finns det mer än belägg för vilka foder som är eller inte är bra och framför allt varför.

tlover
6/3/15, 2:12 PM
#18

Märket är inte viktigt för mig men materialet och kvalitén. Nu köper vi sällan saker till våra djur då vi oftast gör saker själv tex men jag skulle inte köpa billiga plastgrejer bara för att dom var billiga.

Tänk dessutom på att du visst har hyra, domän namnet/namnen, webhotell och eventuellt kostnad för att någon tex gör hemsidan. Det är mycket billigare hyra ja, men ändå en kostnad. De fasta kostnaderna är också mer än vad man tror (jag har själv en webshop som jag just startat och det är mycket högre månadskostnad än vad jag hade räknat med tyvärr).

l'm back

[tk1971]
6/3/15, 3:10 PM
#19

#17: Av den anledningen jag just skrev. Läs igen.

Upp till toppen
Annons: