Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 4431 ggr
[Forest]
2/27/15, 8:00 PM

Four friends- färskfoder finns det?

En djurbutik säger att dom säljer deras färskfoder men vad jag kan gissa att det är är det deras våtfoder 🤔 Kan det inte tyckas lite att lura sina kunder med säga att det är ett färskfoder om det inte är ett färskfoder?

 Det förvaras inte i frys eller kyl, utan i vanlig ställning i butik, jag kan inte hitta att dom har något färskfoder alls (four friends). Blir bara fundersam och förbaskad när folk kanske hört så bra om färskfoder o blir lurade att så inte är fallet.

Annons:
AnneN
2/27/15, 8:13 PM
#1

Tyvärr inte alls ovanligt att affärerna inte har koll på skillnaden mellan färskfoder och blötfoder 😕

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hildgrim
2/27/15, 8:48 PM
#2

Det verkar ha blivit vanligt att butiker kallar Four friends blötfoder för färskfoder. :(

Jag tycker det börjar skapas allt för mycket förvirring vad gäller barf och färskfoder generellt. Blötfoder som kallas för färskfoder, Vom og hundemat börjar kalla sig för VOM osv…

Stormvindh
2/27/15, 10:37 PM
#3

Var själv förra månaden i lokala djuraffären och skulle byta foder, ville ha färskfoder och fick då tips om Four Friends "färskfoder" istället då det skulle vara bra och smidigare än det man måste ha fryst. Är själv inte jättepåläst men blev ändå fundersam, slutade dock med att jag köpte deras torrfoder istället.

Medarbetare på Vallhundar

[Forest]
2/28/15, 9:21 AM
#4

 Four Friends säger själva att det är våtfoder

Carerik
2/28/15, 1:58 PM
#5

Färskfoder är alltid det som finns i frys, Granngården har påsar med råa " köttbullar" som är bra, mina fyra älskar dem.

Hildgrim
2/28/15, 2:07 PM
#6

#5 Fast om vi nu ska krångla till det ytterligare så är fodret på Granngården (det är bara Mush dom har va?) inget färskfoder heller. Eftersom Mush inte tillsätter några vitaminer/mineraler i sitt foder så klassas det som barf och inte färskfoder. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: