Annons:
Etikettbeteende
Läst 2902 ggr
Cireea
2/17/15, 9:37 PM

När vet man att det är dags för första löpet?

Som rubriken säger, vad kan man se för tecken på att första löpet är på gång?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Kallaterrier
2/17/15, 9:39 PM
#1

Tiken kissar oftare, nosar mer och vulvan börjar svullna.

Wat
2/26/15, 7:19 PM
#2

Jag undrade också detta och trodde typ hela tiden att NU är det nog dax! Har bara haft hanar tidigare och även resten av familjen har haft hanar så detta är första tiken. Men jag kan säga att när det är dags så är det ingen tvekan alls. Vår tjej blev en helt annan hund. Hon svullnade till dubbel storlek där nere och tvätta sig helt fanatiskt! Dessutom blev hon som våra hanar och kissade småskvättar hela tiden. Sen var hon ganska besvärad av andra hundar, lite småsur och osocial. Åt mindre, men framför allt fällde hon massor (trots att hon är korthårig). Ja som du ser, en helt annan hund! Andra löpet gick väldigt smidigt och hon blev inte alls lika konstig. Dock svullnade hon och fällde precis lika mycket.

Cireea
2/26/15, 7:36 PM
#3

Vår tiker fäller massor nu och hon har nyligen passerad 7 månader men jag vet inte om det är dags än. Hon tvättar sig en del och verkar orolig men så har det varit nu någon vecka så jag undrar om hon är på gång?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Catta-
2/27/15, 12:06 AM
#4

Min tik visade inga tecken innan, men det är vanligt att de börjar skvätta ute och ska lukta på allt. När de börjar beror lite på hur stor hunden är. Större hundar löper senare första gången. Min storpudel var 14 månader

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Cireea
2/27/15, 12:10 AM
#5

Åh vår tik är en labbemix, 7 månader ca 15kg 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Catta-
2/27/15, 11:33 AM
#6

#5 Då kan det säkert vara på gång :) En del hundar visar även tidigt att de är på g. Det är inte ovanligt att de börjar visa symptom ett par veckor/en månad innan.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Wat
2/27/15, 9:27 PM
#7

Då låter det som att det är på gång då! 😊 Elsa har typ hunnit fälla färdigt innan hon väl börjar blöda, så hon reagerar tidigt. Säkert en månad innan det väl kommer igång. Efter sitt andra löp så behöll hon vissa symtom dock, hon har blivit en skvättare! Hon är som en hane, kissar småskvättar överallt 😳 Men det kändes som att hon plötsligt blev vuxen efter andra. Hon har tappat mycket av det valpiga och blivit lugn och harmonisk, men även tuffare.

Vattenskadad
3/4/15, 7:18 PM
#8

Har två belgare, den ena en groenendael löpte vid 7 mån första gången och sedan en andra gång vid 15 mån. Laekenoisen löpte första gång vid 11 mån. Samma ras, men med så otroligt olika löpcyklar. Men båda belgarna löpte samtidigt senast. Härligt i och med att de ska röntgas.

Upp till toppen
Annons: