Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2976 ggr
Tanjis
2/27/15, 1:24 PM

Jag älskar den här weight pull videon

Jag ska börja med weight pull med min unga corgi tjej. Den här videon är helt amazing tycker jag! Snyggt inspelad och man ser verkligen en gnista i alla vovvarnas ögon. 

Vad tycker ni?

Annons:
Dumpuck
2/27/15, 1:30 PM
#1

Är själv intresserad av WP men skulle dock aldrig göra det med vilken hund som helst, anser att man bör tänka både en och två gånger om ens hund/ras är lämplig för sporten, de hundar jag har i åtanke är speciellt bullhundar/hundar med andningsproblem.

noraa
2/27/15, 1:39 PM
#2

tkr synd om hunden.

oh-la
2/27/15, 1:59 PM
#3

Varför skulle just bullhundar som grupp vara hundar man tänker en gång extra innan man kör wp med #1?

Frida B
2/27/15, 6:12 PM
#4

#2 konstigt att tycka synd om någon som har roligt, men visst, det är ett fritt land och man får tycka vad man vill 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Empisen]
2/27/15, 7:13 PM
#5

Haha, schnauzern hade ju en skön stil! Skuttade fram 😂

Tanjis
2/28/15, 7:42 PM
#6

#2 hundarna viftar på svanarna och ögona gnistrar, så ne jag tycker inte synd om dom. Däremot så ser det ju illa ut när amerikanerna utför sporten, dom hundarna har det med kul men amerikaner vidtar inte samma säkerhetsåtgärder som svenskar (eller danskar som i videon)

Annons:
Tanjis
2/28/15, 7:43 PM
#7

#5 hen är ju helt underbar, helt klart en favorit!

Dumpuck
3/2/15, 1:25 PM
#8

#3 Det jag tänker på är att bullhundar i överlag brukar ha andningsproblem, därav tog jag de som exempel. Men i huvudsak syftar jag på hundar med andningsproblem i överlag, oavsett ras.

oh-la
3/2/15, 2:02 PM
#9

#8 att bullhundar över lag skulle ha andningsproblem vete tusan. Vare sig staffe, amstaff, pitbull, bullterrier m.fl. Har andningsproblem. Det finns fler bullraser än fralla och bulldog. Att påstå att bullhundar generellt har andningsproblem är som att påstå att hundar i rasgrupp 9 väger max 3 kg, eller att alla vallhund är långhåriga. Det är många raser som kan placeras i den halvetablerade gruppen "bullhundar". Däremot håller jag med dig om att hundar med andningsproblem inte ska hålla på med wp, men det är helt oberoende om det är en engelsk bulldog eller en cavalier King Charles spaniel. Bullhundar har inte generellt aandningsproblem. Skulle vara konstigt eftersom sporten länge har dominerats av just bullhundar och bullhundsmixer.

Dumpuck
3/2/15, 2:04 PM
#10

#9 Ärligt så tänkte jag inte ens med staffe m.m när jag skrev bullhundar. Det enda jag hade i huvudet var fralla, bulldogs m.m. Hundar med "inkörd" nos. Mitt misstag!
Men du förstår min poäng i alla fall.

Wellcraft
3/2/15, 2:36 PM
#11

Ja vad synd det är för hundarna att jobba fysiskt, usch.
Denna sport är otroligt kontrollerad, finns inte ens chans att hundarna mår dåligt eller lider för då skulle dem inte palla med att dra.

Och jo, alla raser kan träna detta då det är en sport man kan individanpassa otroligt, vilket också är viktigt att man gör.

Har redan börjat träna detta med min gotto, han tycker det är superkul.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wenniz
3/2/15, 3:17 PM
#12

Åh det är så fränt! Älskar se hundar som älskar att jobba, hoppas själv att kunna träna wp med min Whippet när hon är frisk 😃

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Levijo
3/2/15, 3:21 PM
#13

Jag ska köra detta (nästan. vi kommer köra drag weight, inte tävla) med min mops, och jag säger snarare tvärt om. Detta ger dem bättre andning iom att hundarna kommer i form.

Annons:
noraa
3/2/15, 8:40 PM
#14

hundar är människans slav.

Frida B
3/2/15, 8:54 PM
#15

#14 Är du vegan? ;) Skämt osido, du verkar inte påläst.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

axa
3/2/15, 8:59 PM
#16

#14 Hahaha du är lustig du 😂 Du är lika mycket slav som en hund..! Ditt tänkande är mycket konstigt men du har nog endast haft oturen att vara/känna dåliga hundägare. Orkar inte med en tråd som går till ingen nytta för att folk ska börja komma med motargument, om du vill säga sådant så kan du gå ut med en ny tråd och säga det.

Tanjis
3/3/15, 9:37 AM
#17

#14 det var en intressant teori! Starta gärna en egen tråd om ämnet och förklara där närmare hur du menar :) diskuterar gärna ämnet med dig där! Den här tråden var menad att handla om wp och videon :).

fridarebecka
3/3/15, 11:36 AM
#18

#14 Hur menar du nu? Eftersom du skrev det i just den här tråden så antar jag att du kopplar det till klippet, och då undrar jag nästan ännu mer hur du tänker? Jag tror inte att de människor som ville använda sin hund som slav skulle packa ihop och åka till en hall för att kontrollerat träna sin hund. Håller med 16 och 17, det vore intressant att diskutera vidare det här men i en annan tråd :)

Jag gillar också det klippet. Skittråkigt att vi inte har någon wp-klubb där vi bor, vi får hålla oss till dw med kättingar ist och drag på skidor/cykel/löpning.

Tanjis
3/3/15, 12:12 PM
#19

#18 vart bor du någonstanns. Det finns många småklubbar som är svåra att hitta både här och var

[Wilbur]
3/3/15, 1:28 PM
#20

Oh vad roligt!
Man ser verkligen hur stolta och nöjda hundarna är när de kommer fram till sin matte/husse!😃

Annons:
fridarebecka
3/3/15, 2:09 PM
#21

#19 Östersund, har inte hittat någon klubb i närheten men går kurs med en tjej som jag vet håller på med dw så jag tänkt kolla med henne om hon vet :)

Tanjis
3/3/15, 2:33 PM
#22

#21 ja gör det :D jag kan kolla med min klubb om dom vet något!

Dumpuck
3/4/15, 1:32 PM
#23

#21 Inte heller jag har hittat någon klubb här i närheten som håller på med detta, tyvärr. Hade varit riktigt roligt om man kunde få till något sådant här.

Upp till toppen
Annons: