Annons:
Etikettövrigt
Läst 2849 ggr
Carry-Rocksalt
2015-03-03 21:51

Hundmisshandel? *skriver av mig*

Jag var ute med familjens Golden Retriever igår kväll och när vi hade gått en bit så såg jag hur det cyklade förbi en tjej med hund. Den här hunden verkade vara rätt jobbig att cykla med då den drog ut från cykeln hela tiden och matte fick dra tillbaka. Jag ser också att hon sträcker ut ena benet och petar till honom på bakdelen. De cyklar förbi och jag följer dem med blicken eftersom jag ser att hunden är farligt när cykelhjulet vid det här laget. Då hoppar hon av cykeln en bit bort och drar till sig hunden, sedan börjar hon kasta ner honom i marken (hon gör detta kanske två gånger) och rycker upp honom så att han lyfter från marken. Hon är väldigt våldsam med honom och kastar runt honom och jag vet som inte vad jag ska göra. Jag blir helt chockad och står kvar ett tag för att se vad som egentligen händer. Jag får en ån har jättehemskt känsla i maggropen och allt känns bara jättefel, men ingen annan som går förbi gör något, så jag går fram till henne och säger till henne att hon får ta det lugnt med hunden.
Hon svarar "Ja, men vi är bara lite oense" och jag säger då att jag ser det men att hon får ta det lugnt med honom. Sedan cyklar hon iväg med hunden åt motsatt håll.

Nu så här i efterhand önskar jag att jag hade sagt mer, men det är ju försent. Jag mår dåligt när jag tänker på hur hunden bara låg där och skakade medan han sneglade upp på sin matte, men samtidigt så vet jag ju att jag inte kan göra något nu, då jag inte har någon aning om vem hon var.
Behövde verkligen skriva av mig, det känns så himla hemskt att det finns folk som inte kan hantera sina hundar på rätt sätt.

Annons:
Honestyisdead
2015-03-03 21:54
#1

Du hade inte kunnat göra något tyvärr.  Oftast lyssnar sådana människor inte :(

hannaj98
2015-03-03 21:58
#2

Usch tycker sånt här är så hemskt Ledsen Förstår inte vad folk ska med djur till om de nu ändå inte verkar tycka om dem. Är det en hund som bor i närheten? I så fall borde du ju se hunden och ägaren fler gånger. Om du ser den igen tycker jag du ska prata ordentligt med henne och fråga om hon brukar behandla sin hund så. Om du ser henne behandla sin hund så igen och hon inte lyssnar så tycker jag att en anmälan vore på sin plats. 

Om du inte ser henne igen så finns det ju tyvärr inget att göra åt det 😕

[Sockertoppens_kaniner]
2015-03-03 21:59
#3

Du sa ju i alla fall till henne. Det var jättebra gjort! Vissa gör ju ingenting… Förhoppningsvis tog hon åt sig och tänker efter nästa gång hon blir arg på sin hund.

Fialialej
2015-03-03 22:04
#4

Tror att det ofta räcker att säga till som du gjorde. Bryr hon sig överhuvudtaget så kommer hon fundera över det du sagt och förhoppningsvis ändra sitt sätt mot hunden. Bra gjort av dig att säga till. :)

"På natten är alla katter svarta"

fridelfina
2015-03-03 22:06
#5

Ta upp mobilen, fota och ring polisen nästa gång!

Själv hade jag nog rutit till ordentligt utan att tänka mig för, det kanske inte är det bästa när man har att göra med aggressiva människor…. Men det är inte ok att göra så som kvinnan gjorde med sin hund!

Hunden verkade inte vara van att springa bredvis en cykel och då är det inte hundens fel om den är rädd, matte behöver nog gå en hundförarkurs!

 
 

taylor__lambert
2015-03-03 22:14
#6

Du sa iaf NÅGOT! Kan ju ha gett personen en tankeställare hoppas man på. Sällan folk säger eller gör något när man ser sådant så tycker det var bra gjort.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[Juel70]
2015-03-03 22:15
#7

Åh fy.. det är inte så ofta jag blir arg, men jag skulle nog blivit väldigt upprörd och gått fram och skällt ut henne faktiskt, men det är ju ingen garanti för att hon inte gör så igen, men  hon kanske skärper sig.  Jag skällde ut en hundägare tidigare som lämnade sin hund ute i -10 grader (och ringde polisen) i över en och halv timme utanför affären.

Tarotstollan
2015-03-03 22:18
#8

Modigt och bra att du sa till!🌺 Som många skrivit redan, de flesta vågar inte säga något eller vänder bort blicken och låtsas som att de inget sett.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carry-Rocksalt
2015-03-03 23:13
#9

Tack hörni❤️
Jag har aldrig sett henne förut, men jag går samma sväng åtminstone ett par ggr i veckan, så jag kanske stöter på henne igen.
Jag hoppas verkligen att hon tog till sig och inser att det hon gör är fel, men man vet ju aldrig.

Upp till toppen
Annons: