Annons:
Etikettbeteende
Läst 2461 ggr
[Daniela1983]
3/3/15, 10:32 AM

ångestdämpande

Har någon provat zylkene på sin hund? Min hund har åter börjat få rena paniken vid kloklippning och sliter sig mm vid sånt tilfälle. Kan zylkene vara lämpligt som åbgestdämpande, eller något annat medel? Tänk att tanken att prova inte slagit mig tidigare.

Annons:
LinaK
3/3/15, 11:38 AM
#1

Har provat zylkene på min jack russell som blir stressad i samband med bilåkning, just vid detta tillfälle har det inte fungerat. Men det kan ju vara olika beroende på hund.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

TjockaBerta
3/3/15, 12:42 PM
#2

Båda mina fick av olika skäl men jag tyckte inte att det märktes någon skillnad.

>>>Malum domesticum<<<

[Daniela1983]
3/3/15, 1:49 PM
#3

Men vad tråkigt hörrni, är den ingenting att ha alltså? :( är de dyrare adaptil grejerna bättre?

Honestyisdead
3/3/15, 1:56 PM
#4

Adapt  har inte fungerat på mina hundar. Provat både spray och vägguttag

TheaV
3/3/15, 7:44 PM
#5

Adaptil fungerade jättebra på min hund när han var yngre, nu har vi inte testat på ett tag. Zylkene använder vår bästa kompis på sin hund som är ganska lättstressad och han har blivit mycket lugnare :-) Men hur stor effekt det har är nog helt individuellt.

hannaj98
3/3/15, 10:21 PM
#6

Jag använde zylkene på nyår detta året på min hund. Hon var betydligt lugnare än tidigare år (även om hon fortfarande var väldigt rädd) vilket självklart kan ha med andra saker också att göra, men jag tror faktiskt att zylkenen hjälpte. Det är väldigt inviduellt men jag skulle absolut rekommendera att testa det i alla fall. :) 

adaptil har jag aldrig testat men har haft väldigt positiva resultat med feliway till mina katter som är som adaptil men till katter istället.

Annons:
[Daniela1983]
3/7/15, 3:24 PM
#7

Kul att de har fungerat för några hundar. Men vet inte om jag ska testa något när det är så dåliga resultat.

crimson
3/7/15, 3:39 PM
#8

När vi tog hem valpen så hade vi på honom adaptil-halsband hans första månad, han hade mycket lättare att anpassa sig än min gamla hund när vi tog hem henne första gången.  Olika produkter funkar olika på olika hundar, så klart. Tror inte det finns något annat sätt att veta om något funkar än om man testar sig fram, tyvärr. Lycka till!

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Upp till toppen
Annons: