Annons:
Etikettbeteende
Läst 4389 ggr
fackdack
3/1/15, 9:39 PM

hjälp min hund kissar på ALLT!!

Hej. Jag har ett super stort problem min han hud kissar på ALLT och då menar jag allt. Det börja med våra mattor som vi har och hund säng/soffa som den har tog då bort allt så nu har den en filt. Dock får den bli tvättad varje dag… Men sen en dag börja han kissa på våren hon hund. Då tänkte jag nä något måste ju vara fel. Så gick till veterinären och den gav mig ett bälte och sa att det skulle hjälpa. Ja då har jag prövat på det i en månad men han skiter fullständigt i om den e på eller inte så själva den saken är full med kiss hela tiden äckligt!!! Ja men värre kommer det. Var ute med hundarna vid stranden så satt på någon slags trappa och kollade lite i mobilen. Sen kände jag plötsligt hur varmt och blött dwt blev på mina fötter så kollade neråt ja och då står han där med benet upp och kissar. Hm tänkte först att det var en olyckshändelse men sen så har det hänt ytligare två gånger och nu räcker det verkligen med honom. VARFÖR KISSAR HAN PÅ MIG? Av människorna som är här kissar han bara på mig och ingen annan. Jag förstår mig inte på hans peteende om jag ska vara helt ärligt :s hjälp mig snälla någon. Han är inte kastrerad. Och jag vill helst inte kastrera honom då jag tycker det är synd när dom föddes med allt så helst en lösning utan att behöva kastrera. Tack i för hand

Annons:
Stromblad8
3/1/15, 10:01 PM
#1

Hur gammal är hunden ? Vad gör du när han kissar inomhus/ på dig?

fackdack
3/1/15, 10:30 PM
#2

Han är ett år och 3 månader jag säger nej med arg röst och skickar ut han

fackdack
3/1/15, 10:34 PM
#3

Ps. Vi har dörren öppen dygnet runt så dom kan gå ut och in som dom vill dock inte när det blåser för mycket. Men annars har vi det hela tiden öppen ( bor i s Spanien) går långa promenader med honom när vädret tillåter. (då det inte e för varmt) han e en engelsk Bulldog den underbaraste som finns. Men dom satt han har sina brister

fredricakarlsson
3/1/15, 10:51 PM
#4

Många hanhundar slutar aldrig att kissmarkera. Min hunds pappa markerade inomhus så tillslöt fick de nog och kastrerade och nu är allt bra. Jag hade kastrerat hunden om jag varit som du.

JohannaEkroth
3/2/15, 3:41 PM
#5

Kastrera hunden. Du kommer inte att ångra dig. Han kommer att sluta markera då.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Dumpuck
3/2/15, 4:27 PM
#6

I den åldern kan sådant här förekomma, ju mer de "får" göra det desto större är risken att detta blir ett beteende och desto svårare blir det att bryta det.
Begränsa honom, låt honom inte få gå någonstans utan uppsikt. I sådana här lägen gäller det att "ta han på bar gärning", säg nej och ta ut honom (utomhus). 
Många hanar gör det också speciellt när det varit en annan hund i samma hushåll, håll därför extra koll om det varit en annan hund hos er.

Vill även påpeka att kastrering inte är en garanti för att han ska sluta, likväl som att många slutar så är det många som fortsätter precis som vanligt.
Ett lite väl lättvindigt tips kan jag tycka, det här med kastrering.

Annons:
[Forest]
3/2/15, 6:35 PM
#7

Unghund och nu är det otroligt många som löper=hormoner som rusar som bara den. 

Att kastrering är lösningen finns det som sagt var inget garanti för. Jag undrar om ni kollade upp så han inte har UVI och hur ofta tar ni ut honom, hur väl rastad blir han? Att dörren stor öppen säger inte mycket många kissar/bajsar inte i sin trädgård eller lika väl som under promenad då dom kissar fler gånger än 1 gång.

fackdack
3/3/15, 5:33 AM
#8

Försöker att gå ut med honom mins 4 gånger om dagen lagom promenader och 1 gång att han får springa själv vid stranden han gör väldigt ofta ute på gården. Och han gör ute ( är ute tills han har gjort sina behov) går inte alltid samma runda men oftast. Men problemet är varför kissar han på mig och på min andra hund? :S

[Forest]
3/3/15, 9:27 AM
#9

8 ingen aning kanske ser han dig som bra hjälpreda att sprida ut hans lukt ;)

Tanjis
3/3/15, 9:45 AM
#10

När en hund kissar på sin ägare eller andra hundar så betyder det fuck you. Din hund och du verkar inte ha någon vidare bra relation tyvärr. Och att skälla på en hund som kissar inne är det dummaste man kan göra, det skapar osäkerhet hos hunden, hunden fattar inte att du far den för att den gör ifrån sig inomhus utan den tolkar det som att du far den för att den kissar vilket i sin tur skapar stor osäkerhet hos hunden. Jag hoppas att du iaf berömmer honom när han kissar ute precis när han kissar ute

[Forest]
3/3/15, 11:44 AM
#11

10 tror du inte det kan vara lite olika, uppspelt glad hund blir lätt förvirrad och kissar utan att tänka på vad den pinkar på. Jag tror inte det är bara dominans eller fel i kontakten mellan ägare/föraren o hunden alla gånger. Jag tror det handlar rent av revir eller uppspelthet o förvirring

fackdack
3/3/15, 9:58 PM
#12

Hm jag berömmer honom varje gång. Jag kan hålla med om att han och jag inte har så jätte bra relation. Utan han är mera min sambos hund om jag säger sÅ.

[Juel70]
3/3/15, 10:23 PM
#13

Vad är det för ras på hunden?

Annons:
fackdack
3/23/15, 10:53 PM
#14

Detta är en engelsk bulldog

fackdack
3/23/15, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15
[Juel70]
3/24/15, 8:29 AM
#16

Hittade en annan tråd från 2012. Där såg det ut att finnas en del tips.

http://bulldogg.ifokus.se/discussions/504efa94d3b4fd01e4008377-problem-med-rumsrenhet

Rafflan
3/24/15, 11:47 AM
#17

Har man tagit urinprov och kollat att allt är bra där? om något är fel där kan det göra ont/vara obehagligt för hunden och då kanske han gör som han gör för att visa att nåt är fel?

Är allt bra på urinprovet så tycker jag ni ska kastrera :)

exitingsvillemo
3/24/15, 1:04 PM
#18

Du kan ju alltid prova en sk kemisk kastrering och se om det hjälper.

Rafflan
3/24/15, 6:53 PM
#19

#18 tyvärr är inte kemisk kastrering exakt samma som kastrering, ibland kan dem fortsätta vara haniga trots kemisk kastrering, men ändå bli helt annorlunda när man väl kastrerar.

[Forest]
3/24/15, 7:30 PM
#20

19 och även vara haniga efter kastreringen med.😉

Annons:
Rafflan
3/25/15, 10:27 AM
#21

#19 jo men kastrerar man dem tidigt brukar dem oftast inte vara så haniga efteråt :)

Vi provade kemisk kastrering först för att se om en ev kastrering kunde påverka hans epilepsi negativt och hade den noll effekt, han var precis som innan. Sen kastrerade vi på riktigt och han blev efter några månader helt annorlunda, skvätter inte lika mycket ute, inte lika tokig i andra hundar eller lukter, så jag är jätte nöjd efter kastreringen :)

[thildaaaa]
3/25/15, 11:03 AM
#22

vad jag hört om sånt här så låter det som dominans precis som #10 sa. jag är inte säker på att det är "fuck you" eller att relationen är superdålig, men han kanske behöver sättas på plats så att han ej dominerar dig? Jag har dock aldrig hört om en hund som kissar på en annan hund… men jag skulle nog säga att det är samma sak… och att den typen av dominans mot andra hundar inte ska tolereras.

kanske inte riktigt samma sak, men gällande kastrering, min han kanin kissade på  mig och andra (skvätte mitt i hoppen liksom) och det var verkligen 100% värt att kastrera för min del, just kissandet försvann iaf… det var värt att försöka liksom haha

[Forest]
3/26/15, 10:35 AM
#23

21 det där håller jag inte med om tyvärr. Jag har haft daghund som kastrerades 6 mån gammal han och våran förra tik funkade fint fint ihop och vid löp mådde han mindre bra, första löpet så fick dom tillfälle att fullfölja en parning jag hade inte en chans att stoppa det. Så att säga att kastrera hanar tidigt underlättar är för mig bullshit då efter träffat ytligare fler hanar som kastreras tidigt men är mycket haniga. Det är vad jag anser och än finns det ingen statistik över att ju tidigare man kastrerar en hund ju mer tar man bort deras natur till att vilja föröka sig. 😉

Upp till toppen
Annons: