Annons:
Etikettraser
Läst 1936 ggr
Elin2001
2015-02-28 23:48

Vilken hund passar vår familj?

Hej! Våran familj har länge tänkt att skaffa hund. Hunden kommer att vara hemma i 6-7 månader när den är en 'valp'. Sen när den är 6-8 månader så kommer den att vara på hunddagis från kl. 9-15 ungefär. Våran familj ganska aktiva och går långa promenader varje dag. Vi är också intresserade av agility! Vi har varit inne på bichon raserna (mest havanais) men dom verkar vara svåra att få tag i?! Så nu undrar vi om någon med erfarenhet vet vilken ras som skulle passa oss? Vi tänker oss en ganska liten ras (ca: 20-30 cm). Den ska vara lättlärd, gärna en 'snäll' ras som inte behöver så mycket motion. Vi bor på Östermalm i stockolm så mitt i stan, så en fördel är ju om det är en ras som inte behöver springa på stora ytor jättemycket. Hela familjen är väldigt taggade på det här med hund och har planerat (hund dagis, valpkurser, hundvakter när vi åker bort osv.) Så nån som vet nån ras som skulle passa oss? :)

Annons:
Sugar Mist
2015-02-28 23:59
#1

Dvärgpudel, dansk/svensk gårdshund?

-

molam
2015-03-01 00:00
#2

Sheltie eller PApillon?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

luckysheltie
2015-03-01 09:25
#3

Papillon tycker jag skulle passa er!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[Endless21]
2015-03-01 12:16
#4

Tänkte direkt på dvärgpudel! Annars kanske bichon frise, rusky toy, tibetansk spaniel, pahlene, chinese crested.

Upp till toppen
Annons: